Zácpy se po Blance maličko proměnily

Asi nepíšu nic objevného, ale mám pocit, že bychom se o těch věcech měli bavit. Jezdím čas od času autem ze Suchdola do Prahy. Samozřejmě se už delší dobu potýkám se záplavou aut směřujících ze satelitních center za Černým volem a snad i odjinud.

Nemyslela jsem si nikdy, že kolem Internationálu budu někdy stát v koloně. Už dávno se to ale stalo realitou a bohužel, podle mého názoru, po rádoby velkorysém dopravním řešení ulice Jugoslávských partyzánů a jejího připojení na Vítězné náměstí, se situace ještě zhoršila. Nemluvě k tomu, že mi rodina i přátelé říkali, že cesta autobusem na metro netrvá hezkých a vypočitatelných 13, 15 minut, ale ve špičce od zastávky Čínská ulice pak až 19 až 22 minut.

Po otevření tunelu Blanka se situace změnila. S radostí jsem se projela do Vysočan a dál, když jsem potřebovala, ale zjistila jsem, že při zpáteční cestě jsem stála skoro už od Prašného mostu na náměstí a pak i dál. Marná sláva, potřebovala jsem se dostat domů, tak jsem v koloně pomalu pokračovala.

Mluvila jsem na toto téma s kolegyní z Břevnova, která mě upozornila na to, že Patočkova ulice od Vypichu i směrem na něj, je zacpanější víc, než kdy byla. Píšu to ne jako stížnost, ale jako zkušenost. Situace se asi jen tak nezmění, a tak bych ráda varovala všechny, kdo se chtějí v tom směru pohybovat, aby si to rozmysleli.

Jistě se řidiči naučí rychleji reagovat při cestě přes Vítězné náměstí, ale přechody lidí nemůže nikdo nebrat v úvahu. A tak se všechno zpomaluje. Budeme si na to muset zvyknout, jako na všechno. Tunel Blanka je změna, která se netýká jenom Letné nebo Holešovic. Paradoxně se ukazuje, že zácpy se nedělají za řekou v Holešovičkách, ale naopak na naší straně. Pod Prašným mostem, v Břevnově a na Vypichu.

Markéta Volfová

Komentářů ( 2 )

  1. / OdpovědětMarek Bor
    Dovolím si k tomuto tématu přidat pár reakcí převzatých z médií: Nejprve rozhovor s ředitelem dopravní policie Tomášem Lerchem (30. 9. 2015), Radio Impuls: Mj.
    Alan HEJMA, moderátor: Úplně poslední otázka. Co podle vašich poznatků udělalo otevření tunelu Blanka v Praze s pražskou dopravou? Blanka slouží už dvanáctý den, jestli se nepletu. Tomáš LERCH, ředitel dopravní policie: Tak ten, to komplexní hodnocení by bylo spíše na vyjádření kolegů z pražské dopravní policie.
    Alan HEJMA, moderátor: Něco o tom víte určitě. Tomáš LERCH, ředitel dopravní policie: Ale samozřejmě, protože po té Praze se pohybuji, tak rozhodně vnímám, protože tou trasou jezdím docela hodně, že se ulevilo Letné poměrně výrazně. Vnímáme, že vznikají i nějaké komplikace potom, zejména v případě výjezdu z tunelu Blanka směrem k Vítěznému náměstí ke Kulaťáku, tam se připravují nějaká dopravní opatření. Takže Holešovice, Letná a podobně, tam si myslím, že došlo k výraznému poklesu intenzity silničního provozu. Více najdete zde: http://www.impuls.cz/clanky/2015/09/tomas-lerch-par-falesnych-volkswagenu-a-skodovek-ma-i-policie/
  2. / OdpovědětMarek Bor
    Praha 6 chce kvůli Blance postavit semafor u "Kulaťáku" a třetí pruh v Karlovarské (25. 9. 2015); aktualne.cz
      Vedení Prahy 6 představilo návrhy na změnu dopravy, které ji čekají kvůli otevření tunelu Blanka. Praha 6 bude před přechodem na kruhovém objezdu na Vítězném náměstí testovat semafor, aby zmírnila dopady otevření tunelu Blanka na tamní dopravu. Příští rok by měli silničáři položit nový tichý asfalt v Patočkově ulici, za tři roky by se mohlo začít budovat nové propojení ústí Blanky s Evropskou ulicí, které by obcházelo Vítězné náměstí. Do budoucna se zvažuje i možnost třetího jízdního pruhu v Karlovarské ulici, který by měl fungovat kyvadlově. Řidiči by ho využívali ráno ve směru do centra, odpoledne ven z Prahy. Návrhy představilo vedení Prahy 6.
    Blanku otevřeli v sobotu Tunelový komplex Blanka byl otevřen v sobotu, v první pracovní den jím projelo přes 46 000 aut. Podle starosty Ondřeje Koláře (TOP 09) si provoz ještě sedá, lidé zkoušejí různé cesty. Největší problémy s provozem měly od víkendu Vypich, Svatovítská ulice, ulice Jugoslávských partyzánů a Vítězné náměstí. "Plynulý provoz z Blanky naráží na ten špunt v podobě Vítězného náměstí," řekl Kolář. Od ústí Blanky na Prašném mostě ke kruhovému objezdu na Vítězném náměstí se Svatovítská ulice postupně zužuje ze tří na jeden jízdní pruh. "Kdyby řidiči využívali všechny tři pruhy a ukázněně dodržovali pravidlo zipu, tak by byl provoz plynulejší," domnívá se starosta.
      Kolony byly i před Blankou Kolony ve Svatovítské byly ve špičkách i před otevřením Blanky, provoz tam brzdí nájezd na kruhový objezd. Proto po jednáních s policií chce městská část testovat, zda by provozu pomohl semafor umístěný u přechodu pro chodce těsně u vjezdu na kruhový objezd. Už příští rok by se měl podle příslibu magistrátu pokládat tichý asfalt v Patočkově ulici, jejíž obyvatelé trpí hlukem z frekventované silnice. Po otevření Blanky tam podle Koláře ještě počet aut mírně stoupl. Další opatření se zvažují také v Karlovarské ulici, která spojuje Bílou horu s Pražským okruhem. "Bavili jsme se o tom, že by se třeba Karlovarská rozšířila o jeden pruh, který by fungoval kyvadlově - v ranní špičce do centra, odpoledne opačně," vysvětlil Kolář.
    Propojení s Evropskou v roce 2018 V roce 2018 by se mohlo začít stavět dlouho uvažované propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren, v Gymnasijní ulici vedle hotelu Diplomat by ústil do Evropské ulice. Podle místostarosty Prahy 6 Martina Polácha (ANO) městská část prosazuje variantu se dvěma jízdními pruhy. "Existuje dohoda, že Praha 6 pořídí první územní studii, technickou studii a projekt pro zpracování EIA. Přípravu pak dokončí odbor strategických investic magistrátu," doplnil místostarosta. Zatímco zprovoznění tunelu, kterým zatím každou hodinu projede zhruba 1500 vozidel, přineslo problémy hlavně Dejvicím, bez kolon byly magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách.
      Čtyřleté zpoždění Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50 000 vozidel, v budoucnu by to mělo být až 80 000 aut. http://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah...et/r~7ed200fa636e11e5b22d002590604f2e/

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna