Na letiště pojede nejdelší autobus v Evropě. Hodil by se i na Suchdol.

Na pražské lince autobusu 119 z letiště na Nádraží Veleslavín, bude v únoru testován nejdelší autobus v Evropě. Nový Mercedes-Benz CapaCity L by byl skvělý i pro naši linku 107.

Na pražské silnice by za normálních okolností vyjet nesměl. Tento dlouhán, měřící 22 metrů, je o více jak 3 metry delší, než autobusy brázdící naše silnice. Řeč je o autobusu značky Mercedes-Benz CapaCity L.

Mercedes-Benz CapaCity L 5 doors

Mercedes-Benz CapaCity L 5 doors

Na lince 119 bude testován během února a to díky výjimce, kterou dostal od Dopravního podniku hlavního města Prahy.

DPP se na jeho zapůjčení domluvilo s Českým aeroholdingem, který chce, aby byl spoj mezi letištěm Václava Havla co nejsilnější. CapaCity L by měla jezdit zhruba dva týdny v únoru. Přesný čas ještě dopravní podnik neuvedl.

Mercedes-Benz CapaCity L měří 22 metrů a pohodlně se do něj vejde 191 cestujících. To je o 3 metry a 25 centimetrů více než SOR NB 18 CITY, brázdící linku 107, do kterého se vejde „pouhých“ 161 cestujících. To znamená, více jak 200 studentů ČZU v ranní špičce na přednášku od 8:45.

CapaCity L

CapaCity L

Autobus CapaCity L, by mohl být do budoucna jedním z nejzajímavějších řešení na vytížené lince na Suchdol. Ta bohužel nestačí ani s nejkratšími možnými tříminutovými intervaly.

Do budoucna Ropid zvažuje ještě vyzkoušení dvoukloubového autobusu pro další navýšení komfortu pro letištní cestující. Můžeme tedy jen doufat, že někoho napadne nasměrovat tento stroj i směrem na Suchdol. Tiskový mluvčí DPP bohužel do uzávěrky tohoto článku, na otázku týkající se zavedení autobusu na linku 107, neodpověděl.

Zdroj: izun.eu

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna