Dálnice D8. | Foto: Radek Nohl

Dálnice D7 a D8 se za 4,5 miliardy propojí, středočeští zastupitelé souhlasí

Středočeští krajští zastupitelé na pondělním jednání schválili podobu propojení silnic chomutovské D7 a teplické D8. Silnice uleví některým obcím poblíž Prahy zatíženým dopravou a také bude zároveň sloužit jako obchvat Kralup nad Vltavou. Stavba má začít v září 2020 a bude stát přes 4,5 miliardy korun.

Středočeští krajští zastupitelé na pondělním jednání schválili podobu propojení silnic chomutovské D7 a teplické D8. Stavba má začít v září 2020 a bude stát přes 4,5 miliardy korun.

Tuto variantu projednal kraj se zástupci obcí i majiteli pozemků. Silnice uleví některým obcím poblíž Prahy zatíženým dopravou a také bude zároveň sloužit jako obchvat Kralup nad Vltavou.

„Vláda odsouhlasila, aby přípravu a realizaci stavby zajišťoval Středočeský kraj a financoval ji Státní fond dopravní infrastruktury,“ uvedl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD). Záměry projektu bude podle hejtmana projednávat vláda na nejbližším zasedání.

Zastupitelé v pondělí schválili i aktualizovanou technickou studii první etapy stavby včetně napojení přeložky silnice číslo 240 na dálnici D7 u Středokluk. Právě to, aby trasa silnice vedla v dostatečné vzdálenosti od obce a neodřízla ji od okolních obcí, řešil v zimě kraj s vedením Středokluk. Výsledkem je dnes schválená varianta.

„My s tím souhlasíme, jsme rádi, že budeme mít nový a bezpečnější nájezd na D7 a obchvat obce,“ řekl starosta Středokluk. Obec podle něj ještě řeší s krajem eliminaci dopadu stavby na občany.

Stavba bude rozdělená do tří etap, první bude úsek mezi D7 a Kralupy nad Vltavou, druhý bude obchvat Kralup nad Vltavou a třetí úsek mezi Kralupy a D8 poblíž Dolan. Hotovo by mělo být do konce roku 2023.

Protože je v Kralupech nejbližší most přes Vltavu na sever od Prahy a slouží jako propojení D7 a D8, je centrum města velmi dopravně zatížené. Poblíž Chvatěrub proto vznikne most nový, který v rámci obchvatu dopravu z města odvede.

autor: ČTK
převzato z aktualne.cz

Komentářů ( 2 )

  1. / OdpovědětMartin Kos
    Již nějakou dobu se chci zeptat zda tato plánovaná stavba ve své podstatě nebude suplovat neustále probíranou variantu okruhu, který by měl vést přes Suchdol. Pokud by výše propojené dálnic bylo dokončeno dříve než výstavba okruhu v Suchdole, tak by zřejmě svedlo tranzitní kamiónovou dopravu.
  2. / Odpověděting. arch. Ivan Vavřík
    Tato stavba propojí dálkový tranzit mezi D7 a D8 a rozhodně nenahradí Pražský silniční okruh. Touto stavbou se přenesou částečně tranzitní (kamionové) vztahy severněji od Prahy mezi dálnicemi. Pražský okruh ve stopě J má zase význam na hranici Prahy pro dopravní vztahy v Praze a má rozvedením dopravy po vnějším okraji Prahy přenést zátěž, která se dnes dělí až v centru. Viz- když jedete do Bohnic nebo na Hradeckou, musíte přes Dejvice až do Blanky.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna