PRAHA 6: Podporujeme tzv. modrou změnu linek tramvají
Vedení městské části Praha 6 se zabývalo návrhem organizace ROPID na změny linkového vedení tramvají v Praze. Po projednání představených návrhů s veřejností se i s ohledem na své dlouhodobé dopravní priority radní rozhodli jednoznačně přiklonit k tzv. modré variantě úprav. Současně ovšem budou trvat na zachování nízkopodlažního spojení mezi Vojenskou a Všeobecnou fakultní nemocnicí.
Městská rada se na svém posledním jednání detailně zabývala chystanými změnami v pražské tramvajové dopravě. Změny, které veřejnosti začátkem dubna představila organizace ROPID, mají za cíl určit obecný trend budoucího vývoje celoměstské tramvajové sítě.
Praha 6 zorganizovala v uplynulém týdnu na téma zamýšlených změn v tramvajové dopravě veřejnou debatu, během které byly zainteresovaným občanům podrobně vysvětleny klady i zápory všech alternativních návrhů v širších souvislostech.
„Po zvážení veškerých relevantních okolností jsme se nakonec rozhodli přiklonit k tzv. modré variantě, která nejlépe reflektuje specifické dopravně-urbanistické požadavky Prahy 6. Konkrétně jde o zachování provozu dvou linek na bělohorské, petřinské, vokovické i podbabské radiále, jakož i o kýžený rozplet tramvajových linek v oblasti Hradčanská do směrů Letná a Malostranská,“ přiblížil principiální priority městské části zástupce starosty Martin Polách, zodpovědný mimo jiné za oblast dopravy.
„V souladu s jednomyslným usnesením dopravní komise navíc zásadně trváme na zachování nízkopodlažního spojení mezi Vojenskou nemocnicí a Všeobecnou fakultní nemocnicí,“ doplnil starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.
Finální návrh bude v případě dosažení konsenzu mezi všemi pražskými městskými částmi uveden v život výhledově ještě letos v září.
Martin Churavý, cand.soc., specialista vnějších vztahů a zahraničního public relations
▄
Podrobnosti o představení tří návrhů změn v tramvajové dopravě navrhované na základě usnesení Rady hl. m. Prahy č. 2602 ze dne 27. 10. 2015 jsou na stránce:
Orientační mapka modrého návrhu základních úprav
Podle návrhu by trasa tramvaje č. 8 ze stanice Nádraží Podbaba měla být beze změn, tramvaj č. 20 by však měla začínat ve stanici Divoká Šárka a po cestě přes Vítězné náměstí a Újezd končit ve stanici Radlická.