Ilustrační foto: autor ROPID

V Praze tři nové tramvajové linky

Tři nové tramvajové linky přibudou 28. srpna na kolejích v metropoli. Devět jich změní trasu, dvanáct pojede stejně jako dosud.

Magistrát a Ropid, který organizuje hromadnou dopravu v Praze a okolí, ve středu 8. června představily finální podobu změn v provozu MHD, jež vyplynula z diskusí s městskými částmi a veřejností.

„Budeme zavádět zóny placeného stání, proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu,“ vysvětlil jeden z důvodů změn náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Nové uspořádání podle něj zavádí potřebné posílení tramvajové dopravy a vytváří chybějící přímá spojení. Město garantuje, že zásadně by se měnit nemělo dalších deset let.

Ve špičkách pracovních dnů například propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a lidé z Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Mezi náměstím Republiky, Václavským náměstím a I. P. Pavlova pojede celý týden linka 6, dojde k obnově spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice. Z Manin a Libeňského mostu zajistí 14 přímé spojení do centra na Václavské náměstí, z Malé Strany a na náměstí Republiky sveze cestující 15.

I nadále pojedou v polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22. V úseku Hradčanská–Vozovna Střešovice–Petřiny zůstanou dvě tramvaje jako nyní, ale jedna z nich bude jezdit v sólo vozech. To proto, že lidé mají o tramvaje po otevření nového úseku metra do Motola menší zájem.

„Řešení je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali občané,“ konstatoval ředitel Ropidu Petr Tomčík. Pro většinu přetížených úseků znamená podle něj výsledný návrh posílení. Více tramvají se objeví např. v Seifertově ulici, mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, větší kapacitu nabídnou tramvaje na Albertově, z Vltavské směrem na Letnou a v nuselském údolí. Další linka pojede také k vysočanské poliklinice nebo v Holešovicích přes Libeňský most. Dolínek řekl, že nový režim si vyžádá dalších 130 miliónů korun, ovšem pokud dopravní podnik najde úsporu za cenu dopravního výkonu, může být částka nižší.

Změny by se měly v příštích měsících dotknout i autobusů MHD. Praha chce jednat s městskými částmi.

Nově posílené úseky:

  • Karlovo náměstí–I. P. Pavlova (nově linka 6)
  • Hlavní nádraží–Husinecká–Olšanské náměstí (linky 5, 9 a 26 zde nově doplní linka 15)
  • Letenské náměstí–Vltavská–Pražská tržnice (linky 1 a 25 zde nově doplní linka 12)
  • Spořilov–Náměstí Bratří Synků–Albertov–Karlovo náměstí (místo linky 6 v sólo vozech v pracovní dny od 6 do 20 hodin zde nově pojede celotýdenně linka 14 v soupravách)
  • Palmovka–Nádraží Vysočany (k dnešní lince 16 přibyde nově linka 14)
  • Karlín–Náměstí Republiky–Letná (o víkendu linka 8 nově v soupravách)
  • Anděl–Kotlářka (linku číslo 4 zde nahradí linky 15 a 21
  • Nová přímá spojení: I. P. Pavlova–Bruselská–Otakarova–Nádraží Vršovice (linka 6)
  • Náměstí Republiky–Václavské náměstí–Karlovo náměstí–I. P. Pavlova (linka 6)
  • Vysočanská–Maniny–Vltavská–Václavské náměstí (linka 14)
  • Sídliště Barrandov–I. P. Pavlova (linka 4, ve špičkách pracovních dnů)
  • Kotlářka–Anděl–Palackého náměstí–Nádraží Braník–Sídliště Modřany (linka 21, ve špičkách pracovních dnů)
  • Nádraží Braník–Karlovo náměstí–Národní třída (linka 2)
  • Divoká Šárka–Červený Vrch–Dejvická–Anděl (linka 20)
  • Kotlářka–Anděl–Malostranské náměstí–Dlouhá třída–Nám. Republiky–Hlavní nádraží (linka 15)
  • Beze změny: 12 linek – 1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 22, 26
  • I nadále pojedou v polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22

 

Zdroj: Právo – Praha – střední Čechy

 

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna