Přívoz P2 nově obsluhuje bezbariérová loď Baba

Přívoz P2 se po deseti letech provozu dočkal nového plavidla, které vychází z potřeb nejvytíženějšího přívozu Pražské integrované dopravy. Nová elegantní loď Baba byla dopravcem Pražské Benátky vyvinuta speciálně pro linku P2 – nabízí dostatek prostoru pro 40 cestujících i pro přepravu kočárků a jízdních kol, díky palubové konstrukci a novým přístavištím umožňuje pohodlný nástup a výstup v jedné úrovni. Převozníci ocení i dobré plavební vlastnosti a krytou kormidelnu.

„Loď Baba nahradí původní plavidla, která byla cestujícími oprávněně kritizována za nepohodlný a tím i zdlouhavý nástup do lodí a jejich nízkou kapacitu (pouze 12 osob). Jedná se o další krok v odstraňování bariér v pražské veřejné dopravě a zvýšení kvality cestování,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.

Přívoz P2 v roce 2015 přepravil 224 tisíc cestujících a přes 18 tisíc jízdních kol, v sezoně pak denně průměrně 900 cestujících, stovku kol a desítky kočárků. Vysoká poptávka od jara do podzimu vedla k nutnosti posilovat provoz dalším plavidlem, což zvyšovalo provozní a ekonomickou náročnost linky.

„Přívoz P2 poskytuje nejrychlejší spojení pro běžné denní cesty (zejména mezi Bohnicemi a Prahou 6), poptávku však často výrazně zvyšuje atraktivita spojení do Botanické a Zoologické zahrady či zájem o rekreační aktivity na obou vltavských březích,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

p2_3   p2_4

Provoz přívozu P2 je od 12. 7. 2016 zajištěn v základním intervalu 15 minut (v pracovní dny ráno 10 minut) s tím, že časové polohy spojů vycházejí z návazností se spoji autobusových linek 112 a 236. Právě linka 236, která byla zřízena v roce 2009 pro přímé spojení z Bohnic k přívozu, často přivezla více cestujících, než kolik byla kapacita původního plavidla.

„V rámci našich služeb Pražanům obsluhujeme 4 přívozy, které jsou sezónně i celoročně dosti vytížené. Jen v loňském roce jsme převezli téměř 350 000 cestujících. Konstrukcí nového typu lodě jsme vyslyšeli hlasy, které žádaly přístupnější převozní servis pro kočárky a také cyklisty. Baba je konstruována jako bezbariérová loď, do které se snadno nastupuje,“ vysvětluje Zdeněk Bergman za dopravce Pražské Benátky.

Do konce července dopravce Pražské Benátky nasadí nové lodě i na přívozy P1, P5 a P6, všechny přívozy PID tak budou zajišťovat bezbariérový přístup mezi molem a plavidlem a tím pohodlnější cestování.

Foto: Ropid

Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPID

dopravní novinky a zajímavosti: www.facebook.com/PrazskaIntegrovanaDoprava

 

Čtvrtek 14. 7. 2016

Loď za pět milionů vydržela na přívozu plout jen den. Ohnulo se kormidlo

Hned druhý den po spuštění se nová loď Baba na přívoze mezi pražskou Podbabou a Trojou porouchala. „Je to nová loď a posádka se s ní samozřejmě teprve učí. Nějak se nám ohnulo kormidlo,“ vysvětlil převozník a majitel společnosti Pražské Benátky Zdeněk Bergman. Na místo okamžitě zavolali jeřáb, který loď vytáhne.

„Máme tam náhradní plavidla, která servis nahrazují. Sice ne tak dobře, ale nahrazují. Nyní tu loď vytahujeme. Je to stroj a každý stroj se může porouchat,“ popisuje. Doufá, že vše půjde opravit „na koleně“ a ještě během čtvrtka.

Baba„Je konstruovaná podle lodí z konce 19. století,“ řekl Bergman, který upozornil na to, že plavidlo stálo pět milionů, které zaplatil z vlastní kapsy. A nedostal ani žádnou dotaci.„Je to moje osobní iniciativa, aby se zlepšil komfort cestujících,“ dodává Bergman. Nicméně jeho firma dostává na provoz přívozů peníze od města. Loď měří 11,2 metru, široká je 3,7 metru a má ponor 50 centimetrů.

V Praze je celkem sedm přívozů. Všechny patří do systému integrované dopravy. Cestující platí při převozu stejně jako v městské hromadné dopravě.

Foto: Ropid

 

 

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna