Filip Drápal z Ropidu říká: Situace na Vítězném náměstí neomezuje jen autobusové linky od Podbaby, ale všechny spoje od Prašného mostu

Uzavření Korunovační ulice znovu změnilo průjezd ulicí Jugoslávských partyzánů, zaplněné už od zprovoznění tunelu Blanka. Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (Ropid) věří, že se podaří autobusový pruh v této ulici prodloužit až někam na úroveň zastávky Čínská. Zatím je připraveno pouze prodloužení o cca 80 metrů v okolí zastávky Lotyšská.

Na situaci kolem Vítězného náměstí a možné řešení už dnes kritické situace jsme se zeptali ing. Filipa Drápala, tiskového mluvčího firmy.

V létě bývala autobusová doprava na Suchdol volnější, než v době náporu studentů ČZU. Nyní se díky uzavření Korunovační ulice ukazuje, že autobusy uvízávají v časově těžko předpokládaných frontách před Vítězným náměstím a doprava jak hromadná, což nás hlavně zajímá, i obecná, má velké problémy. Jak monitorujete tuto situaci a vzhledem k tomu, že se uzavření Korunovační ulice a tím pádem i trasa přes ulici Svatovítskou a Vítězné náměstí projeví i po létě, jak si představujete záříjovou a vůbec podzimní autobusovou dopravu na Suchdol?

Komplikované situace na Vítězném náměstí jsme si vědomi, jelikož neomezuje pouze autobusové linky od Podbaby, ale všechny autobusové spoje ústící na Vítězné náměstí zároveň od Prašného mostu.

Busy od hraduVzhledem k uzavření Korunovační ulice se obáváme na podzim zcela kritické situace.

Za naši organizaci stále věříme, že se podaří BUS pruh v ulici Jugoslávských partyzánů prodloužit až někam na úroveň zastávky Čínská, zatím je připraveno pouze prodloužení o cca 80 metrů v okolí zastávky Lotyšská. Situace v září to může jedině urychlit.

 

Můžete veřejnosti sdělit statistická čísla týkající se třeba letošní jarní dopravy studentů na Suchdol, kdy často i pět autobusů za sebou jedoucích nedokáží pobrat všechny z takřka 20 tisíců lidí toužících dostat se „včas“ na ČZU?

Linka 107 je provozována ve dnech vyučování na ČZU v počtu 220 spojů za den jedním směrem, přičemž většina spojů je zejména během období začátku semestru kapacitně zcela vyčerpána. Navyšování dalšími spoji by bylo z hlediska propustnosti zastávek již kontraproduktivní.

Řešením se jeví nasazení velkokapacitních autobusů, které byly zkoušeny v únoru na lince 119, přičemž se zkoušela i průjezdnost linky 107. Obě zkoušky dopadly ve prospěch pořízení podobných vozidel. Výhodou linky 107 je, že má inverzní špičku proti lince 119.

Pokud by tedy byly pořízeny podobné autobusy pro linku 119, lze je v průběhu října-prosince a od února do dubna používat na lince 107, tedy v době poklesu letecké špičky na mezinárodním Letišti Václava Havla Praha.

Bus11 Sledujete i letní statistiky dopravených osob na Suchdol?

Statistiky počtu cestujících se sledují průběžně po celý rok a následně dle provozního zatížení se upravují jízdní řády daných linek. Vzhledem k charakteru linky 107 se pohybujeme na maximálním zatížení, které lze ještě odvozit autobusovou dopravou.

Děkujeme za rozhovor.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna