TSK začala bourat železniční most v pražské Bubenči

Pražská Technická správa komunikací (TSK) v pondělí začala bourat most přes železniční trať v Korunovační ulici Bubenči. Na jeho místě bude vystavěn nový, sdělila médiím mluvčí TSK Barbora Lišková. TSK původní most snesla z konstrukce a rovněž dočasně přeložila z jejich původní trasy tzv. inženýrské sítě, tedy elektro kabely, plyn či vodovod, jejichž vedení nebylo přerušeno. TSK již odstranila také povrch vozovky. Demolice potrvá do 11. srpna 2016, kompletní oprava bude dokončena letos v prosinci.

Dělníci začali snášet nosníky starší části původního mostu. Mostní konstrukce přemosťuje stávající trať Praha Bubny – Chomutov. „Abychom neztráceli čas, již nyní jsou vrtány piloty na obou předmostích pro osazení záporového pažení, aby mohly, po snesení nosné konstrukce, plynule navazovat demoliční práce na opěrách mostu a zemní práce,“ uvedla Lišková.

Vlaky budou jezdit pouze 30 km v hodině

Nosná konstrukce mostu bude z prefabrikovaných nosníků, které budou osazeny na krajní opěry během výluky na trati. Následovat bude vybudování železobetonové desky, izolace, říms a tzv. vozovkového souvrství.

„Nakonec budou na most vráceny všechny sítě, odstraněna provizorní lávka, upraveno předpolí mostu a obnoven provoz na mostě,“ uvedla mluvčí.

Další výluka v říjnu

Výkopy pro nové opěry bude TSK bagrovat až pod úroveň stávající trati. „Do další výluky trati, na začátku října, musí být vystavěny nové opěry a pilíře, aby dělníci v říjnové sérii výluk mohly osadit nové nosníky,“ uvedla Lišková.

Zpomalení zaznamenají cestující ve vlacích. Vlaky budou v úseku moci jezdit nejvyšší povolenou rychlostí pouze 30 kilometrů v hodině.

Plné zprovoznění mostu plánuje TSK na 10. prosince letošního roku.

Zdroj: prazsky.denik.cz

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna