Starosta MČ Praha 6 Mgr. Ondřej Kolář k placenému parkování říká: Potřeba regulace statické dopravy v rámci zón je soustředěna především v okolí stanic metra

V souvislosti se spuštěním zón placeného stání od středy 24. srpna 2016 vychází speciální číslo časopisu Šestka obsahující potřebné informace včetně seznamu ulic v těchto zónách. Obsahuje i rozhovor se starostou MČ Praha 6 Mgr. Ondřejem Kolářem.

■ Co se vaší radnici v souvislosti se zavedením zón placeného stání podařilo prosadit?

Městské části Praha 6 se podařilo při přípravě projektu zón placeného stání prosadit celou řadu úprav a opatření, která by měla sloužit ku prospěchu našich rezidentů. Jako zásadní záležitost jsme prosadili možnost získání parkovacího oprávnění i pro obyvatele naší městské části, kteří nebydlí v dotčených oblastech s regulací parkování. Připravili jsme také podmínky pro co nejrychlejší odbavování žadatelů o parkovací oprávnění. Informační kancelář a výdejna parkovacích oprávnění je v provozu již od letošního května a kapacita jednotlivých obslužných míst dosahuje v celé Praze nejlepší úrovně.

Kolář■ Na Praze 6 došlo k úplnému zrušení čistě návštěvnických zón na území celé Prahy 6. Proč?

Ano, v rámci těchto oranžových zón by totiž nebylo možné parkování držitelů parkovacího oprávnění bez dalšího poplatku, což by při nově zaváděném systému dostatečně kapacitních smíšených zóny bylo vůči občanům Prahy 6 nepřiměřené.

V rámci spolupráce se zástupci hlavního města Prahy se nám dále podařilo zajistit úpravu režimu vybraných zón, kdy došlo k navýšení modrých zón na úkor některých původně městem navržených zón smíšeného typu.

■ Lze ještě očekávat nějaké změny po spuštění zón placeného stáni?

Projekt zón placeného stání byl připraven na základě podrobné analýzy dopravy v klidu pro celou oblast Prahy 6, potřeba regulace statické dopravy v rámci zón je soustředěna především v okolí stanic metra a podobných dopravně zatížených uzlů.

Vzhledem ke složitosti projektu, množství dopravního značení a celkovém značném rozsahu dotčeného území, lze nicméně po zprovoznění očekávat jistou potřebu úprav projektu. V této souvislosti budeme velmi aktivní, jsme připraveni se podílet na vyhodnocování systému a v případě potřeby požadovat jeho rychlé a flexibilní úpravy.

■ Co byste rád vzkázal občanům Prahy 6?

Rozhodně aby neváhali s registrací. K dnešnímu dni se registrovalo něco přes 5 tisíc občanů z odhadovaných 30 000. Kdo se chce vyhnout frontám, má nyní šanci celou registraci zvládnout za několik minut. Jednoduše řečeno: Kdo zaváhá, nezaparkuje.

■ A vy jste se již zaregistroval?

Ano, v polovině července. V kanceláři byla převaha úředníků nad občany. Samotné zaregistrování netrvalo ani deset minut.

 

Zdroj: Speciální číslo časopisu Šestka

Speciální šestka k zónám

 

Komentářů ( 3 )

  1. / OdpovědětCukrouš
    Hlavně, že lidi ze Suchdola kartu nedostanou, protože to asi není P6..to je logika...tak ať jí dají všem co mají bydlíště na P6 a nebo ať jdou do hajan....nevidím smysl tohodle počinu....Místo aby už stál most a obchvat anemusela taková masa lidi do centra tak se vymejšlí pikačoviny...postavte obchvat a nebudete muset dělat práci aby se neřeklo..viz malování na hlínu a podobně...
  2. / Odpověděting. arch. Ivan Vavřík
    Problém Suchdola a Prahy 6 To, co je za problém s parkováním, není jediný problém Suchdola. Moje máma byla v nemocnici s mrtvicí, je nyní špatně pohyblivá a navíc díky poruše mozku nekontrolovatelně padá, i když se opírá o berle. Když mámu propouštěli z UVN tak mi vysvětlili a dali na to papíry, na co všechno máme na Odboru sociální péče nárok. Ošetření, rehabilitace, sledování náramkem, když spadne, tak si přivolá pomoc, dále kompenzační pomůcky, či jejich zapůjčení. No a zašli jsme na Sociální odbor Prahy 6 a tam se nám vysmáli, že jsme „samostatný a svobodný Suchdol“ a který s Prahou 6 nespolupracuje a řeší si to sám. A na Suchdole jsme zjistili, že žádná podpora těmto zdravotně postiženým neexistuje. Osobně si myslím, že samostatná městská část Suchdol je pitomost a navíc neschopnost vedení radnice, protože ztrácíme tyto samozřejmosti, jako je parkování a sociální podpora, kterou má Praha 6 pro své obyvatele. Navíc, když se pan Hejl chová jako paša, který s nikým nespolupracuje a zatěžuje dopravou Prahu 6 (Jugoslávské partyzány a kulaťák) místo toho, aby se doprava odvedla tunelem do Bohnic a do Ruzyně, tak se není třeba divit, jak se vedení Prahy 6 na nás kouká. Když jsme si je zvolili, tak to máme. Ivan Vavřík
  3. / OdpovědětšuorkuC
    AMEN...to je přesně to co tady křičím a nejen tady....ale prostě, když si Suchdol hraje na pupek Prahy, tak je to pak těžké, ale nejsmutnější je, že voliči SOS jsou slepé ovce a on obr Kyklop...To je prostě jen následek jeho chování vůči praze a celému státu a popravdě se Praze nedivim. Smutné je, že to odsíráme všichni, kromě SOSáků, kterým je asi dobře na vsi a nikam krom komunitního nesmyslu nechodí. Jemi až k zblítí, ale nemyslím si, že toto a spousta dalších věcí povede k nějaké změně. Změnu ale plánujeme na nadcházející volby na Suchdole v podobě nové strany......PS. a největší výsměch je jak Hejl bojkotuje letiště pak si za 150 tisíc postaví dřevěné bludiště u ZŠ.....z peněz od letiště :D :D :D To se mi chtělo brečet...tuhle věc by jsem jim s klukama z parku postavili z palet a za víkend...a stačila by nám basa piva a dost hřebíků :D adieou

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna