107 v Podbabě končit nebude

V souvislosti s reakcí vedení Prahy 6 na zácpy kolem Vítězného náměstí zvětšující se po uzavírce Korunovační ulice, by se měl od 1. září rozšířit pruh určený pro autobusy na ulici Jugoslávských partyzánů až po ulici Velflíkovou, resp. k prvnímu přechodu po ní směřujícímu k tramvajové zastávce. Smyslem je zrychlit cestu autobusů na stanici Dejvická, která ve šňůrách trvá z Čínské minimálně dvacet minut. Řekl to dnes na setkání s novináři na Šesťáku místostarosta Prahy 6 ing. arch. Martin Polách. (Na náhledovém snímku uprostřed, vlevo starosta Mgr. Ondřej Kolář a vpravo Martin Churavý, cand. soc., tiskový mluvčí Prahy 6.)

Ačkoliv je příznivcem myšlenky, aby autobusy č. 107 a 147 ze Suchdola končily ve stanici Podbaba, a mohly tak zmizet z Vítězného náměstí, analýzy ukazují, že je to málo reálné. Zvlášť převoz 12 tisíc studentů průměrně denně by enormně zatížilo tramvajovou síť, která by musela být posílena. Zároveň by se ztížila návaznost na konečnou trasu metra pro všechny uživatele autobusových linek a zatížily by se okolní ulice.

Radnice Prahy 6 by ráda dostala autobusové nádraží z Vítězného náměstí, což vyžaduje změnu směru jízdy v uličce, odkud jezdí autobusy k Vltavě. Vystupovalo i nastupovalo by se v Šolínově ulici. Vypadá to podle něho jednoduše, ale tak jednoduché to není.

„Dopravní podnik oponuje, že bude třeba za velké peníze předělat nedávno rekonstruovanou ulici s nástupy, což bude zřejmě požadovat po nás,“ řekl ing. Polách Suchdolským novinám jako příklad názorů oponentů této myšlenky.

Ze strany zástupců Prahy 6 byla také navržena možnost řešit problematiku neúměrného počtu autobusů v prostoru Vítězného náměstí radikální změnou trasy linky 107. Alternativní trasa by eventuálně mohla vést od stanice metra Bořislavka, přes ulici Horoměřickou a dále přes Středočeský kraj směrem na Suchdol. V podstatě jako se jezdilo za záplav. Organizace ROPID tak dostala za úkol tuto variantu po všech stránkách co nejdůsledněji prověřit.

Jak jezdit z Letné a od Prašného mostu

Firma Technická správa komunikací na žádost Prahy 6 zpracuje komplexní projekt provizorního výjezdu z ulice U Vorlíků, která je nyní zaslepena. Dopravní podnik hl. m. Prahy potom poskytne stanovisko k možnosti provizorního jednosměrného pojezdu autobusů po tramvajové trati Svatovítská ve směru k Vítěznému náměstí s využitím tamní společné zastávky.

Odborníci na tramvajový provoz ale říkají, že výhybky by provozem autobusů hodně trpěly, proto se vyslovují proti této myšlence.

Změna jednosměrného provozu Pelléovy ulice, který navrhoval i čtenář Suchdolských novin, je podle ing. Polácha neuskutečnitelný. Po analýzách se ukázalo, že neexistuje nikdo, kdo by dokázal propojit světelnou signalizaci na křižovatce Badeniho ulice a ulice Milady Horákové a závor na železniční dráze. Hrozí možnost, že už třetí auto v koloně směrem na Špejchar by mohlo být nevratně zavřeno mezi závory, bez možnosti vyjetí.

Radnice Prahy 6 hodnotí kladně umístění světelné signalizace na přechodu na Vítězném náměstí směrem do Svatovítské ulice. V součinnosti s hlavním městem byla adekvátně upravena světelná signalizace na Prašném mostě i v ulici Svatovítská, aby byl podpořen proud aut zahýbajících doleva na ulici Milady Horákové.

 

IMG_4039Představitelé Prahy 6 také požádali o dočasné zrušení pruhu pro autobusy v ulici Milady Horákové. To by po dobu rekonstrukce Korunovační ulice mělo významně pomoci plynulosti provozu v úseku mezi Prašným mostem a Hradčanskou.

Nejpozději do poloviny měsíce srpna pak mělo dojít i k úpravě světelných signalizací na vytížené křižovatce ulic Evropská, Gymnasijní a Thákurova, jakož i ulic Milady Horákové, Pevnostní a U Brusnice. Vznikne tak fakticky průjezd komunikacemi Evropská, Gymnasijní, Pevnostní a Milady Horákové, což efektivně zajistí snížení nadměrné zátěže Vítězného náměstí a na něj navazující Svatovítské ulice.

 

Parkovací zóny vyhnaly auta

„Na hodnocení parkovacích zón po jednom dnu je samozřejmě brzy, ale jedno je jisté: ubylo aut ze silnic,“ řekl také ing. Polách.

Předpokládá, že se samozřejmě zaplní ulice bez zón a proto chtějí v nastávajících měsících analyzovat zkušenost, zda by zóny měly platit i přes noc nebo z hlediska cenové politiky.

Praha 6 předpokládá, že se zóny placeného parkování rozšíří i na další části Břevnova, okolí Petřin, na Dědinu a Butovice.

IMG_4078Starosta Prahy 6 Mgr. Ondřej Kolář uvedl, že bylo dosud registrováno 15 tisíc automobilů s tím, že maximální množství parkovacích míst je 17 tisíc. Aby bylo umožněno registrovat se dalším zájemcům, centrum v rohové budově mezi Uralská 4 a Dr. Zikmunda Wintra 20 bude fungovat i o víkendech.

 

 

 

 

„Rád bych poděkoval všem občanům za jejich trpělivost během mimořádně komplikované dopravní situace těchto dnů,“ uvedl také Mgr. Kolář.

„Praha 6 momentálně skutečně trpí vinou důsledků zásadních dopravních změn celoměstského významu. Ty se zejména v přepravních špičkách velmi neblaze dotýkají průjezdnosti Vítězného náměstí a jeho bezprostředního okolí. Ve spolupráci se všemi příslušnými městskými institucemi proto intenzivně pracujeme na sérii opatření, která ve svém úhrnu zdejší dopravě co nejdříve uleví.“

 

Foto: Suchdolské noviny a MČ Praha 6

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna