Z Nádraží Podbaba jezdí tramvaje č. 8 a 18

Od neděle 28. srpna 2016 dochází v provozu Pražské integrované dopravy k trvalým změnám v linkovém vedení tramvají. Trasa dvanácti linek zůstává stejná, devět linek svou trasu mění a přibývají tři nové linky.

Linky beze změny trasy 1, 3, 7, 8, 9, 10, 11*, 13**, 16, 17, 22, 26
Nově zavedené linky 2, 15, 21
Linky se změnou trasy 4, 5, 6, 12, 14*, 18, 20, 24, 25

 

Nově zavedené linky:

■ Linka číslo 18 je nově vedena v trase Nádraží Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Staroměstská – Národní třída – Karlovo náměstí – Albertov – Náměstí Bratří Synků – Pražského povstání – Vozovna Pankrác.

■ Linka číslo 20 je nově vedena v trase Divoká Šárka – Nádraží Veleslavín – Bořislavka – Dejvická – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Újezd – Anděl – Smíchovské nádraží – Lihovar – Sídliště Barrandov.

„K těmto změnám a k posílení tramvajového provozu v Praze mám tři základní důvody,“ říká náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.  

„Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu. Dlouhodobě podporuji ekologickou dopravu v centru města a tou jsou spolu s metrem právě tramvaje, které by měly tvořit v každém moderním městě klíčovou páteřní síť veřejné dopravy. V neposlední řadě jsem se rozhodl vyhovět přáním veřejnosti a městských částí, které byly často při tvorbě změn opomíjeny, a to podle mě nebylo správné.“

 

Tramvaje a metro v Praze od 28.8.2016

Jízdní řád tramvaje č. 8

Jízdní řád tramvaje č. 18

Tramvaj č. 8. z Podbaby

Tramvaje č. 18 z Podbaby

Tramvaj č. 8 z Hloubětína do Podbaby

Tramvaje č. 18 z Vozovny Pankrác do Podbaby 

 

Od 28. srpna 2016 jezdí v pražských ulicích 24 tramvajových linek v denním provozu, tedy o tři více, než jezdí dnes.

 

Beze změny trasy: 12 linek (1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 22, 26)

Změna trasy: 9 linek (4, 5, 6, 12, 14, 18, 20, 24, 25)

Nové linky: 3 linky (2, 15, 21)

 

Nové linkové vedení

„Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

„Pro většinu přetížených úseků znamená výsledný návrh posílení. Více tramvají pojede například Seifertovou ulicí na Žižkově, mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, větší kapacitu nabídnou tramvaje také na Albertově, z Vltavské směrem na Letnou a v nuselském údolí. Další linka pojede také k vysočanské poliklinice nebo v Holešovicích přes Libeňský most.“

I nadále pojedou v kratším polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22. V úseku Hradčanská – Vozovna Střešovice – Petřiny zůstanou i nadále dvě tramvajové linky jako dnes, ale jedna z nich bude jezdit v sólo vozech. Je to důsledek nižší poptávky cestujících, která souvisí s loňským otevřením nového úseku metra A do Motola.

„Velká většina spojení a intervalů, na které jsou cestující zvyklí, zůstává zachována, navíc přibývají spojení nová. Ve špičkách pracovních dnů propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a obyvatelé Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Celotýdenně propojí Náměstí Republiky, Václavské náměstí se zastávkou I. P. Pavlova linka 6, která dále zajistí obnovu spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice. Z Manin a Libeňského mostu bude čtrnáctkou zajištěno přímé spojení do centra na Václavské náměstí, z Malé Strany na Náměstí Republiky pak pojede patnáctka,“ vysvětluje náměstek ROPID pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt.

Nově posílené úseky:

  • Karlovo náměstí – I. P. Pavlova (nově linka 6)
  • Hlavní nádraží – Husinecká – Olšanské náměstí (linky 5, 9 a 26 zde nově doplní linka 15)
  • Letenské náměstí – Vltavská – Pražská tržnice (linky 1 a 25 zde nově doplní linka 12)
  • Spořilov – Náměstí Bratří Synků – Albertov – Karlovo náměstí (místo linky 6 v sólo vozech v pracovní dny od 6 do 20 hodin zde nově pojede celotýdenně linka 14 v soupravách)
  • Palmovka – Nádraží Vysočany (k dnešní lince 16 přibyde nově linka 14)
  • Karlín – Náměstí Republiky – Letná (o víkendu linka 8 nově v soupravách)
  • Anděl – Kotlářka (linku číslo 4 zde nahradí linky 15 a 21)
  • Nová přímá spojení:
  • P. Pavlova – Bruselská – Otakarova – Nádraží Vršovice (linka 6)
  • Náměstí Republiky – Václavské náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova (linka 6)
  • Vysočanská – Maniny – Vltavská – Václavské náměstí (linka 14)
  • Sídliště Barrandov – I. P. Pavlova (linka 4, ve špičkách pracovních dnů)
  • Kotlářka – Anděl – Palackého náměstí – Nádraží Braník – Sídliště Modřany (linka 21, ve špičkách pracovních dnů)
  • Nádraží Braník – Karlovo náměstí – Národní třída (linka 2)
  • Divoká Šárka – Červený Vrch – Dejvická – Anděl (linka 20)
  • Kotlářka – Anděl – Malostranské náměstí – Dlouhá třída – Nám. Republiky – Hlavní nádraží (linka 15)

Linkové vedení od 28. 8. 2016 zvyšuje rozsah provozu na tramvajové síti o cca 2,3 mil. vozokm ročně (+4,5 %). Navýšení je provedeno v souvislosti s očekávaným růstem počtu cestujících zejména v centrální oblasti města, na které bude mít přímý vliv zavedení zón placeného stání a nepřímo k němu povede i zlevnění ceny ročního jízdného. Snahou návrhu je nabídnout řešení základního okruhu problémů, které zaslaly městské části a cestující. V oblasti Modřan, Podolí a Holešovic je po podrobné diskusi s MČ předloženo nové řešení kombinující možnosti současného stavu a návrhů základních úprav a příležitostí.

Počet denních tramvajových linek v současném stavu – 21 linek

Počet denních tramvajových linek v novém stavu – 24 linek

Bez změny trasy – 12 linek

Se změnou trasy prodloužením linky – 1 linka

Se změnou trasy – 8 linek

Počet nových linek – 3 linky

Na základě usnesení Rady hl. m. Prahy č. 2602 ze dne 27. 10. 2015 k návrhu harmonogramu přípravy změn v PID předkládáme veřejnosti i zástupcům městských částí finální návrh úprav v provozu tramvají, který vstoupí v platnost v neděli 28. srpna 2016.

V uplynulých měsících zaslaly městské části organizaci ROPID téměř 30 podnětů k podobě tramvajové dopravy na svých územích, od cestujících přišlo v rámci ankety k tramvajové dopravě, která proběhla v měsíci únoru, celkem cca 1 800 připomínek a řada dalších problémů k řešení vyplynula z analýzy celosíťových i průběžně prováděných profilových dopravních průzkumů.

 

Děkujeme.

ROPID

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna