Radnice Prahy 6 k dopravním opatřením v souvislosti s uzavřením Korunovační ulice

Přiblížil se začátek školního roku a s ním i očekávané zhoršení dopravní situace kvůli dočasné uzavírce Korunovační ulice. Suchdolské noviny získaly přehled veškerých dopravních opatření, se kterými v této souvislosti přišlo vedení radnice Prahy 6.

PELLÉOVA – ZOBOUSMĚRNĚNÍ
Návrh byl zamítnut již na začátku roku, ale tentokrát byl prověřen v krizovém režimu i jako dočasné opatření. Úzký profil, či těleso závor zasahující do jízdních pruhů by se daly vydržet, ale nemožnost zkoordinovat signalizaci na křižovatce s Milady Horákové a železničních závor by mohla způsobit nebezpečnou situaci. Výjezd tedy není možný.
Samozřejmě se zapuštěním Buštěhradské dráhy pod zem se počítá s výjezdem z ulice Pelléova.

U VORLÍKŮ – PROVIZORNÍ VÝJEZD

Toto čistě provizorní řešení vypadalo nadějněji, ale výsledek prověření opět není příznivý. Navíc pan náměstek Dolínek není jeho příznivcem.

OBJÍZDNÁ TRASA PŘES PAPÍRENSKOU, CÍSAŘSKÝ OSTROV, ULICI ZA ELEKTRÁRNOU DO HOLEŠOVIC

Za normálních okolností by objížďka přes čistírnu odpadních vod byla doporučeníhodná. Ovšem na ostrově probíhá rozsáhlá stavba Nové Vodní Linky a objížďka by vedla přímo staveništěm, což bohužel není reálné.

SEMAFOR NA VÍTĚZNÉM NÁMĚSTÍ

Přestože si někdo myslí, že situaci neřeší, či dokonce zhoršuje, tak opak je pravdou. Semafor plní svou funkci – sice zdrží chodce o pár vteřin, ale zato umožní odjíždění vozidel z kruhové křižovatky.
Semafor zůstane v provozu minimálně po dobu uzavírky Korunovační.

ÚPRAVA SVĚTELNÉ SIGNALIZACE NA PRAŠNÉM MOSTĚ

Byla provedena se zvýhodněním levého odbočení směrem na Hradčanskou.

ÚPRAVA SVĚTELNÉ SIGNALIZACE NA KŘIŽOVATCE PEVNOSTNÍ A MILADY HORÁKOVÉ

Byla provedena se zvýhodněním levého odbočení. Rovněž byl posílen pravý odbočovací pruh na Evropské do ulice Gymnazijní, neboť i toto je objízdná trasa Korunovační ulice…

BUSLINE NA HRADČANSKÉ

Z důvodu vyšší kapacity vozidel na této objízdné trase jsme požádali o dočasné odstranění vyhrazeného pruhu, aby nedocházelo k zácpám před zúžením. Vzhledem k předpokládanému plynulému projíždění se nebojíme zdržování linek MHD.
Úprava bude provedena před 1.9.

BUSLINE V ULICI JUGSLÁVSKÝCH PARTYZÁNŮ

Byl prodloužen o cca 80m až k přechodu u ulice Velflíkova. Aktuálně se provádí.

VYZNAČENÍ ŽLUTÝCH ŠRAF NA VÍTĚZNÉM NÁMĚSTÍ

Je provedeno a funguje, takže auta mohou lépe projíždět přes frontu čekající na výjezd.

POSÍLENÍ DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ UZAVÍRKY KORUNOVAČNÍ

Bylo provedeno. Značku najdete snad na každém rohu.

MHD – ODKLONĚNÍ AUTOBUSŮ ZE STRAHOVA

Bylo požadováno, aby autobusy 143, 149 a 180 jezdily ulicí Pevnostní a Gymnazijní a zastavovaly na Evropské¨, a buď se pouze otáčely na Vítězném nám. a vracely stejnou cestou, nebo odjížděly ulicí Svatovítská. Proběhlo místní šetření, ale Dopravní podnik má k řešení výhrady a navrhuje, aby se jezdilo ulicí Slunná na Ořechovce. To zase nechceme dovolit my. Úprava linek pravděpodobně nebude provedena.

MHD – UKONČENÍ AUTOBUSŮ ZE SUCHDOLA V PODBABĚ
Již dnes téměř všichni cestující ve špičce přesednou v Podbabě na tramvaj, a poloprázdný autobus pak stojí v zácpě na Jugoslávských Partyzánech. Stovky spojů denně, tak zhoršují situaci jak na Jugopárty, tak na Kulaťáku.

Návrh na ukončení linek v Podbabě, s otáčením na náměstí Družby posoudil Ropid a Dopravní Podnik a nedoporučil jej. Argumentem je zhruba 12 tisíc studentů denně dojíždějících do Suchdola, kteří někde musejí přesednout na metro.

Na Dejvické by zdvojnásobili počet přecházejících na „našem“ přechodu, nebo na Hradčanské, kde by to až takový problém nebyl. Musely by být posíleny tramvaje na interval jednou za 2 minuty. Problematické by bylo i otáčení autobusů a přesedání z tramvaje na autobus ve směru do Suchdola, kde chybí přestup tzv. hrana-hrana, a cestující by museli chodit zhruba 200 metrů pěšky.
Toto řešení bude aktuální až s celkovým řešením Vítězného náměstí, případně protažením tramvaje do Suchdola.

POJÍŽDĚNÍ AUTOBUSŮ PO TRAMVAJOVÉM TĚLESE NA VÍTĚZNÉM NÁMĚSTÍ

Dříve zavrhnutý nápad, z důvodu výhybky tramvaje na Vítězném náměstí, která nesnese pojíždění autobusů v zimním období. Domluvili jsme alespoň dočasné zavedení této úpravy po dobu uzavírky Korunovační ulice.
Je tedy domluveno s Dopravním podnikem a bude provedeno co nejdříve.

OTOČENÍ SMĚRU AUTOBUSOVÉHO NÁDRAŽÍ NA VÍTĚZNÉM NÁMĚSTÍ

tak, aby autobusy nezatěžovaly kruhovou křižovatku, odbočili do nádraží již z Jugoslávských partyzánů a odjížděli ulicí Evropská – Šolínova – Jugoslávských partyzánů.

Tento návrh také není nový a TSK jej zamítlo již dříve, z důvodu nutných stavebních úprav nádraží, ROPID zase požadoval vícenáklady za delší trasy autobusů uhradit městskou částí. V této krizové době je RMČ ochotna podílet se finančně na této dočasné úpravě, a žádá její okamžité provizorní provedení.

V pondělí  29.8. je domluveno místní šetření, kde bude diskutován návrh úprav, které by mohly začít platit již začátkem září.

ZKRÁCENÍ DOBY UZAVÍRKY NA POLOVINU PROSINCE,
které je přislíbeno ze strany dodavatelů, je snad pozitivním signálem.

V neposlední řadě pomůže také spuštění zón placených stání, protože úbytek stovek aut v ulicích znamená stejný úbytek vozidel v dopravě.
V září představíme také aktualizovaný projekt KESu, tedy obchvatu Vítězného náměstí, jehož příprava pokračuje.

Bohužel jednoduché a rychlé řešení neexistuje, ale děláme vše, co je v našich silách, abychom dopravní situaci řešili.

Se srdečným pozdravem
Martin Churavý, cand.soc., tiskový mluvčí Prahy 6

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna