Tramvaje v Praze by mohly jet novými tratěmi: Z Podbaby přes řeku do Zoo i na Výhledy

 V metropoli by mohlo vzniknout pět nových tramvajových tratí. Mezi nimi je například trať do Suchdola, trať z Prahy 6 do Bohnic nebo prodloužení kolejí až do Štěrbohol. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracoval Institut plánování a rozvoje. Zda k výstavbě některé z nich opravdu dojde a na kolik by vyšly, není jasné. V minulosti se mluvilo rovněž o prodloužení trati z Barrandova ke Slivenci.
Zřejmě největší zásah do městské infrastruktury by bylo tramvajové propojení Prahy 6 z oblasti Podbaby do Prahy 8. Ve špičce Císařského ostrova by vznikl nový most přes Vltavu pro tramvaje, pěší a cyklisty. Na pravém břehu by trať vedla mezi servisním areálem zoo a školní zahradou České zemědělské univerzity, kde by vznikla zastávka Podhoří – zoologická zahrada.

 

„Předpokládá se také možnost vazby zastávky a pěších tras na případný nový západní vstup do zoo,“ píše se v dokumentu.

Nahoru do Bohnic by pak tramvaje jely 980 metrů dlouhým tunelem, který by ústil v Mazurské ulici, kde by byla zastávka před obchodním centrem. Trasa by zkrátila cestu z Bohnic na Vítězné náměstí na 13 minut bez přestupu, zatímco nyní cesta trvá až 40 minut a je nutné několikrát přestoupit.

 
Z Prahy 6 by mohla jet tramvaj rovněž do Suchdola. Trať by měřila asi 4,8 kilometru, vznikly by na ní tři tramvajové mosty o celkové délce 85 metrů a končila by v oblasti Výhledů. Z této tratě by odbočovala výše uvedená trasa do Bohnic. Problémem tohoto návrhu je neuzavřená otázka urbanistického začlenění trasy do území.

 
Bohnice by mohly tramvaje propojit rovněž s Kobylisy, jezdily by ke stanici metra. Tady by byla nová trasa napojena na současnou tramvajovou síť. V návrhu jsou vypracovány tři varianty. Z nich IPR společně s dalšími městskými organizacemi vybral vedení tratě z ulice Pod Sídlištěm do Klapkovy.

 
Další trasu navrhl institut vést do Štěrbohol k obchodnímu centru. Šlo by o prodloužení současné tratě, která končí v zastávce Ústřední dílny DP. Také tady má IPR dvě varianty. Z nich doporučil jižní, kdy by trať z Černokostelecké vedla mimo velkou křižovatku s Průmyslovou a ulicí Radiovou by tramvaje vjely do Ústřední, přičemž tramvajová smyčka by byla za nákupním centrem. Trasa by měřila 1 804 metrů a byly by na ní dva mosty.
Posledním návrhem je vybudovat odbočku z Malovanky na Strahov. Měřila by 1 250 metrů a končila by u stadionu v navržené smyčce Stadion Strahov.

„Na úrovni studie nejsou známa zásadní rizika, která by projekt v rámci další přípravy znemožnila,“ píše se v dokumentu.

 

Zdroj: MfDnes, foto: Magistrát Hl. města Prahy

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna