ilustrační foto, F. Cinger

Interpelace k zastupitelstvu MČ Praha 6 k dopravní situaci v Praze 6 a na Suchdole

Ptám se Vás, členů zastupitelstva Městské části Praha 6 a Vás pane Starosto a místostarostové, jak chcete vyřešit problém dopravy na Vítězném náměstí, v ulici Jugoslávských partyzánů a dalších přilehlých komunikacích?

Ptám se Vás zastupitelé Praha 6 a pane starosto, zda budou i nadále občané Prahy 6 a Suchdola obtěžováni dopravou, která vede ze severních segmentů přilehlých satelitních obcí do centra a do tunelu Blanka?

Ptám se Vás pane starosto a zastupitelé, jak dlouho budou obyvatelé Prahy 6 zahlcováni nesmyslným dopravním zatížením, které by již dávno mohl vyřešit obchvat přes Suchdol?

Začneme jednoduchou úlohou. Vzhledem k tomu, že doprava se chová jako voda a hledá si nejkratší cestu k cíli, tak mám následující schéma. Kudy se dostanu nejlépe do bodu A a B, když nebude silniční obchvat ve stopě J na Suchdole ? Pojedu mimo nejkratší spojnici bodu A a B ven na tzv. variantu Ss nebo nejbližší cestou do vjezdu tunelu Blanka v Dejvicích? A teprve potom z Blanky do Bohnic případně na dálnici D 8 Ustí nad Labem D10 Mladá Boleslav a D 11 Hradec Králové? Samozřejmě že pokud budete budovat variantu Ss pojedou vám stále všechna auta ze severního segmentu nad Suchdolem a Horoměřicemi do Blanky přes Kulaťák.

mapa 2 mapa 3

Jednoduchý přiklad z praxe

Obchvat na jihu Prahy původně plánovaný přes Újezd a Křeslice byl oddálen k Jesenici. Co se stalo?

mapa 1

Celá satelitní výstavba mezi Prahou a Jesenicí se tlačí radiálami přes Libuš do centra k Jižní spojce

Takto se bude celá satelitní výstavba u Černého Vola a Velkých Přílep tlačit nadále přes ulici Jugoslávských partyzánů a Kulaťák do Blanky.

Jak si to zodpovíte pane starosto a zastupitelé Prahy 6 před občany Prahy 6? Jaké chcete vymýšlet alternativy, které jsou nereálné, kdy již nyní máte Dejvice zahlceny? Co chcete vymýšlet? Je to vymyšleno a je to územím plánu Prahy, Metropolitním plánu v Zásadách územního rozvoje Prahy a je pouze třeba nutit vládu a ministerstvo dopravy k urychlenému řešení problému. Napřete své úsilí společně s Hlavním městem Praha a Středočeským krajem k tomu, aby byl okruh vybudován tak je projektován a projednán a neztrácejte čas vymýšlením nereálných alternativ. Protože Vaši voliči se budou ptát na jasná řešení a ne na chiméry.

Ostatně o tom se ví již minimálně 20 let a neustálým oddalováním realizace varianty J přes Suchdol se problém prohlubuje. Pokud chcete dát voličům jasný signál, že to nebudete urychleně řešit, tak počítejte s tím, že voliči se rozhodnou pro ty, kteří přinesou řešení. Veškeré obchvaty Vítězného náměstí jsou dílčí opatření, protože to dopravu řeší až v místě, kam jste ji již přivedli.

Pokud dopravní zatížení, které zatím směřuje do Blanky přes Prahu 6 rozmělníte již na hranici Suchdola, Horoměřic a Bohnic, tak z Jugoslávských partyzánů opět bude obytný bulvár. Nebudete mít infarktový stav na Kulaťáku a ve Svatovítské.

Co se týče Suchdola

Za prvé zde je obchvat veden v tunelu. Ví někdo z laických návštěvníků Stromovky, že pod parkem vede tunel Blanka? Asi tak bude obchvat v tunelu na Suchdole škodit obytnému prostředí Suchdola jako Blanka pod Stromovkou. To, že pan Hejl si na odporu proti obchvatu vybudoval politicko-ekologickou karieru a straší suchdolské občany transevropskou dálnicí a zničením Suchdola dopravou je čistě jeho osobní zájem, aby byl stále starostou a bral starostovský plat.

Za druhé je zde jasně definovaná část Suchdola, kde se výstavba a realizace obchvatu nedotkne obytné zástavby a nepoškodí životní prostředí. Naopak nad tunelem může vzniknout městský a rekreační prostor jako je například ve Stromovce.

Problém, který se odráží v dopravním kolapsu Prahy 6, nespočívá ve vjezdech do tunelu Blanka a dopravním řešení Vítězného náměstí, ale nedobudování silničního obchvatu ve stopě J přes Bohnice, Suchdol a Horoměřice.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna