Přečetli jsme: Zákopy kvůli okruhu nadále přetrvávají

Kvůli neexistenci kompletního Pražského okruhu se v okolí metropole stále zhoršuje dopravní situace. Desítky tisíc lidí trpí kvůli neúnosné dopravě, politici nejsou dlouhodobě schopni problém vyřešit. Píše v novém čísle časopis Náš region – Sever.

 
Za severními hranicemi Prahy stále chybí rychlejší spojení dálnic D8, D7, D6 a potažmo i D5, což by ocenili nejen řidiči, ale i obyvatelé mnoha města a obcí.
Pracovní uskupení Starostové pro okruh, které před dvěma lety založilo osm okrajových městských částí Prahy a čtyři středočeské obce, setrvává na své odmítavé pozici k půl století staré trase okruhu, která vede přes Suchdol a další „nevhodně vybrané, hustě zastavěné lokality“ na hranicích hlavního města.
Uskupení prosazuje, aby okruh vedl dále od Prahy po takzvané regionální variantě.

„Je nepochopitelné, že ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic, pozn. aut.) stále prosazuje trasu navrženou před padesáti lety, která nyní vede pražskou zástavbou. Nebo je to cena pozemků?“ zeptal se starosta městské části Praha-Suchdol Petr Hejl, jeden ze spoluzakladatelů uskupení.

 

Současné vedení Středočeského kraje preferuje variantu kolem Prahy – Suchdola

 
„Podporujeme variantu přes Suchdol, která je jako jediná v souladu s územně plánovací dokumentací,“ reagoval mluvčí ŘSD Jan Studecký. Odpůrcům stavby neudělá radost ani postoj ministerstva dopravy.
„Severněji trasovaná varianta, která není územně projednaná, by se bezesporu realizovala mnohem později,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. A to nyní hovoříme o nejčasnějším zahájení výstavby za zhruba šest let.

„Překážkou dostavby Pražského okruhu rozhodně nejsou finance nebo přístup státu, ale to, že stavbu dlouhé roky blokují pražské městské části,“ rýpnul si do kritiků „suchdolské varianty“ okruhu Neřold.
„Argument ohledně času slyšíme už 20 let. Starostové pro okruh se snaží o to, aby varianty byly řádně projednány,“ reagoval Hejl.
Současné vedení Středočeského kraje preferuje variantu vedoucí kolem Prahy – Suchdola a odmítá jakékoliv úvahy o přesunu Pražského okruhu hlouběji na území Středočeského kraje.

 

„Dopravně a technicky se jeví trasování v současně projednávaném koridoru jako nejvhodnější,“ vysvětlil radní pro dopravu František Petrtýl (ANO). Nelze opomenout ani řadu obcí, v jejichž okolí by od metropole vzdálenější varianta vedla. Ty jsou také zásadně proti.

 



Co z něj zbude?

František Lehovec, který se Pražským okruhem dlouhodobě zabývá, tvrdí, že by bylo iluzí myslet si, že je možné dosáhnout toho, že dopravní stavba tohoto typu bude přijata všemi v území, kterým vede. „Platí zde princip, ať už to je co nejdřív postaveno, ale hlavně ne pod mými okny,“ řekl profesor z Fakulty dopravní ČVUT.
Podle suchdolského starosty Petra Hejla už v současnosti jezdí přes tuto městskou část denně 11,5 tisíce aut.
„Ty zde hlučí, smrdí a produkují karcinogenní prach. Okruh by jich ale přivedl desetkrát víc. Ze Suchdola by skoro nic nezbylo,“ řekl.
Podle profesora Františka Lehovce to není pravda a Suchdolu by okruh pomohl.
„Vedl by v tunelech pod městskou částí. Škoda, že generace politiků na magistrátu nenašly síly na to, aby stavbu pomohly prosadit,“ reagoval.

Žádná lepší varianta okruhu kolem Prahy, než ta přes Suchdol, podle něj nikdy nebyla a nebude předložena.

 

Zdroj: Náš region Sever

 

Zajímavý dovětek: http://archiv.ihned.cz/c1-65708660-priprava-dlouho-odkladanych-dalnic-jde-do-finale-nektere-useky-se-zacnou-stavet-jeste-letos

 

Váš komentář ( 1 )

  1. / OdpovědětIvan Vavřík
    Suchdol je součástí hlavního města Praha. Občané Suchdola jako obyvatelé Prahy mají možnost využívat jak sociální, ekonomickou, obchodní a kulturní vybavenost a další potenciál Prahy. Potom je potřeba, aby se vedení Suchdola chovalo zodpovědně k celé pražské rodině a nechtělo jenom peníze na kanalizaci. Varianta J, což jest silnice jistých parametrů dle zákona o komunikacích (ne dálnice) vedená V PODZEMÍ Suchdola bude mít vliv na obyvatele Suchdola asi jako tunel pod Stromovkou, který nikdo z návštěvníků Stromovky ani nezaznamená. Parta Snu o Snu (SOS) se odmítá spolupodílet na celkovém rozvoji Prahy a odmítá nést část společné občanské odpovědnosti. Varianta J je zmiňována ve všech územně plánovacích dokumentech, jak na úrovni vlády, tak Prahy a Středočeského Kraje. Tak rozhodl ostatně před rokem Městský soud v Praze o Hejlově žalobě na přijaté a platné Zásady územního rozvoje Prahy a potvrdil, že realizace varianty J je jedině možné a zákonné řešení a o Variantě Ss prohlásil, že je neprůchodná a nelze ho vůbec jako tzv. „variantu“ posuzovat. Imaginární „varianta“ Ss tedy není a nebude zanesena do žádné územně plánovací dokumentace, neboť Středočeský kraj a starostové obcí, které jsou dotčené nápadem pana Hejla s tím nesouhlasí a navíc v místech, kde je tento nápad předpokládán, již stojí zástavba, která prakticky neumožňuje realizaci Ss. Jedná se o nezodpovědné jednání, jehož důsledky nesou nejen všichni Pražané, tak samotní obyvatelé Suchdola, kteří jsou rukojmí tohoto jednání. Na tom je vidět, že vedení SOS (Snu o Snu), které stále protestuje proti významné pražské celoměstské investici, nechce vidět dál, než za hranice Suchdola. Nechce komunikovat ve prospěch Prahy jako celku a ve svých důsledcích svým konáním blokuje i rozvoj samotného Suchdola, který je podmíněn právě spoluprací s Hlavním městem Prahou a ne žalobami na Hlavní město Prahu, které si pan Hejl stále vymýšlí a torpéduje rozumný dialog. Nejvyšší čas, se tohoto rudě-zeleného ekoteroristy Hejla zbavit, aby si občané Suchdola a Prahy oddechli.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna