Okruh bude zahlouben a tím nebude obtěžovat Suchdolské, řekl v rozhovoru Petr Dolínek

Hostem online rozhovoru Pražského deníku byl v pondělí náměstek primátorky pro dopravu a lídr pražské kandidátky ČSSD Petr Dolínek, který odpovídal na dotazy čtenářů. Společně jsme se dotkli například dopravy na Praze 6, Pražského okruhu i otázky dopravy na magistrále, nebo přepravy na letiště. ¨

 

■ Jakou variantu pokračování vnitřního okruhu, respektive tunelu Blanka preferujete? Má vést po povrchu, či tunely?

V žádném případě projekt Blanka II. neexistuje. Existuje projekt Vlasta, což je dokončení Městského okruhu. Součástí tohoto projektu je několik tunelů, ale žádný z nich není rozsahu, jako byla Blanka. Na toto řešení máme EIA  (posouzení vlivu na životní prostředí). Tohoto projektu se tedy držím a nehodlám z něj uhnout.

Odmítám ze Severovýchodní části Prahy vytvořit nový Spořilov. Představa, že nechám 100 tisíc aut denně po povrchu a to bez nákladních je pro mě nemožná. Nechápu snahu Starostů a Zelených zničit projekt, který má platná povolení. Je třeba ale podotknout, že městský okruh bude plně funkční pouze s okruhem Pražským.

 

Je třeba přesvědčit 
zástupce hnutí STAN 
na Suchdole, 
aby si Břevnov
nebrali jako rukojmí
a umožnili
dostavět Pražský okruh

 

■ Jak vyřešíte tíživou dopravní situaci v Praze 6 po otevření tunelu Blanka?

Přestože se díky častým prohlášením starosty Prahy 6 může situace na Vítězném náměstí zdát jako tíživá, je ve skutečnosti, podle čísel změřených situace dopravy, situace po otevření Blanky lepší. Dopravní intenzita na ulici Jugoslávských partyzánů je nižší, stejně jako se nám netvoří zácpy na vjezdu z Evropské či z Československé armády na Vítězné náměstí.

Daleko více mne trápí osud Břevnova, díky Patočkově ulici, jelikož tato ulice nejvíce na Praze 6 odnesla otevření Blanky. Vliv této komunikace i přes Blanku nebyl pozitivní, a proto je třeba přesvědčit zástupce hnutí STAN na Suchdole, aby si Břevnov nebrali jako rukojmí a umožnili dostavět Pražský okruh v této části Prahy.

 

■ Je stále a pořadu dne obchvat Vítězného náměstí?

Projekt propojení Evropské a Svatovítské je stále aktuální, nicméně bývalého vedení Prahy 6 (TOP 09 a Zelených) nechalo propadnout veškerá povolení, a proto musíme připravit nová razítka pro tento projekt. Nicméně. Nejsem přítelem vybudování komunikace dva plus dva pruhy, ale pouze dvoupruhé komunikace, která umožní jednoduchý objezd Vítězného náměstí. Chtěl bych zde poděkovat ministru obrany Stropnickému, že jak v tomto projektu, tak i ve vybudování tramvaje na sídliště Dědina za ministerstvo obrany s Prahou maximálně spolupracuje.

 

 

■ Jakou variantu vedení Pražského okruhu budete z pozice poslance prosazovat? Má vést okruh přes Suchdol?

V tuto chvíli lze konstatovat, že neexistuje jiná varianta než všeobecné známá varianta Pražského okruhu, která od pražského letiště povede k Suchdolu, kde bude okruh zahlouben a tím nebude obtěžovat Suchdolské. Následně bude přemostěna Vltava. Nyní probíhá prověřovací studie mostu. A dále povede trasa, dle návrhu ŘSD, jak je zveřejněn. Invariantnost tohoto řešení potvrdili, jak nezávislí odborníci, tak studie ČVUT.

 

Musíme najít způsob,
jak rychle dostat
Kladeňáky do Prahy,
tak způsob,
jak dostat
rychlé propojení
dopravy na letiště

 

■ Jak co nejrychleji vyřešit humanizaci magistrály? Jste pro její zahloubení v oblasti Muzea, případně Pankráce?

Slovo humanizace je velmi zprofanované. Spíše je třeba se bavit o vytvoření městského bulváru, kde se spolu setkávají automobily, pěší i cyklisté. Na takovém bulváru musí mít své místo zeleň, musí tam být lavičky a zároveň i služby. Zároveň tato komunikace vždy musí plnit dopravní úlohu. Podle všech analýz již méně než deset procent řidičů na magistrále využívá tuto komunikaci jako spojku mezi brněnskou dálnicí a dálnicí na Teplice. V případě zahloubení magistrály v oblasti Muzea jsem jednoznačně pro, nicméně očekávám na tuto investici příspěvek státu. V případě Třídy 5. května jsou připraveny dva projekty, které ale nejprve projednám se starostou Prahy 4.

 

■ Jak chcete řešit problematické spojení na letiště? Jste pro variantu rychlodráhy, nebo prodloužení metra?

V tuto chvíli je třeba si uvědomit, že toto spojení je důležité, ale není to největší dopravní priorita Prahy. V rámci pražské MHD přepravíme ročně přes miliardu lidí. Zatímco letiště osciluje v desítkách milionu lidí. Důležité je vyřešit propojení mezi Prahou a Kladnem tak, aby maximum lidí se z kladenské oblasti dostalo za prací či kulturou do Prahy. Samozřejmě i letiště je pro nás důležité.

V tuto chvíli však nevěřím ministerstvu dopravy pod vedením pana Ťoka, že je schopen tento projekt vyřešit, a proto dávám na stůl alternativní variantu prodloužení metra A, ze stanice Nemocnice Motol na Letiště. V příštích měsících musíme prověřit výhodnost této varianty. Nicméně již při budování stanice Motol byla stavebně připravena předpříprava pro pokračování metra. Musíme tedy najít způsob, jak rychle dostat Kladeňáky do Prahy, tak způsob, jak dostat rychlé propojení dopravy na letiště. Zásadnější však je vybudovat Pražský okruh, Městský okruh a metro D.

 

■ Kdy vstoupí v platnost zákaz vjezdu kamionů do Prahy? Případně co tomu brání?

V pátek mi byl předán projekt zákazu vjezdu nákladních aut nad 12 metrů do Prahy, tento týden bude projekt připomínkován, a pak předán silničně-správnímu odboru. Po zpracování projektu tomu může zabránit již jen ministr Ťok. Ostatně, on mi poslal minulý týden návrh smlouvy financování opravy zásadních pražských komunikací ze státního rozpočtu, (půjde asi o 120 milionů) kde mi napsal, že v případě zákazu kamionů v Praze, budeme muset tuto dotaci vrátit. Je to nehorázné chování a zneužití pozice ministra vůči Praze.

 

■ Jak chcete z pozice poslance řešit sdílenou ekonomiku, konkrétně Uber?

Uber není sdílená ekonomika. Je to klasické podnikání. Nyní s vládním zmocněncem pro digitalizaci, budeme posuzovat možnost aplikace estonského modelu, kde vedle sebe funguje podle nového zákona, jak klasická taxislužba, tak i služby jako Uber za jasně daných podmínek.

 

■ Kdy pustíte autobusy MHD do tunelu Blanka a dalších pražských tunelů?

Jak se např. ukázalo dnes, uživatelé pražských tunelů jsou nevyzpytatelní. Např. dnes začalo hořet auto ve Strahovském tunelu a zácpa byla až od Barrandovského mostu na několik desítek minut. Nicméně s Prahou 5 jsem se dohodl, že ještě letos spustíme autobusovou linku z Anděla na Břevnov a nejlépe dále na Petřiny, tak abychom nabídli lidem z Prahy 6 rychlou cestu za službami na Anděl a zároveň tím otestovali, jaký bude případný dopad zpoždění.

 

■ Pane Dolínku, stáváte se čím dál výraznější tváří ČSSD. Neuvažujete o kandidatuře na předsedu strany?

Myslím si, že funkce místopředsedy ČSSD je natolik významná, že mne zavazuje k tomu, abych v příštích měsících prokázal přínos pro ČSSD a naše podporovatele.

 

Zdroj: text i obrázky prazsky.denik.cz, titulek Suchdolské noviny

 

 

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna