Linka 23 na Újezdě.

Komentář pro Dopraváček: Retrolinka 23 je parádní záležitost

V sobotu 25. března 2017 vyjela do ulic Prahy nostalgická tramvajová linka číslo 23, která je obsluhována legendárními historickými vozy T3. Konkrétně vozy T3SUCS a T3M s červenošedými laminátovými sedačkami. Slavnostní zahájení provozu nostalgické linky číslo 23 proběhlo za velké přítomnosti návštěvníků v prostorách tramvajového obratiště Královka a bylo zakončeno průvodem tramvají.

 

Trasa linky je vedena historickým centrem města a navazuje na původní vedení linky číslo 23. I nyní se dá říci, že částečně bude posilou pro linku číslo 22 v historické části města. Retrolinka je v provozu v úseku Královka – Malovanka – Pražský hrad – Královský letohrádek – Malostranská – Malostranské náměstí – Újezd – Národní divadlo – Národní třída – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Vinohrady – Zvonařka.

 

Po roce provozu nostalgické linky číslo 23 jsme požádali dopravního experta a šéfredaktora webu MHD86.cz Ondřeje Matěje Hrubeše o nezávislé zhodnocení této linky a názor na její současné trasování. Zajímalo nás, zda podle nezávislého sledování zavedení této linky splnilo svá očekávání.

 

Setkání u Národního divadla

 

„Retrolinka 23 je parádní záležitost. Tramvajemi T3M a T3SUCS mě vrací do dětství devadesátých let, kdy jsem s nimi cestoval jako malý kluk. S dědou jsem už jako školkové dítě projel a znal celou tramvajovou síť. Zvlášť vozy T3SUCS jsou pro mě srdeční záležitostí, jelikož jsem od mala spadal bydlištěm pod rajón vokovické vozovny,“ říká šéfredaktor webu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš.

 

„Linku 23 vnímám jako ideální příležitost, jak v Praze nahradit všude přítomné okružní turistické autobusy. Třiadvacítka má perfektní trasu od Pražského hradu přes Malostranské nám. na Národní třídu a dále na Vinohrady. Té trojky jsou krásným symbolem Prahy a nabízejí daleko hezčí výhled na Prahu, než při cestě autobusem. Za zvážení stojí, zda linku neprotáhnout z I. P. Pavlova např. na Čechovo náměstí a tím nabrat turisty, kteří jsou ubytovaní v hotelích tímto směrem.

 

Z čeho mám trošku strach, aby linka 23 vydržela. Bohužel za rok jejího provozu jsme byli svědky, že při každé menší příležitosti (výluka apod.) byla linka 23 omezena, či rovnou zrušena. Zkrátka není s ní zacházeno jako s rovnocennou linkou a to přesto, že značně ulevuje kapacitě přetížené linky 22. Zlepšení je třeba hledat i v lépe nastaveném prokladu s dvaadvacítkou.

 

Potřeba je také třiadvacítku více marketingově podporovat a to nejen v turistických průvodcích, ale také mezi Pražany. Jedním z nápadů může být nasazení vánočně vyzdobené soupravy vozů T3 na linku 23 a k tomu připravit pestrý doprovodný program. Adventní jízdy, Mikulášské jízdy, apod. Věřím, že by „Vánoční té trojka“ měla větší ohlas, než posledně zvolená Škoda 15T. Navíc by jezdila po vánočně osvětleném centru metropole, nikoliv jako posledně devítka jezdící do Řep a na Jarov.

 

Retrolinka 23 má obrovský potenciál, jsem za tu linku rád, ale musíme si jí opečovávat, aby nám jí nezrušili. Bude trval pár let, než se stane stálicí Prahy stejně, jako historická linka 41, dříve 91,“ dodává Ondřej Matěj Hrubeš pro web dopravacek.eu.

 

V současné době vypravuje Dopravní podnik hlavního města Prahy tramvajové soupravy na tuto linku z vozovny Hloubětín. O vzdálenosti této vozovny od trasy linky by se dalo diskutovat.

 

Do budoucna uvidíme, zda si nostalgická linka číslo 23 bude získávat stále větší oblibu nejen u návštěvníků hlavního města, ale i samotných Pražanů.

 

Zdroj: Dopravní magazín MHD86.cz

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna