„BOJ“ O OKRUH (A SÍDLO) PANÍ LNĚNIČKOVÉ.

Pan Budínský v reakci na můj poslední článek v něm postrádá pointu. Ta je jednoduchá – odhaluji nepravdy a vědomé lži provázející okruh (viz. dále).

Blíží se volby a STAN, Zelení a asi i Piráti jsou poslední nadějí (pokud by ovládli magistrát) na případnou změnu trasy okruhu na severní. Ta by, bohužel, městu nepomohla (viz. posudky a selský rozum) a proto píši. MĚSTSKÝ OKRUH NYNÍ SUPLUJE NEDOKONČENÝ PRAŽSKÝ (SOKP) A KAPACITNĚ TO NEZVLÁDÁ !! Každý pracovní den je Blanka ve špičce 15 – 30 min. zavřená. U vjezdů stojí kolony aut s motory na volnoběhu a krmí emisemi celou Prahu, při východním větru i Vás, pane Budínský (dálkový přenos PM 2,5).

Nebo se jezdí ve štrůdlech přes Letnou jako by Blanka, investice za cca 40 mld. Kč, neexistovala. Také nemám rád smrad a hluk, ale když vím, že existuje způsob jak je redukovat, něco pro to dělám.

Co se týče výduchů na Suchdole – na západní straně je dostatečně vzdálen od obytné části, je k němu veden zvláštní tunel, u Rybářky nevím kde je. Ale abyste věděl jak to funguje u nás (viz. foto dole) – výduch 13 m od obytného domu, ul. Nad Octárnou (kroužek vpravo od středu snímku). To je výduch z Blanky, kterou vy suchdolští také používáte. Buďte tedy trochu solidární – asi zbytečný povzdech.

 

 

Náklaďáky s hlínou jsou průvodním jevem každé stavby. V Dejvicích to byla Blanka, prodloužení metra A, teď multifunkční centrum na Bořislavce (4 budovy). Museli jsme (a musíme) to vydržet!

Mám na Suchdole dost kamarádů a vím, že původně když byl slíben tunel, neměli s okruhem problémy (viz. níže) Teprve když se toho ujali politici (Kolínská, Stropnický, duo H+H atd.) a část obyvatel Suchdola totálně zhysterčili, začaly problémy.

 

A když jsme u politiků – Matěj Stropnický jako předseda SZ prohlásí (MFd 15.2.2015): „Třetím důvodem je pro mne ochrana přírody – cenná přírodní lokalita, údolí Vltavy u Řeže, kudy je trasována tzv. severní varianta této části okruhu, by byla stavbou navždy zničena.“ A najednou tolik vychvalovaná a tvrdě prosazovaná trasa Ss se začne předělávat v současnosti se prosazuje  již třetí varianta delší trasy!

 

A teď pro paní Lněničkovou, která na rozdíl ode mne, jenž každé své tvrzení doprovodí konkrétními prameny užívá rčení typu: „jeden zástupce spolků na P6“ (asi V.H. ?). Jsem též zástupce spolků P6, navíc s dopravní kvalifikací. K věci – pokud by nevznikla přeložka silnice  II/ 240 (propojka D7 – D8, viz. obr. v minulém článku) tranzit by jel po D8 až na MÚK u Březiněvsi, poté okruhem a tunelem pod Suchdolem (P6), takže existence přeložky Praze pomůže! Ale to Vy, paní Lněničková, dobře víte, sama jste přeložku zmínila v článku v Pirátských listech; podstatou Vašeho příspěvku je oslabit účinek mých argumentů a odvést pozornost od faktu, že jste na trasování okruhu osobně (s rodinou) zainteresována!

Z příloh je vidět, že se měl bourat jen jeden dům –  ten Váš! Měla byste se veřejně omluvit, že jste ve svém článku strašila lidi bouráním několika domů na Suchdole! Opak je pravdou –  několik rod. domů se mělo bourat na trase Ss  (viz. srovnání tras – CITYplan, str.94). Vaše argumentace je chaotická, nelogická, nevěrohodná – např. V Pirátských listech píšete: “Na Praze 6 více než 95% dopravy tvoří auta z Prahy a středních Čech (dojíždějící za prací).“ Zatímco na Platformě uvádíte: „Tranzitní doprava na Praze 6 činí méně než  4%, jedná se především o osobní tranzit.“ Co tedy u Vás platí? Podobných nesrovnalostí lze najít více. Deklasování návrhu var. J, poukazem na to, že pochází z min. století, je ubohé. Minulé století bylo, na rozdíl od nynější éry managerů, m.j. stoletím odborníků a fachmanů – při rekonstrukci elektrárny na Štvanici bylo potřeba nahradit část kyklopského zdiva a zjistilo se, že to v moderní době už nikdo neumí (použily se tvárnice).

Na Platformě je uvedeno  o severní variantě (nazýváte ji tranzitní),že :“Svojí polohou mimo Prahu zajišťuje minimální mísení dopravy místní a tranzitní …..“. , čímž prakticky potvrzujete její neúčinnost a neschopnost odlehčit Praze od IAD! Dále uvádíte jako klad vyšší výnos z mýta při delší variantě. To je vyloženě hyenistický přístup, neboť zamlčujete, že by to bylo za cenu zdraví Pražanů. Nehledě na fakt, že obchvaty měst většinou nejsou zpoplatněny, aby byly využívány.

Dále –  zvýšené zatížení Jižní spojky (bohužel téměř přímá cesta) odborníci předpokládali (viz. titulek), nemluvím o ministrech. Problém je v tom, že není dokončen okruh, stavba 511, kterou pomáhal blokovat i p. Hejl, na úkor zdraví  spořilovských obyvatel. Podobná situace je i zde, na severozápadě Prahy.

 

Pro lepší informovanost Vaši a spoluobčanů prezentuji závěry oficielních studií ( s uvedením autorů), které jasně prokazují větší užitečnost var. J pro Prahu. Opakuji fakt z min. článku (ročenka TSK)  – 91% dopravního výkonu ve vozokm ( a tudíž i znečištění) v Praze se týká  OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ (IAD) !  Pozn. pro Platformu a pí Lněničkovou: Vezměte laskavě na vědomí prvé dva body z odstavce  9.ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ  a, máte-li rozum a svědomí, přestaňte už škodit!

   

 

Jsou vazby, které odpůrci ignorují nebo jim nedocházejí, např. : „Konečně, už aby byl hotov celý, hlavně přemostění Vltavy na severu u Suchdola. Odlehčí dopravu v Praze, která je katastrofální a nám komplikuje práci.“ řekl ředitel pražské záchranky Zd. Schwarz při otevření zatím posledního úseku SOKP (MFd spec. příloha 17.9.2010). Vzpomeňte si na tuto větu když uslyšíte sanitku!   

 

Dovolím si zakončit také citátem: „Egoismus individua je příčinným důsledkem společenského marasmu. Nedostatku mravní síly. Ochoty odporovat zlému, ačkoli zlo je rozpoznatelné a známé.“ (Jan Beneš, spisovatel).  Zdravím.

 

Ing. L. Martínek (VŠ dopravní)

Komentářů ( 5 )

  1. / OdpovědětJan Hitzger
    Z trochu jiné strany: Rád bych přispěl názorem, který jsem získal během více než 20 letého pobytu v zahraničí. Nejdůležitějším kritériem pro výběr trasy obchvatu musí logicky být předpokládaný vývoj dopravních směrů s ohledem na vývoj metropolí, které již mají či uvažují o obchvatu svého města. Když plánovali obchvat Berlína celkem logicky ho postavili za hranicí města nejen kvůli předpokládanému rozvoji metropole, zajištění kvality ŽP a ovzduší jeho obyvatel, ale také proto, aby se nemíchala vnitroměstská doprava s dopravou tranzitní, která po přesunu ze železnice na silnice svým objemem stačí zahustit šesti i osmiproudové dálnice tvořící obchvat. Ano Praha není Berlín či Paříž, ale je srovnatelná např. s Mnichovem, Vídní či Budapeští. A je samozřejmé, že v těchto a dalších městech se neuvažuje o tom, že by městský okruh, určený pro tranzitní dopravu, vedl a byl plánován na území rozvíjejících se měst. A tam kde se to stalo jako např. ve Vídni na Südosttangente a několik čtvrtí zůstalo za obchvatem, byl dodatečně postaven další obchvat cca 5 km vzdálen od původního obchvatu, protože míchání městské a tranzitní dopravy se stalo neúnosným. Při stavbě severní části obchvatu se Rakušané již poučili a postavili ho jednoznačně mimo metropoli. Podobně tomu bylo i v Miláně, kde tzv. tangenziale est, vzdálená 7 km od centra a oddělující letiště Linate, podobně jako pražský obchvat letiště Ruzyni, byla nahrazena dalším obchvatem, vzdáleným od tangenziale est cca 9 km na východ. Němci po r. 1989 rychle postavili vícero obchvatů v býv. NDR. Na základě předchozích zkušeností, prozíravě s výhledem na budoucí provoz i rozvoj měst - viz např. Erfurt, Lipsko, do značné míry i Drážďany. Vesměs, až na vyjímky, mimo město, nikoli na jeho území. Myslím, že se máme kde poučit, když si doma nevíme rady a řešíme věci velmi namáhavě s logickými připomínkami až protesty dotčených městských částí a jejích obyvatel. Plány a myšlenky na obchvat Prahy, zrozené před 50 lety dokonce potvrzené našimi soudy, která tehdy vypadala úplně jinak než bude vypadat až obchvat bude dostavěn, se proto jeví jako naprosto vadné uvažování mimo mísu, vč. části přes Suchdol a mezi sídlišti na severu a východě Prahy. Asi by bylo vhodné postavit pro městskou dopravu část D1-Běchovice, ale obchvat Prahy pro tranzit perspektivně musí být mimo Prahu, třeba až za Úvaly, a dále nejlépe navazovat na uvažovanou spojku mezi D8 a D7, protože jinak teprve v budoucnu pochopíme, že bude nutné stavět stavět severní, východní i severzápadní část obchvatu znovu, podobně jako se to stalo např. ve Vídni či Miláně. M.j. pane inženýre, pro odborné pracovníky VŠ dopravní jsou osobní útoky, odborným argumentem?
    • / OdpovědětLumar
      Dobrý den, vážený pane Hitzgere; prosím Vás, konkretizujte mi osobní útok, kterého jsem se dopustil. Nejsem si ničeho, za čím bych si nestál, vědom. Ve svých, zatím 5 příspěvcích, jsem zveřejňoval fakta, která nikdo nezpochybnil. Doufám jen, že to není vyjádření "duo H+H" - měl jsem na mysli starosty sousedících obcí. Vaše jméno jsem viděl poprvé u tohoto příspěvku. K věci - v 7. řádku Vašeho příspěvku je termín "městský okruh určený pro tranzitní dopravu" - v tom je jádro pudla - čemu má most a tunel pod Suchdolem sloužit. Cca 90% znečištění z dopravy (kromě Spořilova) a zácpy jdou na vrub IAD (osobním autům). V tomto by var. J městu nejvíce pomohla, a to je, vzhledem k zdravotním následkům nyní prioritní - viz někoilk studií. Je totiž logické, že těžko by si někdo u cílové dopravy zajížděl 11 km. Vzhledem k budování spojky D8 - D7 (II/240) se suchdolští kamionů nemusí bát. Horší je to opravdu na východě - a to Vám dávám za pravdu, že si do budoucna situace asi vynutí pokračování spojky od Kralup - Neratovice, Kostelec atd., za Úvaly. Ostatně toto navrhoval před 7 lety Středočeský kraj. Pokud tedy EU nedostane rozum a razantně nezpoplatní kamiony, což jsem navrhoval Sobotkovi (+ váhy nejen na hranicích, místo Pandurů). Ale, protože náš stát je napůl spící moloch, nevidím situaci optimisticky. Zdravím, LM
  2. / OdpovědětJan Hitzger
    Dobrý den pane inženýre, děkuji Vám za Váš názor. Já jsem Vás neobvinil z osobního útoku, jen jsem se Vás zeptal, zda "pro odborné pracovníky VŠ dopravní jsou osobní útoky, odborným argumentem", když jsem hned v nadpisu viděl "(A SÍDLO) PANÍ LNĚNIČKOVÉ" a v závěru Váš citát o egoismu. Komu je určen - p. Budínskému, Stropnickému, paní Lněničkové, duu H+H, dalším? Je tento citát pro odborné pracovníky VŠ dopravní odborným věcným argumentem nebo je to útok na osobnostní rysy jmenovaných a evidentně i řadu, možná stovky, dalších lidí? Nevím kdo je duo H+H, jen se domnívám, že jedno H může být starosta Suchdola pan Hejl, kterého osobně neznám. Tuto zkratku čtu poprvé. Problematiku obchvatu Prahy znám velmi povrchně. Takže, prosím, za pochopení, když napíši či se zeptám na trivialitu či úplný nesmysl. Na druhou stranu mi to dává možnost dívat se na věci s určitým nadhledem s přihlédnutím ke znalostem i zkušenostem, které jsem za desetiletí, kdy se jako řidič s problematikou dopravy setkávám, nabyl. A právě to mne inspirovalo, abych zde napsal svůj názor. Nemohu se však pouštět do hlubších odborných diskusí, protože na to kvalifikaci nemám. Sám připouštíte, že bude nutné vybudovat na východě komunikaci pro tranzitní dopravu. To však mění situaci, protože pak ten okruh pro tranzitní dopravu bude vypadat jinak. A postaví-li se plánovaný a schválený obchvat Pražskými částmi, lze předpokládat, že tranzit pojede od D1 až po D6, přes všechny městské čtvrti od Běchovic, ČM, Čakovic, Chabrů, Suchdol a další a jen část mezi D8 a D7, možná D6 se Praze vyhne. Nejde jen o Suchdol, který se však většině tranzitní dopravy stejně nevyhne, protože ten, kdo pojede po okruhu, tak pojede dále a nevyužije spojku mezi D8 a D7. Sporný je však i předpoklad, že městu pomůže přesun části osobní dopravy na okruh přes Suchdol a další městské části. Obávám se, že ty zácpy, zdravotní problémy, o kterých píšete se jen trochu přesunou od širšího centra do okrajových částí s tím, že tyto části, silně zatížené developerskou výstavbou, přijdou o další část zeleně jako např. oblast mezi ČM, Hutěmi a Satalicemi. A jak to bude v Suchdole, kde se snad mají stavět 2 sjezdy z okruhu a napojit se na Kamýckou ul.? Jak to bude vypadat se zácpami a spalinami na Roztocké, v Podbabě, Jug. partyzánů a dále? Koĺik tam přibude vozidel směřujících k centru? Nesměřuje většina osobní dopravy z okrajových částí i z venkova stejně do centra? Budou tam přivaděče kapacitně dostatečné? Nebude to jako v Blance? Není ten drahý tunel Blanka, zejména z hlediska budoucnosti, kapacitně poddimenzován? Byť se v problematice pražské dopravy orientuji jen povrchně, s ohledem na vývoj dopravní situace, v okolí velkoměst , ale i intuice a obyčejné selské uvažování mne vedou spíše k obavám, že plánovaná varianta J od Běchovic až po Ruzyni má řadu strategických vad, není velkorysá, nevyřeší dopravní problém Prahy, její realizace se bude zpožďovat, protože narazí na obrovský odpor obyvatel a ekologů a ve svém důsledku bude i velmi drahá. Všude tam, kde obchvaty protínají města vznikají problémy, ostatně je to vidět i na západě Prahy, jihu Brna a jinde, kde zácpy a problémy jsou na denním pořádku a nebude se to zlepšovat. Děkuji Vám za trpělivost, pokud jste moje povídání dočetl až sem. Současně Vás prosím, zda byste mi napověděl, kde lze nalézt podrobnější projekt plánovaho obchvatu J Běchovice - Ruzyně, příp. i té středočeské varianty. Rád se s ním seznámím. Nyní se však min. 10 dní neozvu, protože budu s obavami projíždět kolem Prahy na dovolenou, kde chci setrvat. Zdraví Jan Hitzger
  3. / OdpovědětLumar
    Dobrý den, pane Hitzgere. Předpokládám, že jste o okruhu VELMI DOBŘE informován, neboť rodné jméno pí Lněničkové je HITZGEROVÁ a mám silný dojem, že ona je autorkou těchto příspěvků, protože v námitkách psaným pod Vaším jménem jsou shodné argumenty. A jak je zvykem, lživé - viz. 12. řádek " lze předpokládat, že tranzit pojede od D1 až po D6, přes všechny městské čtvrti od Běchovic, ČM, Čakovic, Chabrů, Suchdol a další ". SPOJENÍ D1 - D6 SE KONÁ PO JIŽNÍ ČÁSTI OKRUHU !! PROČ BY AUTA JELA O 70% DELŠÍ TRASOU ?? PROČ ?? Podobně tvrzení, že var. J " má řadu strategických vad, není velkorysá" bez udání pramene - žvásty sloužící k OVLIVŃOVÁNÍ VEŘEJNOSTI ! Zdravím LM.
  4. / OdpovědětJan Hitzger
    Dobrý večer pane inženýre, Váš předpoklad je naprosto mylný, protože se s paní Lněničkovou, p. Bulínským, Vavříkem, Stropnickým či kýmkoli jiným o okruhu vůbec nebavím. Zatím jen s Vámi. A Váš dojem o autorství je mylný. Není však Vaším zvykem nejprve kádrovat diskutující a zajímat se o osobu, která vysloví trochu jiný názor než ten Váš? Neprozrazuje to již úvod Vašeho příspěvku, v podstatě první věta? Proč je to pro Vás tak důležité? Nemůže to činit dojem, že je to pro Vás důležitější než vyčerpávající kvalifikovaná odpověď na argumenty, byť vůbec nemusí být odborné, zejména u laiků, jako jsem i já..? K 12. řádku - napsal jsem od D1, to znamená také od D11,10 a D8. Takže: není Vaše obvinění ze lži trochu ukvapené? Problematiku okruhu znám opravdu jen povrchně, čerpám na rozdíl od Vás jen ze svých obecných znalostí jak z ČR, tak ze zahraničí Na rozdíl od Vás i dalších odborníků v dopravní problematice, kteří se věci věnují profesně, a z článků a diskusních příspěvků v těchto Suchdolských novinách, zejména Vašich. To jsou veškeré moje prameny, protože jsem nic jiného nečetl, projekt jsem neviděl, zprávy, odborná stanoviska, výroky soudů jsem neviděl, ani žádné jiné materiály nečetl. Takže se jedná jen o můj , možná fantasmagorický názor. I proto jsem Vás požádal o nápovědu. Žel jste mi zatím nevyhověl. Ale nyní opravdu končím, ráno odjíždím pryč a min. deset dní se neozvu. Zdravím Vás a přeji hezký nastávající týden. Jan Hitzger

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna