„BOJ“ O OKRUH (A SÍDLO) PANÍ LNĚNIČKOVÉ.
Pan Budínský v reakci na můj poslední článek v něm postrádá pointu. Ta je jednoduchá – odhaluji nepravdy a vědomé lži provázející okruh (viz. dále).
Blíží se volby a STAN, Zelení a asi i Piráti jsou poslední nadějí (pokud by ovládli magistrát) na případnou změnu trasy okruhu na severní. Ta by, bohužel, městu nepomohla (viz. posudky a selský rozum) a proto píši. MĚSTSKÝ OKRUH NYNÍ SUPLUJE NEDOKONČENÝ PRAŽSKÝ (SOKP) A KAPACITNĚ TO NEZVLÁDÁ !! Každý pracovní den je Blanka ve špičce 15 – 30 min. zavřená. U vjezdů stojí kolony aut s motory na volnoběhu a krmí emisemi celou Prahu, při východním větru i Vás, pane Budínský (dálkový přenos PM 2,5).
Nebo se jezdí ve štrůdlech přes Letnou jako by Blanka, investice za cca 40 mld. Kč, neexistovala. Také nemám rád smrad a hluk, ale když vím, že existuje způsob jak je redukovat, něco pro to dělám.
Co se týče výduchů na Suchdole – na západní straně je dostatečně vzdálen od obytné části, je k němu veden zvláštní tunel, u Rybářky nevím kde je. Ale abyste věděl jak to funguje u nás (viz. foto dole) – výduch 13 m od obytného domu, ul. Nad Octárnou (kroužek vpravo od středu snímku). To je výduch z Blanky, kterou vy suchdolští také používáte. Buďte tedy trochu solidární – asi zbytečný povzdech.
Náklaďáky s hlínou jsou průvodním jevem každé stavby. V Dejvicích to byla Blanka, prodloužení metra A, teď multifunkční centrum na Bořislavce (4 budovy). Museli jsme (a musíme) to vydržet!
Mám na Suchdole dost kamarádů a vím, že původně když byl slíben tunel, neměli s okruhem problémy (viz. níže) Teprve když se toho ujali politici (Kolínská, Stropnický, duo H+H atd.) a část obyvatel Suchdola totálně zhysterčili, začaly problémy.
A když jsme u politiků – Matěj Stropnický jako předseda SZ prohlásí (MFd 15.2.2015): „Třetím důvodem je pro mne ochrana přírody – cenná přírodní lokalita, údolí Vltavy u Řeže, kudy je trasována tzv. severní varianta této části okruhu, by byla stavbou navždy zničena.“ A najednou tolik vychvalovaná a tvrdě prosazovaná trasa Ss se začne předělávat – v současnosti se prosazuje již třetí varianta delší trasy!
A teď pro paní Lněničkovou, která na rozdíl ode mne, jenž každé své tvrzení doprovodí konkrétními prameny užívá rčení typu: „jeden zástupce spolků na P6“ (asi V.H. ?). Jsem též zástupce spolků P6, navíc s dopravní kvalifikací. K věci – pokud by nevznikla přeložka silnice II/ 240 (propojka D7 – D8, viz. obr. v minulém článku) tranzit by jel po D8 až na MÚK u Březiněvsi, poté okruhem a tunelem pod Suchdolem (P6), takže existence přeložky Praze pomůže! Ale to Vy, paní Lněničková, dobře víte, sama jste přeložku zmínila v článku v Pirátských listech; podstatou Vašeho příspěvku je oslabit účinek mých argumentů a odvést pozornost od faktu, že jste na trasování okruhu osobně (s rodinou) zainteresována!
Z příloh je vidět, že se měl bourat jen jeden dům – ten Váš! Měla byste se veřejně omluvit, že jste ve svém článku strašila lidi bouráním několika domů na Suchdole! Opak je pravdou – několik rod. domů se mělo bourat na trase Ss (viz. srovnání tras – CITYplan, str.94). Vaše argumentace je chaotická, nelogická, nevěrohodná – např. V Pirátských listech píšete: “Na Praze 6 více než 95% dopravy tvoří auta z Prahy a středních Čech (dojíždějící za prací).“ Zatímco na Platformě uvádíte: „Tranzitní doprava na Praze 6 činí méně než 4%, jedná se především o osobní tranzit.“ Co tedy u Vás platí? Podobných nesrovnalostí lze najít více. Deklasování návrhu var. J, poukazem na to, že pochází z min. století, je ubohé. Minulé století bylo, na rozdíl od nynější éry managerů, m.j. stoletím odborníků a fachmanů – při rekonstrukci elektrárny na Štvanici bylo potřeba nahradit část kyklopského zdiva a zjistilo se, že to v moderní době už nikdo neumí (použily se tvárnice).
Na Platformě je uvedeno o severní variantě (nazýváte ji tranzitní),že :“Svojí polohou mimo Prahu zajišťuje minimální mísení dopravy místní a tranzitní …..“. , čímž prakticky potvrzujete její neúčinnost a neschopnost odlehčit Praze od IAD! Dále uvádíte jako klad vyšší výnos z mýta při delší variantě. To je vyloženě hyenistický přístup, neboť zamlčujete, že by to bylo za cenu zdraví Pražanů. Nehledě na fakt, že obchvaty měst většinou nejsou zpoplatněny, aby byly využívány.
Dále – zvýšené zatížení Jižní spojky (bohužel téměř přímá cesta) odborníci předpokládali (viz. titulek), nemluvím o ministrech. Problém je v tom, že není dokončen okruh, stavba 511, kterou pomáhal blokovat i p. Hejl, na úkor zdraví spořilovských obyvatel. Podobná situace je i zde, na severozápadě Prahy.
Pro lepší informovanost Vaši a spoluobčanů prezentuji závěry oficielních studií ( s uvedením autorů), které jasně prokazují větší užitečnost var. J pro Prahu. Opakuji fakt z min. článku (ročenka TSK) – 91% dopravního výkonu ve vozokm ( a tudíž i znečištění) v Praze se týká OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ (IAD) ! Pozn. pro Platformu a pí Lněničkovou: Vezměte laskavě na vědomí prvé dva body z odstavce 9.ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ a, máte-li rozum a svědomí, přestaňte už škodit!
Jsou vazby, které odpůrci ignorují nebo jim nedocházejí, např. : „Konečně, už aby byl hotov celý, hlavně přemostění Vltavy na severu u Suchdola. Odlehčí dopravu v Praze, která je katastrofální a nám komplikuje práci.“ řekl ředitel pražské záchranky Zd. Schwarz při otevření zatím posledního úseku SOKP (MFd spec. příloha 17.9.2010). Vzpomeňte si na tuto větu když uslyšíte sanitku!
Dovolím si zakončit také citátem: „Egoismus individua je příčinným důsledkem společenského marasmu. Nedostatku mravní síly. Ochoty odporovat zlému, ačkoli zlo je rozpoznatelné a známé.“ (Jan Beneš, spisovatel). Zdravím.
Ing. L. Martínek (VŠ dopravní)
Komentářů ( 5 )