Na Suchdole budou v komunálních volbách kandidovat 3 sdružení nezávislých kandidátů

Suchdolská radnice zatím žádné oficiální stanovisko nevydala, nicméně jak se podařilo zjistit Suchdolským novinám, na podzim budou na Suchdole kandidovat tři sdružení nezávislých kandidátů. Je to o jednu kandidátku méně proti minulým volbám kdy se o přízeň voličů ucházeli ANO 2011, ČSSD, ODS a sdružení SOS.

Do 13. srpna 2018 běží jednotlivým subjektům lhůta na opravu případných nedostatků v rámci podaných kandidátek. Pokud volební strana závady v této lhůtě neodstraní, rozhodne registrační úřad do 18. srpna 2018 o škrtnutí kandidáta na kandidátní listině nebo o odmítnutí celé kandidátní listiny. Pokud však kandidátní listina splňuje náležitosti podle volebního zákona, rozhodne registrační úřad ve stejné lhůtě o její registraci. Po 18. srpnu bude registrační úřad losovat pořadí volebních stran na hlasovacím lístku pro volby do Zastupitelstva městské části Praha – Suchdol.

Sdružení kandidující na Suchdole:

  • SOS, Sdružení občanů Suchdola
  • Žijeme pro Suchdol
  • SORS, Sdružení občanů za rozvoj Suchdola

 

V průběhu měsíce září Vám na našich stránkách všechna sdružení podrobně představíme.

 

 

Komentářů ( 18 )

  1. / OdpovědětAndrea Mináriková
    Důležitá otázka a asi jediná, která jednotlivá sdružení rozliší, se týká názoru na okruh přes území MČ Suchdol. Jediní, kdo si stojí pevně za svým, už několikáté volební období, je SOS. Nově založená sdružení (SORS a ŽPS) se k otázce staví vyhýbavě, ve smyslu: ´Okruh osobně sice nechceme, ale pokud tu bude muset stát, chceme získat nejlepší podmínky pro Suchdoláky´. Chápu to jako snahu, jak občany oklamat a přetáhnout voliče SOS. Je to pouze jemnější podání výroku: ´Ano, chceme zde okruh a budeme tento stavební záměr tlačit dopředu´. Osobně by mě zajímala otázka, proč současní zastupitelé politických stran ANO, ODS a ČSSD založili nová sdružení SORS a ŽPS? Snad z důvodu, aby při shánění podpisů mohli namazat lidem, ohledně otázky okruhu, med kolem úst?
    • / OdpovědětRobocop
      Uplne souhlasim. Pevne verim ze se lide ze Suchdola nenapali a neuveri panu Vavrikovi a spol.
      • / OdpovědětMarek Bor
        Vážená paní Mináriková, máte pravdu že okruh a letiště je jedinou věcí co SOS řeší a s oblibou toto téma vytahuje před volbami. Byť rozhodnutí o trase okruhu Suchdolu vůbec nepřísluší. Naše sdružení chce naopak řešit reálné nedostatky co Suchdol trápí a co může Suchdolská radnice opravdu zařídit. Pro nás je prioritou zvrátit zanedbaný stav naší městské části a nabídnout Suchdolákům stejnou životní úroveň jako mají obyvatelé Prahy, nebo například sousedních Roztok. Konkrétně mám na mysli, dokončení kanalizace, rekonstrukci silnic a chodníků, případně zařídit výstavbu novou tam kde dosud nejsou, zřídit bezpečné přechody pro chodce a domluvit parkování našich občanů na zónách Prahy 6. Dále chceme na Suchdole vybudovat dům s pečovatelskou službou pro naše seniory, zajistit místo v mateřských školkách pro všechny 3 leté děti a vystavět multifunkční halu pro sporty a kulturní akce. Chceme lépe pečovat o zeleň a více spolupracovat s našimi sousedy. Také chceme zlepšit obchodní vybavenost, aby zejména starší lidé nemuseli vozit nákupy ze sousedních vesnic, nebo Prahy 6. Tím Vám zároveň odpovím na Vaši druhou otázku, proč kandidujeme společně pod Sdružením za rozvoj Suchdola. Naše cíle jsou společné ať už jsme z ODS, ČSSD, ANO, nebo nestraníci. Nikdo se za svojí stranickou příslušnost nestydí a na kandidátce ji najdete uvedenou za jménem. Stejně jako bude uvedena u kandidátů SOS, které rovněž bude mít na kandidátce členy jiných stran. Více informací o našem sdružení budeme postupně přinášet na Facebookových stránkách: https://www.facebook.com/sdruzeniSORS/
        • / OdpovědětO.Imlauf
          Vážený pane Bore. Když čtu Váš příspěvek co vše chcete dělat pro Suchdol, tak bychom si na to mohli podat ruku. O to samé se snažíme i my ve sdružení SOS. Proto bych Vás chtěl požádat zda byste prostřednictvím vašich kolegů ze sdružení (ANO a ČSSD) mohl zjistit proč jejich kolegové v radě HLMP nehlasovali pro rekonstrukci ulic Nad spáleným mlýnem, U myslivny a Armádní? U prvních dvou jmenovaných ulicích probíhá od jara rekonstrukce všech sítí a suchdolská radnice dělala vše proto, aby opravy byly hotové co nejdříve tak, aby se mohla na podzim udělat nová silnice a chodníky. Lidé tam žijící by si to zasloužili. Ale tím, že radní HLMP za ANO a ČSSD nehlasovali pro vyhlášení výběrového řízení na zhotovitele stavby, tak se letos stavět nebude. Peníze na to přitom jsou. Takto si představujete rozvoj? Házením klacků pod nohy? K okruhu bych dodal, že vést v tomto století dálnici přes obydlené území, přírodní rezervace a zničit jakžtakž ještě slušné životní prostředí, které na Suchdole máme (pozor nejedná se jen o Suchdol) je totální blbost. Naštěstí si to myslí i suchdolští občané, kteří to dávají najevo ve volbách. Ještě dodám, že Suchdol byl vždycky proti a je neschopností(možná záměrem) vedení radnice hlavního města, ale i státu, že tvrdošíjně trvá na této variantě. S pozdravem. Ondřej Imlauf zastupitel MČ Praha Suchdol za Sdružení občanů Suchdola
          • / Ing. arch. Ivan Vavřík
            Zanedbanost Suchdola je důsledek toho, že se vedení Suchdola pod taktovkou SOS se stále soudí s Hlavním městem Prahou a podává na ni žaloby až k Nejvyššímu soudu, místo toho aby Hejl a spol. komunikovali s Prahou o společných věcech, které se týkají všech obyvatelů Prahy. Když budete chtít něco od souseda a budete mu na dvůr házet psí hovna, tak asi Vám také nepomůže s chodníkem. Za zanedbanost Suchdola jasně nese nezodpovědné a destruktivní jednání SOS.
          • / Přemysl Víška
            "Když čtu Váš příspěvek co vše chcete dělat pro Suchdol, tak bychom si na to mohli podat ruku. O to samé se snažíme i my ve sdružení SOS" Opravdu? Můžete prosím vyjmenovat, co jste za osm let, kdy jste mohli vládnout sami bez pomoci ostatních subjektů v zastupitelstvu, udělali pro zklidnění provozu na Kamýcké nebo pro zlepšení občanské vybavenosti na Suchdole? Přijde mi, že je to rok od roku horší a že se každý zastupitel SOS stará jen o tu část Suchdola, kde zrovna bydlí. Z toho si odvozuji, že na Kamýcké nikdo z vašeho sdružení nebydlí, ono jak se říká: "Z cizího krev neteče". Bydlím na Kamýcké a žádné změny k lepšímu jsem si za těch osm let nevšiml (spíše naopak) a kruhový objezd na křižovatce na Výhledském náměstí, který by zklidnění provozu na Kamýcké pomohl, zablokoval svého času právě pan Hejl spolu s bývalým starostou Čížkem (protože by to prý vadilo ČZU). Tak nám tu nevyprávějte pohádky, že jste s ostatními kandidujícími subjekty, které s tím chtějí něco udělat, zajedno... Další věc - občanská vybavenost. Pan Hejl tu dlouhodobě nechce nějaký větší obchod s potravinami (a ne, jediná Včela na celý Suchdol, kde se neustále zvyšuje počet obyvatel, je opravdu málo), protože by se prý zvýšil provoz na Suchdole kvůli zákazníkům ze sousedních obcí / městských částí. Takže místo toho, aby si Suchdoláci zašli pěšky nebo na kole nakoupit, tak musí sednout do auta a jet si nakoupit třeba do Kauflandu do Dejvic nebo do Lidlu do Horoměřic. Tím se ten provoz vážně sníží... A to nemluvím o starých lidech, kteří se už kolikrát kvůli věku nebo zdraví bojí sednout za volant a jsou odkázáni jen na obchody na Suchdole. Už je vidím, jak se musí vláčet autobusem ověšení taškami z Kauflandu nebo z Lidlu (samozřejmě slušný člověk svým rodičům nebo prarodičům nakoupí, ale bohužel ne všichni senioři mají takové štěstí, že mohou počítat s pomocí rodiny)… Tak tady nevykládejte, že jste s někým programově v souladu a že vlastně mezi vámi a ostatními nejsou žádné rozdíly krom odporu k okruhu a rozšíření letiště.
        • / OdpovědětO.Imlauf
          Hlavní město zadržuje peníze na které máme nárok! Z jejich strany je to prachsprosté vydírání..
          • / Andrea Mináriková
            Vážený pane Vavříku, Vy o soudech sám víte spoustu. Kolik žalob a stížností jste podal s panem Borem na starostu Hejla? Napadli jste Kyzlíkovu stezku, alej do Horoměřic a jiné. A budete tvrdít, že Vám jde o rozvoj Suchdola? Já tomu říkám populismus...
      • / OdpovědětJan Hitzger
        Vážená paní Mináriková, zkuste si v klidu přečíst články na téma okruhu, vč. diskuse pod nimi v těchto novinách. V poslední době, zde byly 3 20.7. - O problematice SOPK 13.7. - "Boj" o okruh a (sídlo) paní Lněničkové 4.7. Čertoviny kolem okruhu Jsou tam opravdu některé "perly". Např. příspěvek radního Dolínka. V zájmu objektivnějšího pohledu je asi vhodné podívat se i na články a komentáře v Suchdolských listech. Každý Suchdolák si musí zvážit zda ve volbách podpořit snahu o zamezení problémů s výstavbou okruhu a s tím souvisejícím zhoršením životního prostředí nebo dát přednost koblihům ve formě nejistých slibů, které zde předestřel pan Marek Bor. Sám využívám příležitosti, abych připojil v tomto aktuálním článku, který se točí okolo okruhu,l 2. příspěvek na toto téma: Příspěvek 2: Tak se po návratu z dovolené opět vracím. Argumenty, zejména p. Ing. Martínka, mne přiměly, abych se jako laik podíval alespoň na základní informace o okruhu. Jinak dodávám, že pokud bych to bral z osobního hlediska, tak se pohybuji především na Praze 9, konkrétně v oblasti Rajské zahrady, odkud mám možnost sledovat každodenní provoz na východní spojce, Štěrboholské radiále i v Chlumecké, Poděbradské, Průmyslové a Kbelské ul. Argument naprosto zásadní - průběh trasy: Jsem rád, že je přijímán alespoň argument, že v budoucnu si situace "asi" vynutí pokračování spojky od Kralup na Neratovice, Kostelec atd., za Úvaly a že to již před 7 lety pochopili i ve Středočeském kraji, jak sdělil pan ing. Martínek. Škoda, že to tehdy nepochopil magistrát, vedení ŘSD a odborníci na dopravu v Praze, koncentrovaní na variantu J, kteří toto řešení společně zatloukli. Stavba obchvatu za Úvaly možná mohla začít současně s 511 a obchvatem Běchovic, Újezda a Úval nebo s kratším zpožděním. ŘSD si plně uvědomuje, že úsek 510, nyní převážně 2 pruhy v každém směru, je kapacitně nevyhovující. Ředitel ŘSD to před několika dny nepřímo potvrdil a informoval o výstavbě 3. pruhu D11 v úseku z Černého Mostu-Jirny. Samozřejmě je to i s ohledem na intenzivní urbanizaci okrajových částí Prahy a pásu kolem Prahy na východě doslova masivní, ale i v Čakovicích a jinde na severu Prahy. Tudíž situace je taková, že nikoli v daleké nejisté budoucnosti, ale okamžitě je nutné řešit pražský okruh za Úvaly a Jirny. Pak je ovšem nelogické a nepraktické ho vracet na území Prahy v její severní a severozápadní části. Z tohoto hlediska současná verze pražského okruhu nedává smysl, trvání na prosazované trase varianty J je schizofrenické, zejména když je tak velmi kontroverzní, a do budoucna jistě přinese závažné problémy a náklady. A v tomto kontextu samozřejmě blednou- i tak asi alespoň částečně sporné- argumenty typu " • výrazně lepší účinnost trasy • efektivnější distribuce dopravy na vnějším silničním okruhu Prahy v přiměřeně vzdálené poloze od vnitřní kompaktně zastavěné oblasti metropole • vyšší přínos pro ochranu území hlavního města před vnější cílovou dopravou • příznivější rozdělení dopravních intenzit mezi Pražským a Městským okruhem • kvalitnější zajištění dopravní obslužnosti dotčeného území • realizace chybějícího propojení městských částí Prahy 6 a Prahy 8 • výrazně nižší rizika zpoždění projektové přípravy staveb • vyšší ekonomická efektivita". A samozřejmě blednou všechna rozhodnutí orgánů, soudů, magistrátu aj. ve prospěch varianty J. Ing. Martínek ovšem má pravdu, že situaci v Dejvicích, ale i jinde z pohledu zdravotních a jiných dopadů, je třeba řešit. Myslím, že je třeba mít více vrstev okruhů ve vnitřní Praze. V prvním příspěvku jsem se zmínil o Vídni, kde máme tzv. Ring, potom Gürtel, pak Südosttangente s navazující čtyřproudovou komunikací kolem Schönbrunnu a od něj na sever a pak vnější okruh především pro tranzitní dopravu. Ve zmíněném Miláně je to ještě mnohem plastičtější, snad i díky tomu, že je město na rovině a jistě také díky prozíravosti při plánování jednotlivých 4 stupňů vnitřních okruhů. Lze se poučit i jinde. V Praze do budoucna bezpochyby nebude stačit pouze vnitřní okruh a v současnosti naplánovaný okruh v trase 510, 511, 518,519,520. Nebude. Tudíž je nutná vyšší prozíravost a velkorysost. Spojení vnitroměstské a tranzitní dopravy ve východní, severní části Prahy i Suchdole, vytvoří neúnosnou situaci /na východě je již velmi často dnes/, byť krátkodobě může, ale vůbec nemusí, trochu zlepšit ovzduší v Dejvicích při vjezdu do Blanky, kulaťáku, které ale za Dejvice jako celek asi není horší než na magistrále, Černém Mostě, křižovatce Kbelské s Poděbradskou a mnoha jiných místech Prahy. A samozřejmě je k zamyšlení využití dalších nástrojů, třeba z důvodů snížení znečištění ovzduší jako jsou, o kterých se zmiňuje Ing. Martínek, jako jsou opatření vůči kamionům, zvýšení mýtného, nebo také ekologické štítky, ceny městské dopravy, příp. jiné. Závěr: Možná, že se mýlím. Nejsem odborník na dopravní problémy. Jsem laik. Ale zvláštní je, že i neodborníka, laika, amatéra po celkem krátkém přemýšlení napadají často zásadní argumenty, které značně znevěrohodňují, mám pocit, až násilně prosazovanou variantu vnějšího pražského okruhu, bez toho, aby se záležitost řešila komplexně s využitím znalostí a zkušeností z měst, které jsou v tomto daleko před Prahou. Je proto nejvyšší čas se vzpamatovat, dříve než nastanou asi nevratné škody, problémy a náklady.
  2. / OdpovědětOrnitolog
    Ja bych se s dovolenim pridal, take do diskuze, jez je velmi zajimava. Vite me prijde az hrube omezenecke odmitat a bojovat proti necemu, co bude a musi byt. Prijde mi to hodne Ceske, ze lide nic nikde nechteji, ale nadavat budou na vsechno. Vite on obchvat, rozrustani letiste a velky rozvoj okrajovych casti a obci Prahy povazuji za prirozeny vyvoj kazdeho velkeho moderniho mesta. Jak psal pan Hitzger....vnitrni okruh ani okruh pres Suchdol casem stacit nebude a bude potreba jeste vnejsi okruh. To je vse pravda, ale pokud se deje co se deje, tak nebude zadny okruh, ci spise po prijeti zakona o liniovych stavbach okruh pres nas bez nas. Veskery rozvoj je o diskuzi a dialogu a ne si na tom budovat karieru. Vite Suchdol kazdym rokem upada a Lysolaje vzkvetaji....vi nekdo proc? Jen na zaver...pokud nekdo chce klid a cisty vzduch, necht se odstehuje na Sumavu ci poridi chalupu k rekreaci na horach ;) Tak rozum do hrsti a koukat do daleke bufoucnosti a ne pred spicky svych bot. Koukat jak deti a nemluvnata vdechuji prach a kour ve meste, jen kuli hrstce zabednencu, kteri chteji vesnici v Praze je vice nez sobecke a hulvatske. Kde jsou doby, kdy lidem zalezelo na druhych a sobectvi bylo sproste slovo. Tak nad tim uvazujte ;)
  3. / OdpovědětLumar
    Dobrý den, p. Hitzger ve svém příspěvku uvádí 3 mé články. Musím ho poopravit - článků vyšlo celkem 5, první 13. 5. (Most v Suchdole),další 5.6, 15.6, 4.7, 13.7. Většinou předkládám ověřené dokumenty odborníků a institucí - za celou dobu nebyl ani jeden argument zpochybněn - jsou pravdivé. Nazývat povšechně mé argumenty "perlami" (konkretně rozhovor p. Dolínka pro Právo) opravdu není na úrovni. Uprostřed svého příspěvku pan H. uvádí, že argumenty pro J "blednou" a výčet kladů , publikovaných odborníky ve prospěch tunelu pod Suchdolem, mu přitom zabere 6 (šest) řádků! Kdo chce být nestranně (ve prospěch celého města) informován nechť si prostuduje uvedených mých 5 příspěvků. Další článek (s dosud zde nepublikovanými fakty) zašlu ke konci září. Děkuji.
    • / OdpovědětJan Hitzger
      Dobrý den pane inženýre, díky za připomínku. O těch květnových a červnových článcích jsem nevěděl, Suchdolské noviny jsem vůbec neznal, objevil jsem je někdy koncem července, zaujala mne tam diskuse o okruhu, na úvodní straně byly články, o kterých jsem se zmínil a nenapadlo mne, že jsou další, které jim předcházely a které tehdy na úvodní straně nebyly. Omlouvám se proto i paní Minárikové za neúplnou informaci. Mýlíte se, pokud tvrdíte, že jsem POVŠECHNĚ nazval Vaše argumenty perlami. Přečtěte si text ještě jednou a zjistíte, že jsem tam napsal pouze "Jsou tam opravdu NĚKTERÉ "perly" a jako příklad jsem uvedl rozhovor radního Dolínka /nebudu Vás hned obviňovat ze lži-asi jste ten výrazový rozdíl nepostřehl/. Ale to si skutečně, možná mylně, myslím, protože nelogičnost argumentace tohoto radního je zřejmá a ze svého hlediska tudíž mohu jako Vy napsat, že není na úrovni, podobně jako osobní útoky a kádrování ze strany odborníků. Pokud jde o "ověřené dokumenty odborníků a institucí", pak mohu konstatovat tolik, že to mohou být odborníci a instituce, které dlouhodobě, možná desítky let, pracují na variantě J, z nejrůznějších důvodů ji obhajují, jsou v ní angažováni či nějak zapojeni, ale to ještě nemusí znamenat, že zajišťují optimální řešení dopravy v pražské aglomeraci a že jsou ve všech bodech pravdivé, byť je zde nikdo nezpochybnil. Názory a zkušenosti, na které v této souvislosti upozorňuji a které zde také nebyly vyvráceny tomu napovídají. Já nejsem nikterak angažován ve prospěch žádné varianty okruhu. Ani nemohu, protože je dobře neznám. Naopak, ani nemám v Praze trvalé bydliště, ale leccos jsem v životě viděl a zažil, dívám se tedy na záležitost s nadhledem a usiluji o svobodný a prozíravý, ale také pravdivý pohled na věc. Proto se mohu svobodně vyjádřit a zatím jste mne ani Vy ani nikdo jiný nepřesvědčil, že varianta J je správná a lepší než varianty jiné. A z pohledu, který jsem v příspěvku vyjádřil si opravdu myslím, že argumenty pro variantu J blednou a vůbec se nemusí naplnit. A mimochodem, nemyslíte, že vyjádření jednoho odborníka, byť z Vysoké školy dopravní, "Kdo chce být nestranně informován nechť si prostuduje uvedených MÝCH 5 příspěvků" /a současné mlčení k řadě dotazů, které občany Suchdola a nejen jeho mohou zajímat/ může být nejen povýšenecké, může zavánět určitou samolibostí a tak se blíží eufemistickému vyjádření perla? Vaše další příspěvky, o kterých jsem nevěděl si přečtu, a možná budu na některé reagovat. Proč čekáte s důležitými nepublikovanými fakty až na konec září? Zdravím a přeji hezký víkend. Jan Hitzger
      • / OdpovědětLumar
        Pane Hitzgere, smyslem Vašich příspěvků je znevěrohodnit mě jako osobu a potažmo tím oslabit účinnost materiálů odborníků, které zde předkládám. Podstatné jsou tyto materiály a závěry z nich vyplývající, nikoliv můj komentář !! Odmítám Vaše tvrzení o mém "mlčení k řadě dotazů" , žádné jsem nedostal. Pouze Vy jste se 1x ptal na zdroje informací k okruhu a na toto jsem Vám neodpověděl z prostého důvodu - v jednom z mých článků je kopie listu části občanů Chaber, kteří okruh chtějí a na něm jsou uvedeny weby pro získání informací. Stačí číst pozorně. I když nemusím, odpovím Vám na otázku proč další fakta (slovo "důležitá" jste si samovolně přidal !) přijdou později - musím dát přednost termínovaným věcem a prohledání archivu s napsaním článku zabere čas. Zdravím Lumar
        • / OdpovědětJan Hitzger
          Vážený pane inženýre, opět přecházíte z věcné do osobní oblasti. Opět se mýlíte, protože smyslem mých příspěvků není Vaše znevěryhodnění a oslabení účinnosti Vámi předkládaných materiálů odborníků, ale výlučná snaha dopátrat se pravdy a to nelze docílit tím, že Vám a odborníkům dám za pravdu a přestanu nad problémem přemýšlet. Odmítat tvrzení o Vašem "mlčení k řadě dotazů", s tím, že jste žádné jsem nedostal je opět Váš omyl, protože v mých příspěvcích např. ze 17. a 22.8.
          • / Jan Hitzger
            Vážený pane inženýre, ve vší vlídnosti Vám musím sdělit, že opět přecházíte z věcné do osobní roviny. Opět se mýlíte, protože smyslem mých příspěvků není Vaše znevěryhodnění a oslabení účinnosti Vámi předkládaných materiálů odborníků, ale výlučná snaha dopátrat se pravdy, a to nelze docílit tím, že Vám a Vámi prezentovaným odborníkům dám za pravdu a přestanu nad problémem přemýšlet. Kromě toho důvěryhodnost si vytváří svojí argumentací, chováním a postoji především každý sám. Odmítat tvrzení o "Vašem "mlčení k řadě dotazů", s tím, že jste žádné jsem nedostal" sice můžete, ale je to opět Váš omyl, protože v mých příspěvcích např. ze 17. a 22.8., uvedených pod článkem pana Dr. Listíka "Sdružení „Žijeme pro Suchdol“ o problematice Silničního okruhu kolem Prahy" máte dotazů asi deset a na kolik jste jich odpověděl? Možná se mýlím, ale myslím, že na žádný, i když některé z nich jsou více určeny k tomu, abyste se zamyslel nad Vaší argumentací. Děkuji Vám za nápovědu "kopie listu části občanů Chaber", asi jsem to v záplavě nových informací přehlédl, ale možná je to v těch Vašich prvních 3 článcích, o kterých jsem tehdy nevěděl. Ano slovo"důležitý" jsem sám přidal, protože podle mé, možná mylné, úvahy o důležitá fakta jde. Navíc tím, že článek s nepublikovanými fakty avizujete měsíc dopředu na termín těsně před volbami, nepřímo říkáte, že jde o důležitá fakta. Nebo snad nejsou důležitá? - opět otázka -.Pro Vás je i za těchto okolností přidání výrazu "důležitý" jako s a m o v o l n o s t z mé strany zjevně důležité a zdůraznil jste ho dokonce vykřičníkem. Ale ta fakta nejen mne, ale především čtenáře Suchdolských novin a občany ze Suchdola jistě zajímá.
  4. / OdpovědětAndrea Mináriková
    Vážený pane Vavříku, Vy o soudech sám víte spoustu. Kolik žalob a stížností jste podal s panem Borem na starostu Hejla? Napadli jste Kyzlíkovu stezku, alej do Horoměřic a jiné. A budete tvrdít, že Vám jde o rozvoj Suchdola? Já tomu říkám populismus...
  5. / OdpovědětMilan Listík
    Vážení, udělal jsem si čas a všechny příspěvky si přečetl. Zaujaly mě zejména ty příspěvky o problematice SOKP. Nebylo to zrovna jednoduché (pominu osobní útoky některých diskutujících). Při uvádění článků o okruhu, které byly v SN publikovány (četl jsem je všechny), jste jaksi pozapomněli zmínit článek můj (viz zde http://www.suchdolskenoviny.cz/2018/07/20/sdruzeni-zijeme-pro-suchdol-o-problematice-silnicniho-okruhu-kolem-prahy-sokp/). V tomto článku naleznete (fakticky) vše podstatné z hlediska aktuální situace (podloženo zdroji, které jsou prostřednictvím hypertextových odkazů lehce dostupné). Při desítkách diskusí, zejména s odpůrci, mi nikdo nepředložil žádný podklad, který by zpochybňoval jeho obsah. Vše, co je tam uvedeno, tzv. sedí. Nehovořím tam o zbožných přáních, o eventualitách, o "zdravém rozumu", ale o tom, jak se situace reálně má. Tento článek vyjde též v nadcházejícím vydání č. 3 Suchdolských listů (jak mi bylo přislíbeno). Nebavme se o variantách (vREG a její subvarianty Sa, Sb, Ss), tyto jsou nerealizovatelné, nikdo z dotčených orgánů o nich neuvažuje a nebere v potaz. Nesměšujme pojmy "SOKP" a aglomerační okruh (jak to schválně již léta dělá SOS prostřednictvím "své" platformy "rozumnadorpava.cz", která straší lidi tím, že SOKP bude součástí nějaké "pseudomagistrály" Praha-Vídeň-Istanbul) - to jsou dvě zcela odlišné věci. Nehovořme o "okruhu přes Suchdol", ale o okruhu, který povede pod Suchdolem v tunelu s dvěma mimoúrovňovými křižovatkami na hranicích Suchdola a přivaděčem Rybářka, jenž povede skrze zastavěnou část Suchdola též v tunelu). Aktuální situace je taková, že ŘSD již připravuje podklady pro nový posudek EIA ohledně SOKP; tyto podklady dodá na MŽP počátkem roku 2019, přičemž zpracování těchto podkladů a příprava posudku EIA by měla být hotová do jara 2020 (stačilo mi 5 telefonátů a dozvěděl jsem se všechny potřebné informace k této otázce; musím konstatovat, že všichni aktéři byli více než vstřícní a velmi překvapení, že se někdo z (možná) budoucího vedení Suchdola aktivně zajímá o toto téma; do té doby s nimi prostě nikdo nemluvil). Následně (uvádím poněkud zjednodušeně, to mi promiňte): bude podán návrh na vydání územního rozhodnutí, následně návrh na stavební povolení a stavba může začít. Kdo to nechce přijmout, nepřijme. Kdo si pročte fakta, která jsem Suchdolákům uceleně přinesl v rámci zmiňovaného článku, zamyslí se nad nereálností regionálních variant, měl by situaci pochopit ( 1) území je zastavěné nebo vede doslova jednotky metrů od bytových zástaveb, 2) na pozemcích nejsou stavební úzávěry, jednání se o stavební pozenky a kdykoliv tam může kdokoliv postavit, 3) žádná taková trasa není zanesena v ZÚR středočeského kraje, resp. ÚP jednotlivých asi 35 obcí, ve kterých musí povinně zanesena; zcela pominu argument odporu místních obyvatel). Já osobně a mí spolukandidáti a spolukandidátky z nezávislého sdružení "ŽIJEME PRO SUCHDOL" nehodláme dále přihlížet tomu, jak SOS v čele s p. Hejlem tvrdošíjně odmítá jakýkoliv dialog, jakákoliv jednání a jakékoliv snahy příslušných veřejných institucí se Suchdolem započít jednání. Pokud by to mělo pokračovat dále, skončí to tak, že stavět se s největší pravděpodobností stejně bude, ale Suchdol a Suchdoláci z toho nebudou mít zhola nic. A to je pro nás nepřijatelné. Je naprosto nezbytné, aby Suchdol začal v tomto smyslu konat a to zajistí jedině odlišný subjekt od SOS a p. Hejla.
  6. / OdpovědětBc. Martin Koubek
    Zdravím všechny - zajímavá a vášnivá diskuze se tu rozjela... Jen chci dodat zkušenost, kterou jsem nabyl při jednání na Praze 6, kde jsem byl přítomen... Aktuální vedení Suchdola (SOS) nám vytvořilo Image - "Se Suchdolem nepočítáme a ani se o něm nechceme bavit - zkoušeli jsme se Suchdolem dohodnout o mnoho věcech léta, ale odpověď byla vždy - Nechceme okruh!" Takže dnes máme image uraženého dítěte co na všechny otázky, ať už letiště, modré zóny, dotace odpovídá "nechceme okruh". Nedivím se pak, že se s námi nechce nikdo bavit... Takhle to dál nejde

Napsat komentář: Lumar Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna