OKRUH A DEVELOPEŘI
Na grafu z předvolebního průzkumu agentury STEM/MARK v záhlaví vidíte, vážení obyvatelé Suchdola, co nejvíce trápí obyvatele Prahy. Dotazovaní (přes tisíc respondentů) mohli vybrat až 3 témata z nabízených 15. Suverénně vyhrála dostavba okruhu – ostatně v první pětce, kromě bezdomovců, se všechna témata týkají dopravy a jejích následků (ŽP)! Nejen u vás budou volby hlavně o obchvatu. Zaregistroval jsem v předešlých debatách poukázaní na počet hlasů odpůrců okruhu, že násobně převyšují zastánce. Je to výsledek voleb na Suchdole v roce 2014 při 50% účasti. Jak ale dopadne srovnání tohoto počtu s pražskými zastánci okruhu? Asi bídně. Někteří z vás si vůbec neuvědomují, že jsou součástí Prahy se všemi klady i zápory (viz. níže).
Tak vypadá celá Praha – i Suchdol, při typické smogové situaci. Zdravotní následky prezentuji dále. NEJHORŠÍ JE, ŽE TAKTO JE POSTIŽENA PŘI SMOGU CELÁ ČESKÁ KOTLINA (znám i ze své letecké praxe), protože při inverzi nemá studený vzduch kam odtéci – ilustrační odstavec z listopadové reportáže níže. Lze ověřit družicovými záběry na stránkách ČHMÚ (od 1.10 spustil nový portál pro veřejnost).
NEJEN V TÉTO SITUACI ALE STÁLE, VY BLOKACÍ OKRUHU, ZPŮSOBUJETE ZBYTEČNÉ NAVÝŠENÍ PROJETÝCH KM A TÍM EMISÍ, KTERÉ INHALUJETE TAKÉ – NEŽIJETE V AKVÁRIU. V dokumentaci územního řízení DUR – AKTUALIZACE 2004 stavby SOKP 518 Ruzyně – Suchdol je následující tabulka, z které vyplývá 6x vyšší spotřeba nafty (3x benzinu) při neexistenci obchvatu:
A zde je jen část odpovídajících zdravotních následků:
Nasloucháte nepravdivým tvrzením lidí, kteří hájí své sobecké zájmy. Např. snaha pí Lněničkové ochránit svůj dům a přesunout okruh dále, jako se to povedlo na jihovýchodě jak sama říká. Povedlo se a Barrandovský most se stal nejzatíženější komunikací v Praze – na okruh daleko. A co na to NKÚ? :
Na ukázku další výplody. Její slovník – rozumné , optimální, moderní, environmentální apod. řešení = cokoliv co neohrozí její bydliště, byť dočasně.
Další výtečník, dosavadní starosta. Na schůzi V ráji licoměrně varoval před ucpáním ul. Jugoslávských partyzánů a přitom se snažil (snaží?) blokovat řešení, které by ulici odlehčilo – viz. níže. Opravdu chcete mít tyto lidi za zastupitele?
Pan H. se zase snaží znevěrohodnit vedoucího řešitelského týmu pro komplexní posouzení alternativní trasy SOKP a tím negovat závěr posudku. Opravdu si myslíte, že 17 většinou vysoce kvalifikovaných odborníků z 5 institucí by se podepsalo pod nepravdivé údaje?
Níže je názor zastupitelů obcí jejichž územím by vREG měla vést. K dosavadním nesouhlasícím 15 obcím je nutno přičíst min. 10 – 12 obcí, které již dříve podepsaly petici za podporu var. J (Horoměřice, Roztoky, Březiněves ….atd.)
A nyní z jiného soudku – když jsem před cca 20 lety ještě létal nad Evropou iritovaly mě v létě sloupce dýmů z požárů v Řecku, Španělsku, na Hvaru apod.; hnusný pohled. Nejhorší pak pro mě bylo, když jsem se později dočetl, že v některých konkretních případech šlo o úmyslně založené požáry k získání plochy pro realizaci plánů DEVELOPERŮ. Markantní to bylo při výstavbě nového athénského letiště, kdy se podnikavci chtěli na této megastavbě přiživit.
DEVELOPEŘI se neštítí ničeho – např. udělají den otevřených dveří v projektu na Suchdole v době kdy se RWY 24/06 čistí (2x ročně se tak 4 dny zbrušují stopy po pneumatikách přistávajících letadel) a letadla létají přes Bílou horu (RWY 31/13). Božský klid 🙂 . Nebo při prodeji nemovitosti ji nafotí při vyklizené ulici na čištění (bez aut). Ale to jsou maličkosti. Horší je, když kvůli jejich zisku zdravotně trpí obyvatelé.
V souvislosti se záměrem neroztahovat Prahu do okolí (nelze dopravně obsloužit) již dříve deklarovaným MHMP, zvyšuje se atraktivita volných ploch – i pozemků, které jsou rezervovány pro obchvat. Dříve jsem se divil, když jsem zjistil, že mluvčí spolku např. z Bubenče je proti var. J – ta by snížila počet aut na Evropské o 5 – 11 000 za den (různé prameny). Rozsvítilo se mi vloni, když jsem napsal kritický mail k severní variantě a dostal jsem příští den 5 nesouhlasných příspěvků. Budiž – ALE všech 5 příspěvků z „nezávislých“ adres přišlo během dvou minut (dva v 10.17 a tři v 10.19)! Odesilatelé – architekt, stavař, architekt atd. Čili Suchdol je stále v hledáčku DEVELOPERŮ, berte v úvahu možnou motivaci jednání odpovědných osob.
Níže je článek z r. 2001, kdy se jednalo naopak o atraktivitu pozemků okolo původní Ss varianty.
Vážení obyvatelé Suchdola, zvláště pak vy, kteří hodláte opět volit p. Hejla s přáním aby zamezil vybudování okruhu pod vaší čtvrtí. Příslib další žaloby je pouze oddalováním procesu ( s pokračujícím postihem všech občanů), soudně lze už těžko něčeho dosáhnout.
A teď si představte, že při budoucí plánované výstavbě domů (i při vybudování okruhu se bude stavět obytná výstavba!) bude magistrátem určen jeden blok pro sociálně nepřizpůsobivé – to jsou ti, kteří od společnosti jen berou a nic jí nedávají, nedodržují ani základní normy slušnosti (asociálové), lidé bez odpovědnosti. Jak byste se na to tvářili? Asi ne nadšeně a protestovali byste.
A přesně v této situaci je vůči vám Praha – zatím co vy užíváte svými auty pražské ulice, bojujete proti tomu, aby POD vámi jezdili s auty Pražané. Nemyslíte si, že je to typický příklad asociálního chování? A pokud byla při besedě V ráji zmíněna světelná závora v ul. Roztocké, když se ucpe Blanka, ozvaly se z vašich řad hlasité protesty. Že také vaše vozy přispívají k zácpám v Praze, to si jaksi nechcete připustit. K demokracii patří odpovědnost – kde je Vaše ? Nejste trochu sobečtí ?
Podotýkám, že volbou SOS (blokací okruhu) volíte nadále zhoršené ovzduší pro celou Prahu (i pro sebe), zvýšenou nemocnost dětí, zvl. předškolního věku a zhruba k tisíci předčasných úmrtí. Pod vámi má být tunel (pravda s výjezdy na obou koncích, 2 km od sebe), ale nikdo vám neordinuje na Suchdol Patočkovu nebo Evropskou ulici. A pro vás, kteří jen nechtějí snášet nepohodlí po dobu výstavby mám jen politování – i zvířata bývají solidární. Jen těžce zkoušená P6 má 33 mateřských škol a 31 základních (15 z nich spravuje OÚ).
Pro ty, kteří se obávají kamionů je níže mapka tzv. Aglomeračního okruhu, který pravděpodobně do budoucna vznikne – již nyní je projednávána EIA na úsek (spojku) mezi D8 a R7 s obchvatem a novým mostem u Kralup. Tudíž pod Suchdolem by se realizovalo jen spojení D11, R10 – D5, vše ostatní by šlo mimo. Protože hlavním problémem Prahy (kromě Spořilova) jsou osobní automobily (90% vozokm), je nutný SOKP, Aglomerační by IAD nepomohl, dopravu z centra by neodvedl.
Na fotografii vidíte symbolický vývoj za poslední roky (ve vzduchu byly změny patrné již daleko dříve). Blokací (t.j. zbytečně projetými km) nás pomáháte posouvat do čtvrté knihy, přes vedra a nedostatek vody!
Zdravím, L. Martínek
POZN: Redakce Suchdolských novin se omlouvá panu Martínkovi za pozdní zveřejnění jeho příspěvku. Bohužel z časových důvodů nebylo možné zveřejnit tento příspěvek ještě před volbami.
Komentářů ( 15 )