Je pruh pro BUS pro Suchdol PLUS?

Kvůli ranním dopravním zácpám, které se tvoří na ulici Kamýcké směrem do centra (v úseku kopce), požádal ROPID naší městskou část o stanovisko k vytvoření vyhrazeného pruhu pro autobus, taxi a cyklisty. Návrh jejich řešení je postaven na zrušení jednoho ze dvou stávajících pruhů směrem od centra na Suchdol a naopak vytvoření dvou pruhů směrem do centra. Pravý pruh by byl vyhrazen pouze pro potřeby autobusové dopravy jako je tomu v ulici Roztocké podél Vltavy.

Celá situace je naznačena na níže uvedeném plánu. Pruh pro autobus by vznikl v úrovni provozovny Kama a končil by za odbočkou do Sedlce. Ve směru na Suchdol by zbyl pouze jediný jízdní pruh, rozšířený o pruh pro cyklisty.

Časové rozmezí, kdy vznikají ranní zácpy má ROPID změřené na 7:15 až 8:30 v každý všední den. Jedná se tedy o pouhých 75 minut, ve zbylém čase, je tento úsek, bez jakýchkoliv problémů a omezení.

To, co ROPID nedokáže predikovat jsou případné negativní vlivy, která tato změna přinese. Tedy zda se kolona stojících aut neposune směrem nahoru po ulici Kamýcké. Zda jeden pruh do kopce nebude způsobovat zácpy, komplikace a potenciálně nebezpečné situace, z důvodu pomalu jedoucích autobusů, případně vozů odbočujících v kopci vlevo nově přes dva pruhy.

S velkým otazníkem je i vyhrazený pruh pro cyklisty ve směru na Suchdol. Zvlášť když vedle je velký chodník a dostatek prostoru, kam by se případná cyklostezka vešla.

Pohled na jednotlivé pruhy ve směru z centra na Suchdol

Pokud chcete vyjádřit svůj názor k dané úpravě můžete tak učinit v našich novinách prostřednictvím komentáře pod tímto článkem. Případně se můžete zúčastnit diskuse se zástupci ROPIDu, která je plánovaná na pondělí 4. března od 19:00 hodin na radnici v Suchdole.

Komentářů ( 7 )

  1. / OdpovědětLucie
    Dobrý den, jezdím přes Kamýckou v tomto inkriminovaném čase denně. Přesedám z auta a ze zastávky Zemědělská univerzita pokračuji dále. Doprava z města není taková, jako je občas ráno do města. Možná by to mělo smysl, protože jsou dny, kdy se z kopce jede rozhodně více než 10 minut. Pokud má být podpořeno MHD v Praze, tak spíše ano, otázkou je, jak se to zkomplikuje jinde. Co zkušební provoz, ať se to může vyhodnotit, než hned udělat stálou změnu ?!?
  2. / OdpovědětIvan
    Dobrý den, jsem student, a každý všední den jezdím v tutu dobu do centra. Dle mého názoru je řešení s vyhrazeným jízdním pruhem holý nesmysl. Důvodu je několik. Prvním a rozhodně nejzásadnějším problémem je to, že se celý problém přesune výše do ulice Kamýcká. Dalším kritickým místem se stane mostík přes železniční trať, kde se budou muset vyhrazený a normální pruh spojit. Jak již bylo v článku zmíněno jedná se o pouhých 75 minut z celého dne, proto mi přijde nesmyslné trvale odebrat jízdní pruh ve směru na Suchdol. Vyhrazený jízdní pruh pro kolo nedává taktéž smysl. Jak již autor článku zmínil hned vedle se nachází široký chodník, který je naprosto nevyužit. Dalším problém může nastatat v opačném směru a to z centra na Suchdol. Dva pruhy do kopce mají svůj smysl, jelikož například autobusy nemají takový výkon jako osobní automobily. Tento konkrétní návrh řešení ze strany ROPIDu mi přijde jako vytloukání klínu klínem, jelikož se problém přesouvá na jiné místo. ROPID by se měl spíše zaměřit na to, jak přinutit lidi používat MHD místo vlastních aut. Ulice Kamýcká je jedním z hlavních tahů, kterým se do Prahy dostávají lidé žijící na periferii Prahy (Únětice, Černý Vůl, atd. ), a z tohoto důvodu by dávalo větší smysl vybudování záchytného parkoviště a posílení MHD.
  3. / Odpovědětlogika
    Nyní se ještě dá vytloukat klín klínem, jak to bude až do té zácpy na Kamýcké přibudou vozidla a kamiony z tunelů Rybářka a na Výhledech po dostavbě jižní varianty SOPK. Jak to pak vyřeší dopravní experti pan Ing. arch. Vavřík a pan Ing. Martínek?
  4. / Odpověděting. arch. Ivan Vavřík
    Pane logiko, jste tak pitomý nebo nic nevíte? Tak si přečtěte, co má vykonat okruh pod Suchdolem v rozdělení dopravy na východ a na západ u Urbanů a uklidnění Suchdola. Nejdřív si nastudujte podklady a potom se můžete vyjadřovat. Do té doby než si zjistíte, o co jde, jenom blábolíte.
  5. / OdpovědětLumar
    Na svahu Kamýcké logicky ubude aut, která směřují na pravý břeh a v současnosti se probíjejí P6 a 7 (nejbližší most) na cíl své cesty. Současně přibude aut, která jedou opačným směrem a bude pro ně výhodnější použít Suchdolský most. Tudíž celkové množství aut zůstane přibližně stejné, ale rapidně poklesne počet zbytečně najetých km což se pozitivně projeví na ovzduší v Praze. I to je jedním z účelů okruhu. Současně, při dokončení SOKP odpadnou námitky, že nelze zavést nízkoemisní zony, mýtné, zákazy vjezdu atd., protože neexistuje možnost takto ošetřené části objet. V budoucnu, ve prospěch zdraví Pražanů, budou tato omezení hojně používána, což počet aut zredukuje, bohužel nikoliv podstatně. Kamiony na Rybářce lze omezit buď přímo zákazem nebo omezením tonáže. Jak je patrno z řezu C, lze rekonstrukcí v úseku cca 500m přidat do kopce 2. pruh pro snadné předjetí busů. Pokud ale bude tram, nebude už potřeba cca 550busů dennně - a opět se zredukují emise.
  6. / Odpovědětnell
    ing.arch.Ivan Vavřík je zdvořilost sama...
  7. / OdpovědětPetr Reo
    Smysl chápu, ale cena za to mi přijde příliš vysoká. 99% času sice tuto trasu absolvuju autobusem, ale i ten malý počet případů, kdy jsem si automobil půjčil a jel na Suchdol do kopce autem, mne přesvědčil, že dva pruhy do kopce jsou tam potřeba. Především kvůli plně naloženým autobusům, které se rozjíždějí do kopce od zastávky “v Sedlci” ... Dva postřehy/spekulace 1) Velmi je nedoceněná trasa po níž dnes jezdí 160 ka. Jezdí s tak malou frekvencí, že obvykle nestojí za to zjišťovat kdy pojede a je pak zbytečně neobsazena. ROPID by mohl pouvažovat i nad tím, že obzvláště v době špiček posílí transit přes Štěpnici na úkor Kamýcké (a dát nám motivaci k tomu, abychom se o tento spoj zajímali) 2) Pokud ROPID uvažuje nad zrušením druhého pruhu do kopce - ať je to podmíněno kompletní přestavbou přestubního uzlu na vlakovou zastávku V Sedlci/Praha-Sedlec, která je extrémně nekomfortní a zbytečně. Měla by mít značně větší význam pro Suchdol než má, ale a) to trvá skoro 10min od autobusu na vlak b) autobus do kopce sotva dýchá a druhý pruh pro pomalá vozidla je nutný. -> ať udělají komfortní přestup na vlak přímo z Roztocké - i s můstkem pro přechod na druhou stranu (tj z obou platforem by se dalo dojít rovnou nahoru na zastávku bez přelítání kolejí)... ideálně kdyby posunuly zastávku vlaku blíže k mostku (a autobusu)... Nebudou chtít? Nebo je to nemožné? Pak prostě pruh do kopce nerušit.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna