ilustrační foto

Praha 6 vyhlásila stav dopravní nouze

Praha 6 doslova úpí pod náporem vozidel, která zde cestu ani nezačínají, ani nekončí. Kvůli stále nedokončenému okruhu, a to jak vnějšímu, tak vnitřnímu, jsme se zcela nesmyslně stali tranzitní čtvrtí. Kvůli naprosté nečinnosti pražského magistrátu v této oblasti dnes bylo zastupitelstvo městské části nuceno vyhlásit Stav dopravní nouze.

Nedokončený vnější okruh přivádí auta na Patočkovu, jinou možnost, jak Prahu překonat ze západu na sever, řidiči zkrátka nemají. Nedokončený vnitřní okruh zase způsobuje, že auta v Holešovicích nemají kam odjíždět, a proto se přeplněné tunely průběžně zavírají, což způsobuje nekonečné kolony aut a jejich škodlivé exhalace na Patočkově ulici, v těsné blízkosti rezidenčního Břevnova.

„Vyzývám pana primátora za všechny obyvatele Prahy 6 – začněte s tím už něco dělat! Rozhýbejte dostavbu okruhu! Tři čtvrtě roku od voleb se nestalo vůbec nic. Držíte kurz? Zatím bohužel pouze kotvíte v přístavu,“ říká Jakub Stárek /ODS/, statutární místostarosta Prahy 6.

Praha 6 přijme v rámci dopravní nouze několik opatření, například zavede světelné závory na hlavních přivaděčích, tedy Karlovarské a Podbabské ulici, které budou preferovat „šestková“ vozidla v tzv. bus-pruzích.

„Abychom ochránili obyvatele Prahy 6, jsme nuceni začít fungovat jako jakýsi ostrov s omezenou propustností. Mnoha lidem tím nepochybně znepříjemníme život, jedná se ale o dokončení klíčových a strategických staveb magistrátu, který už musí začít konat,“ dodává Jiří Lála /ODS/, místostarosta pro dopravu.

„Vlivem nečinnosti pražského magistrátu v posledních letech se z Prahy 6 stalo jedno velké parkoviště. Je ovšem také možné, že si bývalí pražští radní naše úpěnlivé volání po P+R parkovištích špatně vyložili a všechny, kdo hledají, kde zaparkovat, poslali na Patočkovu, Svatovítskou, Jugoslávské partyzány, Miladu Horákovou, ale i na Ořechovku, Hanspaulku a tak dále. Vyhlášení dopravní nouze je tak zcela přirozeným krokem, protože Praha 6 doopravdy v nouzi je. Až se divím kolegům z ODS, že nenavrhli rovnou stav dopravní katastrofy. Pevně věřím, že na MHMP se konečně pohnou ledy a doprava se nejen v Praze 6 začne zlepšovat,“ uzavírá starosta Ondřej Kolář /TOP 09/.

Seznam všech opatření, která Praha 6 pro Hlavním městu Praze požaduje:

  • Vyvíjet tlak na dokončení Silničního okruhu kolem Prahy
  • Pokračování přípravy Městského okruhu v navazujících částech (Balabenka)
  • Okamžité zahájení přípravy realizace Břevnovské radiály v zahloubené variantě
  • Realizace TT Dědina a Suchdol včetně navazujících P+R a TT Strahov a odbočky Trója – Bohnice – Kobylisy
  • Vyvíjet tlak na modernizaci železniční trati Praha – letiště – Kladno včetně navazující P+R v Praze i Středočeském kraji
  • Prověření možnosti prodloužení metra A Nemocnice Motol – Bílá Hora – Dědina – Dlouhá Míle, příp. letiště s finanční participací státu
  • Realizaci rozšíření Horoměřické včetně napojení na P+R
  • Řešení návrhu na zavedení emisních zón v Praze, kde celá Praha 6 uvnitř Pražského okruhu bude zahrnuta do nízko-emisní zóny
  • Realizaci zavedení mýta pro vjezd do Prahy pro mimopražská vozidla
  • Realizaci obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Svatovítská, KES)
  • Zadání studie obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Podbaba, KEP)
  • Revitalizaci Vítězného náměstí
  • Zavedení expresních autobusových linek používajících městský okruh s preferencí na vjezdech do tunelu
  • Zavést ZPS na celém území Prahy 6

Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se pro městskou část Praha 6, ale i pro celé území hlavního města, stává existenční otázkou. Praha 6 je chybějící propojkou mezi dálnicemi D0 (resp. D7) a D8 dennodenně blokována na hranici únosnosti. Dalším krokem je zahloubení Patočkovy do tunelu už od Vypichu až po křižovatku Malovanka, tato možnost však bude realizovatelná až v momentě dokončené severozápadní části okruhu, tedy staveb 518, 519 a 520.

Ondřej Šrámek
tiskový mluvčí

Komentářů ( 3 )

  1. / OdpovědětLumar
    "Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se pro městskou část Praha 6, ale i pro celé území hlavního města, stává existenční otázkou." - předposlední věta z článku a holá pravda. Konečně se P6 (starosta), pod tlakem zastupitelů ODS, rozhoupala alespoň k nějaké proklamaci. Jsem zvědav na konkretní akce a reakce.
  2. / Odpověděta.dostál
    "Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se pro městskou část Praha 6, ale i pro celé území hlavního města, stává existenční otázkou." - předposlední věta z článku a holá pravda. Nepravda a demagogie. Jako obvykle. Tento vnější okruh pouze přenese část dopravy z vnitřní P6 do Suchdola a dalších částí uvnitř Prahy. Naopak podstatně zvýší provoz na Kamýcké a do centra P6 ke kulaťáku a Blance. Kamýckou Rybářka a výjezd na Výhledech ucpe ještě podstatně více než je znázorněno na snímku. Navíc za naprosto neúnosných nákladů - zřejmě podstatně více než 2mld.Kč za km. Přestaňte konečně oblbovat občany Suchdola. Část pražského magistrátu si to zjevně začíná uvědomovat. Na rozdíl od P6 a pisálků do Suchdolských novin, kteří snad ani v Suchdole nebydlí.
  3. / OdpovědětLumar
    Dobrý den, pane Dostále. Prosím otevřete si v rubrice Doprava mé starší příspěvky - ani jeden nebyl odborně zpochybněn. Během let vyšlo 5 ODBORNÝCH studií, které jasně prokazují větší přínos Praze při var. J (pod Suchdolem) - úbytek IAD ve městě, tzn. méně emisí. Co se týče Kamýcké, přetiskuji svůj příspěvek ke směrování 3. pruhu tamtéž: "Na svahu Kamýcké logicky ubude aut, která směřují na pravý břeh a v současnosti se probíjejí P6 a 7 (nejbližší most) na cíl své cesty. Současně přibude aut, která jedou opačným směrem a bude pro ně výhodnější použít Suchdolský most. Tudíž celkové množství aut zůstane přibližně stejné, ale rapidně poklesne počet zbytečně najetých km což se pozitivně projeví na ovzduší v Praze. I to je jedním z účelů okruhu. Současně, při dokončení SOKP odpadnou námitky, že nelze zavést nízkoemisní zony, mýtné, zákazy vjezdu atd., protože neexistuje možnost takto ošetřené části objet. V budoucnu, ve prospěch zdraví Pražanů, budou tato omezení hojně používána, což počet aut zredukuje, bohužel nikoliv podstatně. Kamiony na Rybářce lze omezit buď přímo zákazem nebo omezením tonáže. Jak je patrno z řezu C, lze rekonstrukcí v úseku cca 500m přidat do kopce 2. pruh pro snadné předjetí busů. Pokud ale bude tram, nebude už potřeba cca 550busů dennně - a opět se zredukují emise." Na magistrátu vás podporuje provařená Plamínková a Hlubuček. Když jsem se o nich zmínil v rozhovoru s primátorem, řekl, že nemají takový vliv. Na závěr - přestaňte si na Suchdole plést předložky; skrz a do vážně není to co POD. Bohužel se k situaci vyjádřím zvláštním článkem.

Napsat komentář: Lumar Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna