Palčivě chybějící severní část Pražského okruhu se přiblížila. Hotovo má být za 9 let

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo o zhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) pro stavbu úseku Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí. Vyplývá to z databáze EIA. Tzv. úsek 519 je jednou ze čtyř částí pražského vnějšího okruhu, které zbývá dostavět. Předpokládaný termín zahájení stavby je rok 2024 a dokončení 2028.
 
Foto: Archiv Novinky.cz

Nejblíže zahájení je jihovýchodní část mezi Běchovicemi a dálnicí D1, kde chce ŘSD začít stavět v příštím roce.

Více než osmikilometrový úsek 519 má mít šest pruhů, tři mimoúrovňové křižovatky a 18 mostních staveb včetně mostu přes Vltavu. Kromě Suchdola a Březiněvsi stavba zasáhne do městských částí Praha 8, Dolní Chabry, Ďábilce a do středočeské obce Zdiby. Proces EIA umožňuje předložit k posouzení více variant, čehož však ŘSD nevyužilo.

Z východu bude na úsek navazovat část okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem, ke které ŘSD připravuje oznámení pro EIA a předpokládaný termín stavby je 2024/2025 až 2028/2029. Jako poslední by se měla začít stavět část z Březiněvsi na západ do Satalic, a to v roce 2025 nebo 2026.

Nejblíže zahájení je úsek 511 na jihovýchodě Prahy, u kterého nyní ŘSD ve spolupráci s magistrátem řeší výkupy pozemků. Ještě letos chce ředitelství získat územní rozhodnutí, podle optimistických odhadů by se mohlo začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025.

Starostové malých městských částí na severu města dlouhodobě požadují posunutí trasy okruhu mimo území metropole. Proti plánovanému trasování padlo i několik žalob. Magistrát před časem nechal možnost posunutí trasy více na sever prověřit. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Vedení města na základě toho změnu trasy označilo za nereálnou a odmítlo ji.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina.

Zdroj: Novinky.cz

Váš komentář ( 1 )

  1. / OdpovědětLumar
    Bohužel nevěřím už žádnému termínu, protože odpůrci si vždy vymyslí nějakou překážku (ke škodě Prahy) - byť se lživým oddůvodněním a najdou zainteresovaného politika jako hlásnou troubu. Opakuji - dle ročenky TSK připadá přes 90% najetých vozokm v Praze na IAD (tudíž ekvivalentně, lehce zredukováno i EMISÍ). A TO JE HLAVNÍ PROBLÉM PRAHY! Kvůli rozdělení proudu od sz. je nutný most u Suchdola aby tam vozy směřující na levý břeh Vltavy odbočily a nejely městem (+ P8 - P6). Regionální variantu částečně supluje rekonstrukce II/240, potažmo I 16. Neopakujme chybu z jv. Prahy, kdy si místní vynutili oddálení SOKP a výsledkem je přetížený Barrandovský most (140tis. aut). Poslední návrh Suchdola na tunel Kamýcká a zrušení Rybářky je pozoruhodný (trestuhodný) - auta směřující přes Dejvice by v oblasti Suchdola jela DVĚMI rameny trojúhelníku (nejprve na Výhledy) místo jedním. Dvojnásobek km = 2x více emis v oblasti, to už je skoro na žalobu (!), zvláště pak když se kdysi vyhrožovalo ucpáním komunikace k řece a v oddůvodnění poslední varianty se píše o nevelkém provozu! Celý tento paskvil (návrh) stál městskou kasu 150 000 Kč (bez DPH). A podmínka, že nejprve musí být postaven nově navržený tunel Kamýcká? To je torpedování řešení celého dopravního uzlu, neboť dál by se už nic nestavělo - o to by se už Hejl a spol. postarali. Občas chodím na Suchdol s vodáckou partou na pivo - žasnu nad "perlami", které místní kamarádi (většinou voliči Hejla a jím jednostranně informovaní) vypouští z úst když se chvíli bavíme o okruhu.

Napsat komentář: Lumar Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna