Expertní skupina k silničnímu okruhu Prahy: žádáme premiéra Babiše o zařazení okruhu mezi prioritní stavby

Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) se pro městskou část Praha 6, ale i pro celé území hlavního města, stala existenční otázkou. Praha 6 je chybějící severozápadní částí okruhu postižena na hraně únosnosti, vyvine proto tlak na nového premiéra.

Před rokem svolal premiér Bohuslav Sobotka „Pracovní skupinu ke koordinaci staveb 518, 519, 520 pro přípravu Pražského okruhu“, ve které ale účast Prahy 6 odmítl. Zástupkyně starosty pro strategický rozvoj Eva Smutná /TOP 09/ proto sestavila expertní skupinu městské části, do které pozvala odborníky na velké dopravní stavby a životní prostředí.

„Česko má nového premiéra a my po něm budeme požadovat, aby se dostavba silničního okruhu kolem Prahy stala pro novou vládu prioritou. Všichni vnímáme, že se okruh dotýká celé naší země,“ říká po zasedání komise Eva Smutná /TOP09/. „Vyvineme maximální úsilí pro to, aby se stavba, kterou minulá vláda zcela nepochopitelně vyřadila ze seznamu prioritních staveb, začala budovat v nejkratším možném termínu,“ dodala místostarostka Smutná.

Expertní komise řešila také návrhy přemostění přes Vltavu, kde preferuje užitnou variantu před budováním uměleckého díla. „Stačí se podívat na Trojský most, který nakonec stál jednou tolik. Nasvícený most je sice pěkný na pohled, v případě okruhu ale preferujeme rychlost výstavby a tomu odpovídající konstrukci. V Alpách se také budují hlavně jednoduché a funkční mosty,“ říká k tomu Eva Smutná.

Původní projekt přemostění kvůli průtahům existuje už 20 let, nad jeho použitelností v okamžiku výstavby proto visí velký otazník. Radnice Prahy 6 jednoznačně podporuje stávající trasu silničního okruhu a zároveň odmítá pokusy o redukci stavby, neboť tři pruhy v každém směru jsou i do budoucna logickým předpokladem.

„Protože máme bohaté zkušenosti s tunelem Blanka, nechceme dopustit, aby se postavil okruh, a dopady na životní prostředí v navazujících územích a zároveň do organizace provozu byly řešeny až následně, po mnoho let,“ uzavírá Eva Smutná.

 

Ondřej Šrámek  
Tiskový mluvčí                                                                                
Úřad městské části Praha 6

                                                                                                              

Komentářů ( 4 )

  1. / OdpovědětIvan Vavřík
    Celý tento pořad NEDEJ SE je natočen tendenčně a navíc i s nepravdivými údaji, které si rádoby ekoteroristé vymýšlí. Ilustrace toho jak je to natočeno, je i ta lež, že paní Lněničková je zastupitelka Městské části Suchdol, která navíc prokazatelně lže jak o výduchu, tak o technologii stavění. O projektu nic neví a jenom blábolí. Co máme myslet o těch ostatních rádoby ochránců životního prostředí, kteří žijí v Praze a chtějí mít životní prostředí jako na Šumavě? Jak to, že tam nebyl vůbec dán prostor pro odborníky, kteří vyhodnocovali varianty a jasně variantu J vyhodnotili jako nejlepší? Takových aktivistických plácalů do TV, kteří nemají věcné argumenty bych našel na každém rohu. Navíc tzv. studie Ss pana Strnada má tak vážné nedostatky, že ji málem reklamovali. Nehledě na to, že je již rozhodnuto o realizaci varianty J i rozsudkem Nejvyššího správního soudu v Brně, kde tito ekoteroristé v čele s Hejlem prohráli na celé čáře.
    • / OdpovědětImlauf
      A jaká technologie stavění tedy bude zvolena, prosím?
  2. / OdpovědětIvan Vavřík
    Jenom obecně - bude se postupovat od Vltavy a vytěžená zemina se bude odvážet po Vltavě. Suchdol nebude zatížen stavbou, jak lže paní Lněničková. Dále lže, že je zastupitelka Městské části Praha - Suchdol, což samozřejmě není. A dále lže o výduchu, který podle projektu je dostatečně vysoký, aby rozptýlil zplodiny do vyšších vrstev atmosféry, a navíc není na Výhledech, ale v polích u Horoměřic. A tak asi lžou i ostatní ekoteroristé vystupující v tomto "pořadu" NEDEJ SE . Cituji - paní Lněničková (SL) : "nákladní auta odvážející tuny zeminy... , Suchdol gigantické staveniště...bude ohrožena bezpečnost obyvatel ... a musíme se odstěhovat...."

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna