Stavba klíčového úseku Pražského okruhu začne nejdříve v roce 2019

Po Pražském okruhu jezdí denně desetitisíce aut. Po dokončení má měřit 83 km, z jedenácti úseků je v provozu jen sedm, tedy 41,3 kilometru. Dále se přitom odsouvá stavba klíčového úseku 511 z Běchovic k D 3, která začne nejdříve v roce 2019.

„Tento úsek je zatížen enormním počtem stížností, námitek a protestů, které od různých spolků, nevládních organizací a občanských sdružení doputovaly k Evropské komisi,“ upozornil ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Není tedy divu, že úsek Běchovice–D 1 byl v tomto týdnu definitivně vyřazen ze seznamu jedenácti prioritních staveb, pro něž Česko žádalo Eropskou komisi o udělení výjimky z posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Stavbu tohoto 12,6 km dlouhého úseku tak nepůjde financovat z evropských peněz.

„Na rozdíl od ostatních deseti staveb, pro něž jsme vyjednali v Bruselu výjimku, nemá úsek 511 Pražského okruhu územní rozhodnutí. To bylo tomuto projektu v minulosti dvakrát zrušeno. V této chvíli není úsek připraven ke stavbě ani projektově,“ uvedl ve Sněmovně Brabec.

 Na 10 dalších staveb dá EU 50 miliard

Že Evropská komise považuje úsek 511 Pražského okruhu za problematický, potvrdil Právu ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). „Tento úsek nesplňuje kritéria, jež si EK pro udělení výjimek stanovila. Chybí mu územní rozhodnutí, nemá vysoký stupeň rozpracovanosti a neleží na transevropských dopravních trasách,“ vysvětlil.

Podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) je dobrou zprávou, že výstavbu dalších deseti prioritních staveb teď po dohodě s EK půjde naopak urychlit.

„Balíček těchto deseti staveb je minimálně v rozsahu padesáti miliard korun, které na ně bude možné použít z evropských fondů,“ zdůraznil při včerejších sněmovních interpelacích.

Výstavba Pražského okruhu sice vázne, pokračují ale opravy jeho nejstarších částí. Včera stavbaři z firem Porr, Strabag a SAT dokončili rekonstrukci čtyř kilometrů vozovky mezi Satalicemi a Běchovicemi.

„Rekonstrukce, která si vyžádala 270 miliónů korun, byla zahájena loni v dubnu a podařilo se jí nyní dokončit se čtyřměsíčním předstihem,“ sdělil novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Kroupa. Pro běžný provoz byl rekonstruovaný úsek otevřen ve čtvrtek 30. června ráno.

Zdroj: Právo

Vládní seznam prioritních staveb silnice (celkem 125 kilometrů)D3 obchvat Českých Budějovic (20 km) • D6 obchvat Řevničova, Lubence a Krušovice (18 km) • D48 obchvat Frýdku-Místku (8,6 km) • D35 Opatovice–Ostrov (26 km) • D49 Hulín–Fryšták (17,3 km) • D55 obchvat Otrokovic (3,1 km) • D11 Hradec Králové–Smiřice (15,2 km) • I/11 Ostrava, prodloužená Rudná (6,5 km) • D1 Říkovice–Přerov (10,1 km) železnice • IV. železniční koridor Sudoměřice–Votice.

Pramen ministerstvo dopravy

Váš komentář ( 1 )

  1. / OdpovědětHasák anti SOS
    Mě až úplně zaráží jak teď aktivisté křičí a oddalují stavbu a dostavbu obchvatu až to dopadlo tak že nám EU na to nedá ani korunu a to pak zase bude křiku, že se to platí z peněz daňových poplatníků.Kdy už konečně někdo zakáže sdružení a další spolky duševně opožděných spoluobčanu a lidí, kteří si léčí své mindráky na poli staveb dopravní obslužnosti a přitom svým sobeckým přístupem a konání dělají škody větší postižených občanu Prahy z důsledku nadlimitního množství exhalací a prachu s hlukem. Přeji těmto lidem vše nej a ničím nerušený život zamindrákovaných lidí.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna