Z Kulaťáku na Strahov tramvají

Chátrající stadion a přeplněné autobusy nutí město řešit budoucnost Strahova. „Trápí nás stav Strahovského stadionu,“ potvrzuje náměstek primátorky pro sport Petr Dolínek. Praha se podle něj musí aktivněji pustit do jeho obnovy.

Poté, co se se odstěhovala fotbalová asociace a atleti se k témuž chystají, přišel čas, aby město připravilo obnovu stadionu, jehož většina jí patří.

„Musíme si říct, co bude s tribunou, je škoda nechat na tak lukrativním místě zahálet nebytové prostory, které mohou sloužit jak sportu či nekomerčním aktivitám, tak obchodu,“ vysvětluje Dolínek.

 Ideální by bylo například využití pro studenty, na Strahově nikoho moc neruší, kromě zábavy by se mohlo najít dost místa i pro studentské start-up projekty.

„Je to také ideální místo, kde může pokračovat spolupráce se zahraničními architekty, jako je Jan Gehl, který chystá koncept oživení magistrály,“ říká Dolínek.
Plány na obnovu Strahova nejsou nové. Už v roce 2008 vyhlásilo město urbanistickou soutěž na řešení okolí stadionu a celého území Strahova. Návrhy počítaly s národním fotbalovým stadionem, kampusem, novou národní knihovnou nebo sídlištěm. Ale nic nebylo realizováno. Součástí plánů na oživení je i vznik nové tramvajové trati, která spojí Strahov s Pohořelcem. Vést by mohla Vaníčkovou ulicí.

„Dostavíme kilometr nové trati a ušetříme dva a půl kilometru, kde teď jezdí zbytečně autobusy z Vítězného náměstí na Pohořelec,“ vysvětluje technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.
Přímá linka může spojit dva studentské areály, Strahov a Suchdol.

 

Zdroj: Metro

Foto: eu-fotball.cz

 

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna