Praha 6 zachová konečné stanice autobusů ze Suchdola i jiných obcí na Evropské ulici

„Stávající úpravu protisměrného ukončení autobusů ze Suchdola i dalších obcí ještě před Vítězným náměstím s konečnými stanicemi na ulici Evropské chceme zachovat,“ řekl dnes místostarosta Martin Polách (ANO) Suchdolským novinám na setkání s novináři věnovanému především zkušenostem s parkovacími zónami zavedenými letos v srpnu.

Podle něho to bude samozřejmě vyžadovat stavební úpravy, nicméně se tato změna osvědčila. Nevede desítky autobusů přímo na náměstí a neprodlužuje tak kolony aut v ulici Jugoslávských partyzánů. Jak firma Ropid tak i Technická správa komunikací s těmito trvalými změnami souhlasí.

Místostarosta by rád prosadil tzv. světelné závory v Podbabě, které by v případě ucpání Jugoslávských partyzánů mohli dávkovat množství aut přijíždějících na Vítězné náměstí.

Zkušenost s otevřením provozu přes Korunovační ulici je ve vztahu k Vítěznému náměstí samozřejmě dobrá, ovšem podle slov se situace nijak nezlepšila, protože se vrátila na úroveň předcházejícího provozu.

Co by Praha 6 chtěla zachovat, je jízdní pruh ve Statovítské ulici pro autobusy po tramvajovém svršku. Bohužel jedna část kolejí nesnáší zvlášť v zimním provozu autobusovou zátěž, takže by se busy měly do řady vozů vracet ještě před stanicí v Kafkově ulici. Podle místostarosty je třeba hledat další cesty pro menší zátěž Vítězného náměstí.

 

pr

ČVUT hledá možnost pro stavbu P+R před vodoústavem

V rámci budování parkovišť typu P+R uvažuje Praha 6 také o vzniku takové možnosti na dnešním parkovišti před Výzkumným ústavem vodohospodářským T. G. Masaryka na křižovatce ulice Pod Paťankou a Podbabskou. Kapacita čítající 80 až 90 míst by se mohla několikanásobně zvýšit. Vedení městské části zadalo odborníkům z ČVUT studii proveditelnosti umístění lehké konstrukce na toto místo, které by ve dvou, třech patrech zajistilo větší kapacitu. Mělo by jít o podobnou stavbu jako je třeba před prodejnou Hornbachu v Praze – Řepích. Problém bude samozřejmě údržba či provoz během zimních měsíců. Během ledna by měla být studie hotova a vedení Prahy 6 se dále rozhodne.

Parkovací automat

Ve smíšených zónách parkování o vánočních svátích zdarma

Zastupitelstvo Prahy 6 podpořilo návrh parkovat ve smíšených zónách během vánočních svátků od 21. prosince do 2. ledna 2017 zdarma. Stejně jako během budoucích státních svátků. Chce tak přispět k možnosti lidí více se v těchto dnech navštěvovat, aniž by to zatížilo peněženky řidičů.

Stejně tak chce změnit tarify za volné parkování třeba v místech, kde dříve stáli studenti vysokých škol, ze 40 Kč/hodinu na 10 či 20 Kč/hodinu. Vzhledem k tomu, že městská část přistoupila k zavedení parkovacích zón nikoliv z důvodů finančního zisku, ale kvůli regulaci množství aut parkujících denně na území Prahy 6, zhodnotila dosavadní zkušenost a rozhodla se k těmto úpravám.

Průzkum mezi 1200 obyvateli vedení Prahy 6 také ukázal, že se problémy s parkováním přesunuly do míst, kde zóny zatím zavedeny nebyly. Poukázala na to nadpoloviční většina lidí, kteří v takových lokalitách žijí. Dojíždějící lidé jsou totiž podle zkušeností radnice překvapivě ochotni parkovat až 15 minut chůze od stanice metra.

„Mezi nejkritičtější místa patří Bořislavka, Petřiny a Staré Vokovice. Budeme žádat o rozšíření zón pro tyto oblasti,“ řekl také místostarosta Polách.

Uvedl, že třeba na Petřinách od léta vzrostl počet řidičů hledajících parkovací místo o 2 tisíce. Rozšíření na celou městskou část není únosné do doby, než Praha vybuduje nová záchytná parkoviště, dodal.

První by mohlo podle radnice být v Tobrucké ulici, kde je k dispozici 144 parkovacích míst. Proti se ale zvedly hlasy místních obyvatel.

„Rád bych se v nedaleké budoucnosti sešel s lidmi, kteří v okolí bydlí a vyslechl názory na možnou preferenci rezidentů a příjezd zájemců o parkování. V každém případě se projekt nespustí bez tabule informující o aktuálním zaplnění místa P+R, abychom tak zamezili projíždění řidičů, kteří by marně hledali volné místo,“ dodal Polách. V této věci se jedná také o lokalitě na Vypichu.

 

Pro podnikatele za polovinu

Praha 6 chce také v zónách placeného stání podnikatelům zlevnit parkování na polovinu. Za jedno auto by tak platili 6000 korun, za druhé 12.000 a za třetí 15.000 korun.

Úpravu navrhne magistrátu a vyzve ostatní městské části, aby se k návrhu připojily. Praha 6 chystá i menší úpravy, třeba slevu za noční stání. Stejně tak se obrátí na magistrát a další městské obce, aby byly přijaty celoměstské zásady pro parkovací zóny. Nelze prý čekat, že se tak stane okamžitě, ale vše by k takovému řešení mělo směřovat. Nikdo nechce trestat místní obyvatele, ani lidi přijíždějící do hlavního města ať už za prací, na návštěvu nebo za nákupy.

„Uděláme přesto všechno pro to, abychom přesvědčili i ostatní městské části,“ uvedl místostarosta.

Magistrátu navíc navrhne změnu týkající se druhého auta v rodině. To by mělo nově místo 12.000 korun stát 1200 ročně stejně jako auto první.

„Lidé se placení zvýšené sazby vyhýbají přepisem druhého auta na manželku nebo jiného rodinného příslušníka. Chceme předejít zbytečné byrokracii,“ doplnil.

Radnice od ledna zavede slevu za noční stání ve smíšených parkovacích zónách, kde mohou parkovat i lidé bez trvalého bydliště. Půjde o slevu ze 20 respektive 40 korun za hodinu na jednotnou cenu 20 korun za noc.

logo

VÝSLEDKY PRŮZKUMU

 

  • Problém se zaparkováním příbuzných v ZPS mělo 28% řidičů a 21% neřidičů.
  • Problém se zaparkováním řemeslníků v ZPS mělo 13% řidičů a 8% neřidičů.
  • 18% řidičů nemohlo zaparkovat v ZPS, kde chtělo.
  • Pro rezidenty ze ZPS je největší problém parkování jejich známých/příbuzných (40% respondentů poradí, aby parkovali trochu dál, kde je to zdarma. 28% pak poradí, aby přijeli MHD).
  • V tom, kdo je příjemce peněz vybraných v rámci ZPS nemají obyvatelé zcela jasno.

 

Výsledky za podnikatele

  • Podnikatelé z oblastí Prahy 6, ve kterých byly zavedeny ZPS, jsou s jejich zavedením většinově nespokojeni, a to z 82 %.
  • 56 % podnikatelů z oblastí se ZPS si myslí, že iniciátorem vzniku ZPS na P6 byla radnice této městské části.
  • Informační kampaň před zavedením ZPS hodnotí 58 % oslovených zástupců firem jako dostačující.
  • Jako nepřiměřenou (80%) hodnotí podnikatelé výši poplatků za registraci firemního vozu do systému ZPS P6.
  • Podle 50 % podnikatelů jejich zákazníci/klienti nezaznamenali změnu v možnostech zaparkovat u sídla/provozovny. Stížnosti zákazníků na zhoršení parkování uvedlo 38 % podnikatelů, naopak o zlepšených možnostech parkování hovořilo 12 % dotázaných.
  • Většina podnikatelů (66 %) nezaznamenala odliv zákazníků/klientů v důsledku zavedení ZPS. 19 % podnikatelů zákazníci/klienti v důsledku ZPS ubyli, 15 % naopak přibyli.

 

Foto: redakce SN

Váš komentář ( 1 )

  1. / OdpovědětIng. Petr Hasnedl
    Mě přijde, že radní na Praze 6 se úplně zbláznili. Modré zóny za nesmyslné stamilony a problém se odsune někomu jinému pod okna. Nebylo by lepší konečně začít makat na rychlodráze do Kladna a obchvatu Vítězného náměstí. Díky skvělým modrým zónám je úplně přeplněný Suchdol a ostatní periferie. To je opravdu parádní počin. Nebylo lepší za těch půl miliardy postavit záchytné parkoviště na Veleslavíně a plánované na Kulaťáku? Nechcete začít přemýšlet globálně a sundat ty klapky z očí? Nechcete začít používat hlavu a přemýšlet? Popravdě je mi z vás úředníků opravdu smutno, že myslíte jen ´´týden´´ dopředu? A ty světelné závory způsobí co? To že už nikdo neprojede ani papírenskou. Ano gratuluji...kupte si auta a běžte stát do kolon vy chytrolíni.....

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna