Tarifní pásma Středočeského kraje

Z Kladenska do Prahy i z Prahy na Kladensko s Lítačkou, ovšem s doplňkovými kupony

Lidé z Kladenska tak budou moci cestovat na jednu jízdenku po Praze i v jejím okolí, sdělil Ropid. Suchdolské noviny se jeho tiskového mluvčího zeptaly: Znamená to, že lidé s Lítačkou budou moci jezdit na Kladensko a zároveň lidé z Kladenska, kteří si pořídí pražskou Lítačku, budou jezdit na průkaz?

 

„V zásadě to tak je, ale samozřejmě pro cesty ve Středočeském kraji budou muset mít na Lítačce nahrány i příslušné doplňkové kupony pro jednotlivá vnější tarifní pásma. Anebo si k pražskému kuponu dokoupit jednotlivou papírovou jízdenku.“

Více informací zde: https://ropid.cz/primestske-cestovani/

S pozdravem

Filip Drápal, tiskový mluvčí Ropid

 

Takže SN připojují podrobnější informace:

 

TARIFNÍ PÁSMA PID

Pražská integrovaná doprava je rozdělena pro potřeby Tarifu PID na jednotlivá tarifní pásma. V Praze se nacházejí tarifní pásma P, 0 a B, ve Středočeském kraji (dále též „Regionu“) jsou tarifní pásma číslována od 1 výše a tvoří soustředné pomyslné „mezikruží“ kolem Prahy.

Pokud se pohybujete pouze na území Prahy, stačí považovat Prahu za ucelenou tarifní oblast a víc nemusíte řešit (platí zde jednotlivé i předplatní jízdenky pro Prahu).

Pásmování Prahy je však důležité v případě cestování mezi Prahou a Regionem, tedy při využití příměstských autobusových linek 301 až 399 nebo vlakových linek jedoucích z nebo do Prahy. Příměstské autobusové linky jsou zařazeny do tzv. dojezdových pásem (pásma B, 0), zatímco všechny linky MHD (metro, tramvaje, městské autobusy, lanovka na Petřín a přívozy) patří do dvojpásma P. Pásmo P se s pásmy B a 0 územně překrývá na zastávkách obsluhovaných městskými i příměstskými linkami (např. stanice metra Zličín je v pásmu P, pro příměstské linky je ale stejná zastávka v pásmu B). U vlaků jsou stanice v Praze zařazeny v pásmech P (centrum) nebo 0 (širší centrum) nebo B (okraj).

 

Každý jízdní doklad platí pro počet pásem na něm uvedených, jednotlivá pásma na sebe musí vždy navazovat! Tarifní pásma PID na sebe navazují v tomto pořadí: P, 0, B, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 nebo 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, B, 0, P. Například třípásmová jízdenka platí pro pásma 2, 3, 4; v žádném případě neplatí zároveň pro pásma 1, 3 a 5!

 

Zařazení zastávek do tarifních pásem PID na každé lince je vždy dáno jejím jízdním řádem.

 

Tarifní pásma na území Prahy (dvojpásmo P a pásma 0, B)

Do pásma P jsou zařazeny všechny linky metra, tramvají, městských autobusů, přívozů, včetně lanové dráhy na Petřín a vybraných železničních stanic a zastávek v centru Prahy. Pásmo P má dvojnásobnou tarifní hodnotu (tj. je počítáno jako dvě tarifní pásma).

Do pásma 0 jsou zařazeny dojezdové úseky příměstských autobusových linek a vybrané železniční stanice a zastávky v širší oblasti okolo centra Prahy.

Do pásma B jsou zařazeny úseky příměstských autobusových linek a vybrané železniční stanice a zastávky v okrajových částech Prahy.

tarif-linky

 

Tarifní pásma ve Středočeském kraji (pásma 1 až 7)

Do jednotlivých vnějších pásem (1 až 7) jsou zařazeny jednotlivé stanice a zastávky příměstských autobusových linek PID a vlaků zařazených do PID. Příslušnost stanice nebo zastávky k tarifnímu pásmu je vždy dána jízdním řádem konkrétní linky.

 

 

 

Lidé z Kladenska tak budou moci cestovat na jednu jízdenku po Praze i v jejím okolí, sdělil Ropid. Suchdolské noviny se jeho tiskového mluvčího zeptaly: Znamená to, že lidé s Lítačkou budou moci jezdit na Kladensko a zároveň lidé z Kladenska, kteří si pořídí pražskou Lítačku, budou jezdit na průkaz?

 

„V zásadě to tak je, ale samozřejmě pro cesty ve Středočeském kraji budou muset mít na Lítačce nahrány i příslušné doplňkové kupony pro jednotlivá vnější tarifní pásma. Anebo si k pražskému kuponu dokoupit jednotlivou papírovou jízdenku. Více informací zde:

https://ropid.cz/primestske-cestovani/

 

S pozdravem

 

Filip Drápal, tiskový mluvčí Ropid

 

Takže SN připojují podrobnější informace:

 

TARIFNÍ PÁSMA PID

Pražská integrovaná doprava je rozdělena pro potřeby Tarifu PID na jednotlivá tarifní pásma. V Praze se nacházejí tarifní pásma P, 0 a B, ve Středočeském kraji (dále též „Regionu“) jsou tarifní pásma číslována od 1 výše a tvoří soustředné pomyslné „mezikruží“ kolem Prahy.

Pokud se pohybujete pouze na území Prahy, stačí považovat Prahu za ucelenou tarifní oblast a víc nemusíte řešit (platí zde jednotlivé i předplatní jízdenky pro Prahu).

Pásmování Prahy je však důležité v případě cestování mezi Prahou a Regionem, tedy při využití příměstských autobusových linek 301 až 399 nebo vlakových linek jedoucích z nebo do Prahy. Příměstské autobusové linky jsou zařazeny do tzv. dojezdových pásem (pásma B, 0), zatímco všechny linky MHD (metro, tramvaje, městské autobusy, lanovka na Petřín a přívozy) patří do dvojpásma P. Pásmo P se s pásmy B a 0 územně překrývá na zastávkách obsluhovaných městskými i příměstskými linkami (např. stanice metra Zličín je v pásmu P, pro příměstské linky je ale stejná zastávka v pásmu B). U vlaků jsou stanice v Praze zařazeny v pásmech P (centrum) nebo 0 (širší centrum) nebo B (okraj).

 

Každý jízdní doklad platí pro počet pásem na něm uvedených, jednotlivá pásma na sebe musí vždy navazovat! Tarifní pásma PID na sebe navazují v tomto pořadí: P, 0, B, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 nebo 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, B, 0, P. Například třípásmová jízdenka platí pro pásma 2, 3, 4; v žádném případě neplatí zároveň pro pásma 1, 3 a 5!

 

Zařazení zastávek do tarifních pásem PID na každé lince je vždy dáno jejím jízdním řádem.

 

Tarifní pásma na území Prahy (dvojpásmo P a pásma 0, B)

Do pásma P jsou zařazeny všechny linky metra, tramvají, městských autobusů, přívozů, včetně lanové dráhy na Petřín a vybraných železničních stanic a zastávek v centru Prahy. Pásmo P má dvojnásobnou tarifní hodnotu (tj. je počítáno jako dvě tarifní pásma).

Do pásma 0 jsou zařazeny dojezdové úseky příměstských autobusových linek a vybrané železniční stanice a zastávky v širší oblasti okolo centra Prahy.

Do pásma B jsou zařazeny úseky příměstských autobusových linek a vybrané železniční stanice a zastávky v okrajových částech Prahy.

 

 

Tarifní pásma ve Středočeském kraji (pásma 1 až 7)

Do jednotlivých vnějších pásem (1 až 7) jsou zařazeny jednotlivé stanice a zastávky příměstských autobusových linek PID a vlaků zařazených do PID. Příslušnost stanice nebo zastávky k tarifnímu pásmu je vždy dána jízdním řádem konkrétní linky.

 

Viz titulní obrázek.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna