Nádraží Bubeneč čeká na to, co s ním bude

O prázdnou budovu bývalého nádraží v Bubenči, které svému účelu neslouží od léta 2014, kdy jej nahradila nová stanice Podbaba, projevila zájem dejvická radnice. České dráhy ji nepotřebují, takže transakci by nemělo nic bránit.

K novému využití opuštěné budovy, na níž se se svými klikyháky hojně vyřádili sprejeři, dostanou šanci vyjádřit se i občané. Anketa by se měla uskutečnit letos na jaře, výhledově se počítá s druhou polovinou května.

„Protože jde o poměrně izolovanou budovu, která se navíc nachází na populární cyklotrase, mohlo by zde být vybudováno např. zázemí pro sportovce, tedy občerstvení spojené s cykloservisem a společenskými prostory,“ nastínil jeden z možných směrů budoucí náplně mluvčí radnice Prahy 6 Martin Churavý.

Nádražím vlaky už jen projíždejí

Nádražím vlaky už jen projíždejí                              

Vlaky 2

Protože památkově chráněný dům, který jako nádraží sloužil od roku 1850, má historický význam, mohl by fungovat také jako galerie či pamětní síň.

Nachází se na cyklotrase,
takže by zde mohlo být zázemí
pro sportovce.
Martin Churavý, mluvčí radnice Prahy 6

„Částečně izolovaná poloha a gastronomické zázemí dělají rovněž z nádraží ideální místo pro společenské, zájmové a komunitní prostory,“ řekl o pozdně klasicistní stavbě a jedné z posledních vzpomínek na typizované stanice Churavý.

Zároveň s budoucím využitím se bude řešit i podoba bezprostředního okolí nádraží.

„Bude-li sloužit cyklistům, měla by vzniknout třeba nějaká stezka, aby měla kola snadnější přístup, v případě komunitního centra nějaká přístupová cesta pro kočárky, případně parkování,“ popsal.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský Právu potvrdil, že jednání běží.

„Když vše půjde hladce, prodej by se mohl uskutečnit během letoška,“ odhaduje. Za kolik dráhy dům prodají, odmítl prozradit.

Podle znaleckého posudku, který má obec k dispozici, činí cena nemovitosti asi 14 miliónů korun. Pokud se radnici letos povede vyřídit veškeré náležitosti spjaté s architektonickou soutěží, bude vydáno územní rozhodnutí, a začne-li se další rok rekonstruovat, nádraží by se mohlo znovu otevřít v roce 2019.

Zdroj: Právo

 

HISTORIE NÁDRAŽÍ PRAHA-BUBENEČ

Stanice v Bubenči byla uvedena do provozu společně s tratí Severní státní dráhy  z Prahy do Lovosic v roce 1850. Z té doby pochází i jednopatrová staniční budova, která zde stojí dodnes.

V roce 2006  byla zrušena poslední vlečka, vedoucí do bývalé papírny v Císařském mlýně. Před tím již byla zrušena vlečka k teplárně Juliska, která byla v minulosti i elektrifikována.

Stanicí procházela dvoukolejná, elektrifikovaná trať. Ve stanici zastavovaly zejména osobní (zastávkové) vlaky. Nádraží nesloužilo (mimo průjezdu vlaků) nákladní dopravě.

Vzpomínka na hrdinství železničářů v květnu 1945

Vzpomínka na hrdinství železničářů v květnu 1945                                                                                  

DSC03232

Před staniční budovou byly čtyři koleje, všechny dopravní (průjezdné). První nástupiště před staniční budovou bylo částečně kryté. Další dvě velmi úzká nástupiště byla nekrytá. Ve stanici nebyl podchod. Dopravní provoz byl řízen dálkově ze stanice Praha-Holešovice.

Směrem z Bubenče na Roztoky vznikla mezi stanicí Praha-Bubeneč a zastávkou Praha-Sedlec nová železniční zastávka Praha-Podbaba. K jejímu místu byla prodloužena tramvajová trať z dřívější smyčky do dnešní smyčky Podbaba. Po zprovoznění nové železniční zastávky Praha-Podbaba byla stávající zastávka Praha-Bubeneč pro osobní přepravu zrušena. Poslední osobní vlak zde zastavil dne 28. srpna 2014 před půlnocí.

 

Zdroj: wikipedie.cz

Foto: Suchdolské noviny

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna