Rada Prahy 6 přijala usnesení o podpoře trasy J Pražského okruhu

Rada Městské části Praha 6 přijala 12. června usnesení o podpoře urychlené přípravy a výstavby Silničního okruhu kolem Prahy (dále jen SOKP) v severozápadním kvadrantu hlavního města Prahy v koridoru stopy J, to je v jižní variantě, za podmínky minimalizace negativních dopadů do životního prostředí a provozu dopravy na Městské části Praha 6 a za podmínky určitých technologických úprav a formulování podmiňujících staveb.

 

Zároveň pověřuje ing. arch. Evu Smutnou, zástupkyni starosty MČ Praha 6, zastupovat tuto část ve všech úrovních  jednání ohledně SOKP v severozápadním kvadrantu hlavního města Prahy. Rada jí uložila, aby zastupitzelstvu dne 22. června návrh usnesení k SOKP. Rovně požaduje, aby Praha 6 měla svého zástupce ve všech  komisích pracujících na rozhodnutích o vedení a formě  výstavby SOKP.

 

 

     

DŮVODOVÁ ZPRÁVA

 

Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se ve své podstatě stává existenční otázkou pro provoz na území celé metropole a území MČ P6 je neřešením výstavby okruhu v SZ části hl.m. Prahy  postiženo nejvíce.  Pravidelné dopravní kolapsy vyvolané nedostavěním  systému  nadřazených komunikací se zákonitě odráží v negativní náladě obyvatel.  Dokončení silničního okruhu je všeobecně chápáno a uznáváno jako priorita. Vedení radnice  má za povinnost  vstoupit do řešení tohoto problému maximálně aktivním přístupem,  s cílem dosažení nápravy v co nejkratším čase.

 

Zamítnutí kasační stížnosti  Nejvyšším správním soudem v rozsudku jménem České republiky z 25. 5. 2017 přinesl do tohoto procesu nový impuls. Zároveň na podzim loňského roku byla premiérem Bohuslavem Sobotkou  sestavena „Pracovní skupina ke koordinaci staveb 518, 519, 520 pro přípravu Pražského okruhu“, opět bez účasti zástupců MČ P6.   MČ P6 stejně jako ostatní účastníci procesu dosud nemají jednoznačně naformulované požadavky na vlastní technické řešení SOKP a nároky na související a podmiňující stavby,  neboť již čtvrté volební období je řešena pouze otázka volby varianty okruhu v SZ kvadrantu Prahy, ve své podstatě však  jednoznačně danou závaznými  územně-plánovacími dokumenty – Zásady územního rozvoje,  Územním plánem HMP a v neposlední řadě i procesem E.I.A. Zároveň i Metropolitní plán vytyčil v oblasti silniční automobilové dopravy prioritu dostavby Pražského okruhu v dlouhodobě potvrzené poloze stanovené ZÚR hlavního města Prahy ve znění aktualizace č. 1 z roku 2014.  

 

Za stávajícího stavu je nezbytné jednoznačně podpořit na MČ P6 stávající platnou stopu SOKP a vyvinout maximální možné kroky k jejímu dořešení tak, aby negativní dopady do životního prostředí i do organizace  provozu naší čtvrti byly minimalizovány.

 

Z těchto důvodů je nutné přijmout následující kroky:

–           Deklarovat podporu jižní stopě vedení SOKP.

–           Pověřit příslušného místostarostu projednáváním SOKP na všech úrovních za MČ P6.

–           Zahájit sumarizaci požadavků MČ P6 na úpravu projektu SOKP v SZ kvadrantu Prahy, formulovat okruh staveb, které považujeme za podmíňující či souvisejícící.

–           Požadovat na HMP a jím řízených organizacích uplatňovat jednoznačné prostorové a kapacitní  vstupy související s touto variantou stopy SOKP do všech dalších dopravně strategických dokumentací.

 

            Materiál byl projednán s „Pracovní skupinou ke koordinaci staveb 518, 519, 520 pro přípravu Pražského okruhu“

 

Zpracovatel výslovně prohlašuje, že veškeré údaje a informace v návrhu usnesení, včetně důvodové zprávy a příloh jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti. Rovněž výslovně prohlašuje, že neopomenul uvést žádný údaj nebo informaci, které by obsah návrhu podstatně změnily, pokud by byly uvedeny.

 

Datum : 7. 6. 2017

Zpracoval:       Ing. Jana Jelínková, vedoucí KA

                        Ing.arch, Bohumil Beránek, vedoucí OKSUR KA

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna