Rekonstrukce Negrelliho viaduktu omezí provoz vlaků

Od 4. července 2017 dojde v návaznosti na již probíhající rekonstrukci Negrelliho viaduktu k omezení provozu vlaků PID. Výluka se přímo dotkne vlaků od Kladna a od Kralup nad Vltavou do Prahy, nepřímo ovlivní ale i provoz na dalších tratích.

 

KRALUPY NAD VLTAVOU – PRAHA

 

Osobní vlaky z Kralup do Prahy minou vlakovou zastávku v Holešovicích, místo toho zastaví na velkém holešovickém nádraží a  odklonem dojedou na Masarykovo nádraží o několik minut později, než dnes. V opačném směru bude platit, že z Masarykova nádraží vyrazí vlaky do Kralup a Ústí nad Labem o několik minut dříve, než dnes. Rychlíky od Děčína, které jezdí také přes Negrelliho viadukt, pojedou také do Holešovic a dále odklonem na Masarykovo nádraží.

Spěšný vlak Luna z Loun a Slaného do Prahy bude končit už ve stanici Praha-Holešovice.

 

 

KLADNO – PRAHA

 

 Osobní i spěšné vlaky a také rychlíky z Rakovníka a z Kladna budou ukončeny v nové provizorní zastávce Praha-Bubny, Vltavská, přímo u metra C. Spěšné vlaky, které jezdí z Masarykova nádraží k Amazonu do Dobrovíze a dále do Středokluk, budou začínat a končit ve stanici Praha-Dejvice.

 

Poslední noční vlak z Prahy do Kladna (odjezd z Hlavního nádraží v 0:32) pojede z pražského Hlavního nádraží do Hostivice odklonem přes Pražský Semmering. V úseku Praha-Bubny, Vltavská – Hostivice místo něj pojede náhradní autobus.

 

 

NOVINKY V JÍZDNÍM ŘÁDU VLAKŮ NA ROK 2018

 

Na webových stránkách www.ropid.cz byl zveřejněn návrh nového jízdního řádu vlaků, který bude v Praze a Středních Čechách platit od prosince letošního roku. Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji a další posilování provozu na nejvytíženějších tratích ve Středočeském kraji ve směru na Kolín, Beroun, Benešov, Lysou nad Labem či Milovice v rámci kapacitních možností kolejové infrastruktury.

Posílení provozu a zkrácení intervalů na hlavních příměstských tratích

 

Prodloužením „krátkých“ spojů do vzdálenějších stanic dojde k posílení přeplněných „dlouhých“ spojů, a též ke zvýšení atraktivity železniční dopravy zkrácením intervalu

K rozšíření rozsahu provozu dochází dle možností kapacity infrastruktury (především na začátku nebo konci přepravní špičky resp. ve večerním období, na lince S9 též o víkendu v letní sezoně)

 

Týká se linek S1 Praha – Kolín (vč. S12 Poříčany – Nymburk), S2 Praha – Lysá n. L. – Kolín (včetně S22 Lysá nad Labem – Milovice), S7 Praha – Beroun a S9 Praha – Benešov

Zkvalitnění nabídky spojů na ostatních příměstských tratích do Prahy

Odstranění dlouhých prodlev mezi spoji a zpravidelnění intervalu na lince S8/S88 Praha – Vrané n. Vltavou – Čerčany / Dobříš (díky nedávné rekonstrukci trati)

Posílení provozu na linkách S3+R21+R43 Praha – Všetaty – Mladá Boleslav (nový pár osobních a spěšných vlaků, rozšíření počtu spojů do Mělníka)

Zavedení resp. prodloužení večerních vlaků na tratích Praha – Kladno, Praha – Hostivice – Rudná u Prahy, Praha – Rudná u Prahy – Beroun

 

ZKVALITNĚNÍ NABÍDKY SPOJŮ NA REGIONÁLNÍCH TRATÍCH

  • Zavedení intervalu 30 minut na lince S40 z Kralup nad Vltavou do Slaného i v odpolední špičce (návaznosti na rychlíky)
  • Posílení dopravy na lince S76 ze Zadní Třebaně do Litně (problémy s parkováním automobilů v Řevnicích)
  • Posílení kapacity a zkrácení intervalů na lince S75 Beroun – Rakovník (včetně víkendových vlaků v letním období)
  • Odstranění dlouhých mezer mezi spoji a zavedení cca dvouhodinového intervalu na lince S33 Mladá Boleslav – Mšeno – Mělník
  • Další drobné úpravy jízdních řádů na regionálních tratích (např. sjednocení provozu večerních spojů na celotýdenně nebo rozšíření rozsahu víkendových letních vlaků)
  • Nový noční rozjezd vlaků na hlavních tratích o víkendových nocích
  • Realizace dlouhodobého požadavku pro zlepšení spojení v nočním období z Prahy, ale i ze středočeských měst pro regionální přepravní vazby, zajistí se tím též dopravní obsluha pražských městských částí
  • S ohledem na minimalizaci nákladů a maximální efektivitu využití by tyto noční vlaky byly v provozu pouze o víkendových nocích, a to ve vozidlech s menší kapacitou
  • Jedná se vždy o jeden spoj ze středočeského města po 1:00 a zpět z Prahy cca ve 2:30, tím se doplní stávající 4hodinová mezera mezi půlnočními a prvními ranními spoji
  • Týká se linek S1 Praha – Kolín, S2 Praha – Lysá nad Labem –  Kolín, S22 Lysá nad Labem – Milovice, S3 Praha – Všetaty (včetně navazujícího úseku do Mělníka), S4 Praha – Kralupy nad Vltavou, S5 Praha – Kladno, S7 Praha – Beroun, S8 Praha – Vrané n. Vlt. – Čerčany a S9 Praha – Benešov u Prahy

 

Zdroj: ROPID

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna