Praha plánuje stavební uzávěry na trasách obou nedostavěných okruhů

Na místech, kterými by v budoucnu měly procházet zbylé části vnitřního a vnějšího městského okruhu, hlavní město plánuje vyhlásit stavební uzávěry. Podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka je nutné zajistit, aby se nezastavěly oblasti budoucích křižovatek a stavenišť. Zákazy by se mohly objevit příští rok, až městský Institut plánování a rozvoje vybere konkrétní místa.

Stavební uzávěry zakazují na vymezeném území stavět. Vydává je rada města. Podle Dolínka je nutné postupovat opatrně, protože omezení už nelze vydávat na neurčitou dobu a navíc umožňují vlastníkům pozemků žádat o finanční náhradu. „Musíme k tomu přistupovat jen u staveb, které se blíží realizaci a v místech, kde to je nezbytně nutné,“ uvedl.

Zákaz stavební činnost se nebude týkat celé trasy okruhů, která už je zanesena v územním plánu, což ji podle náměstka chrání dostatečně. Pro výstavbu však bude nutné zajistit i další pozemky. „V minulých dnech jsme se dohodli, že IPR (Institut plánování a rozvoje, pozn. red.) připraví celkový rozsah, kde by to bylo vhodné, a poté se vytipují konkrétní místa, kde se uzávěry vyhlásí i s vědomím případného placení za jejich existenci,“ vysvětlil Dolínek.

Situace je jednodušší v případě dokončení vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou, kde se město chystá schválit zakázku na projektovou dokumentaci, a úseku 511 vnějšího okruhu mezi D1 a D11, který nyní prochází procesem posouzení vlivu na životní prostředí. U severozápadního úseku obchvatu Prahy, plánovaného přes Suchdol, zatím schází dokumentace, takže není úplně jasné, kde uzávěry vyhlásit. Časem může nastat problém i s jejich přílišnou délkou trvání. Praha se o tom podle Dolínka chystá jednat s ŘSD, která vnější okruh staví, protože je součástí celostátní dálniční sítě. Vnitřní okruh jakožto místní komunikaci financuje město.

O vyhlášení stavební uzávěry na severozápadní úsek vnějšího okruhu nedávno magistrát požádalo zastupitelstvo Prahy 6. Na plánované trase okruhu v úsecích Ruzyně–Suchdol, Suchdol–Březiněves a Březiněves–Satalice už uzávěra existovala – a to od roku 1997. V roce 2013 ji na podnět suchdolské radnice a majitele jednoho z pozemků zrušil soud. Důvodem byla dlouhodobá nečinnost města v oblasti výstavby.¨

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů a nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.

 

Zdroj: irozhlas.cz

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna