Stavba radlické radiály má začít v roce 2019

Radlickou radiálu, která propojí dálnici D 5 a Pražský okruh na západním okraji metropole s Městským okruhem v oblasti Zlíchova, představuje veřejnosti výstava v Malé galerii Prahy 5 ve Štefánikově ulici.

Prezentaci důležité dopravní stavby, o níž se hovoří od 70. let minulého století, chystá na 29. listopadu od 18 hodin také Centrum architektury a městského plánování.

Hlavní město nyní učinilo další krok, který dílo, jež by mělo ulehčit přecpaným silnicím, přiblížil realizaci. Minulý měsíc podalo žádost o vydání územního rozhodnutí, které předchází stavebnímu povolení. Nová tepna by se měla začít budovat v roce 2019, práce podle odhadů zaberou čtyři a půl roku.

Radiála propojí křižovatku Bucharova s městským okruhem v prostoru podjezdu na Zlíchově. Měří 5,5 km, skoro polovina povede hloubenými tunely Butovice a Jinonice, tunel Radlice bude ražený. Součástí stavby je i pět mimoúrovňových křižovatek nebo 18 mostních objektů. Radlická radiála má přinést zklidnění povrchové dopravy, což zlepší životní prostředí v oblasti Jihozápadního Města.

„Kromě toho, že toto propojení Městského a Pražského okruhu zvýší plynulost dopravy, uleví celé řadě lokalit, které jsou nyní dopravně přetížené. Velká změna k lepšímu přijde zejména na Plzeňské ulici a v jejím okolí, ale i jinde. Méně hluku, čistší ovzduší, bezpečnější ulice. To je cíl, ke kterému směřujeme,“ slibuje náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Praha 5 i 13 považují radiálu za jednu z nejvýznamnějších priorit na svém území, která povede ke zkvalitnění života zdejších obyvatel.

„Jsem přesvědčen o tom, že Radlická radiála přinese zásadní zklidnění dopravní situace v naší městské části, především pak v oblasti Radlic a Košíř,“ doufá starosta páté části Pavel Richter (TOP 09). Radlická radiála by podle něj měla výrazně přispět k tomu, že Praha 5 se stane ještě vyhledávanější lokalitou, a to nejen pro svou dopravní obslužnost.
Výstavbě předcházela ražba průzkumné štoly v trase radiály, která trvala od léta roku 2014 do půli následujícího roku. Lidé a stroje vyrazili 850 metrů.

Průzkumné dílo poskytuje zásadní informace o horninovém prostředí a vodním režimu v daném území, které jsou pro optimální, bezpečný a hospodárný návrh budoucího raženého díla klíčové.

Nejdříve se pracovalo v tektonicky porušených prachovitojílovitých břidlicích a vápencích, pak čety narazily na zdravé vápence s vysokou pevností. Bádání ukázalo, že radiálu lze provést v plánované trase.

Odborný výklad o Radlické radiále si zájemci do Malé galerie v Praze 5 můžou přijít poslechnout 27. listopadu od 16 do 18 hodin.

Zdroj: Právo

Foto: Pohled na most Radlické radiály přes ulici Nová Radlická.

 

Podrobné informace o projektu, najdete ZDE.

 

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna