Městská část Praha 6 chce být součástí Pracovní skupina ke koordinaci staveb 518, 519, 520 pro přípravu Pražského okruhu

Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) se stala existenční otázkou pro provoz na území celé metropole: Území MČ Praha 6 je neřešením výstavby okruhu v SZ části hl. m. Prahy postiženo nejvíce. Dokončení silničního okruhu je všeobecně chápáno a uznáváno jako priorita.

 

Zamítnutí kasační stížnosti Nejvyšším správním soudem v rozsudku jménem České republiky z 25. 5.2017 přinesl do tohoto procesu nový impuls. Zároveň na podzim loňského roku byla premiérem Bohuslavem Sobotkou sestavena „Pracovní skupina ke koordinaci staveb 518, 519, 520 pro přípravu Pražského okruhu“, opět bez účasti zástupců MČ Praha 6.

 

MČ P6 stejně jako ostatní účastníci procesu dosud nemají jednoznačně naformulované požadavky na vlastní technické řešení SOKP a nároky na související a podmiňující stavby, neboť již čtvrté volební období je řešena pouze otázka volby varianty okruhu v SZ kvadrantu Prahy.

 

Ve své podstatě však jednoznačně danou závaznými územně-plánovacími dokumenty: Zásady územního rozvoje, Územním plánem HMP a v neposlední řadě i procesem E.I.A. Zároveň i Metropolitní plán vytyčil v oblasti silniční automobilové dopravy prioritu dostavby Pražského okruhu v dlouhodobě potvrzené poloze stanovené ZÚR hlavního města Prahy ve znění aktualizace č. 1 z roku 2014.

 

 

MČ P6 jednoznačně podporuje stávající platnou stopu SOKP a vyvíjí maximální možné kroky k jejímu dořešení tak, aby negativní dopady do životního prostředí i do organizace provozu naší čtvrti byly minimalizovány.

Z TĚCHTO DŮVODŮ PŘIJMULA NÁSLEDUJÍCÍ KROKY:

 

  • Deklarovala podporu platné stopě vedení SOKP. (Usnesení RMČ č. 2477/17 )
  • Zažádala o projednání obnovy stavební uzávěry (Usnesení RMČ č. 2765/17 )
  • Stanovení pracovní expertní skupiny (PES) k silničnímu okruhu kolem Prahy v SZ kvadrantu (Usnesení RMČ č. 2595/17 )
  • Zahájila práci na sumarizaci požadavků MČ P6 na úpravu projektu SOKP v SZ kvadrantu Prahy, formulovat okruh staveb, které považuje za podmíňující či souvisejícící.
  • Požadovat na HMP a jím řízených organizacích uplatňovat jednoznačné prostorové a kapacitní vstupy související s touto variantou stopy SOKP do všech dalších dopravně strategických dokumentací.
  • V současné době Městská část Praha 6 zažádala Magistrát hl. m. Prahy o přijetí usnesení, týkajícího se postoje města k urychlené přípravě a výstavbě stavby č. 518, 519 a 520 Pražského okruhu.

DOKUMENTY

Dopis premiérovi B. Sobotkovi -žádost o zařazení do pravocní skupiny [ PDF • 272kB ]

Odpověď z úřadu vlady ČR (zamítnutí) [ PDF • 740kB ]

Rozhodnutí o stavební uzávěře (Rozsudek jménem ČR) [ PDF • 7682kB ]

 

HISTORIE

Vedení trasy stavby silničního okruhu bylo v minulosti několikanásobně prověřováno a existuje množství podkladů k jeho řešení. Na rozdíl od vedení v jižní části Prahy se v severní a severozápadním úseku většina studií shodla na jednotném vedení přes k.ú. Suchdol (Rezerva pro vedení SO přes tuto městskou část je již z 30tých let minulého století).

Stavba Řepy – Ruzyně byla dokončena v loňském roce, návazná stavba 518, 519 byla opět rozpracována v několika variantách, z dokumentace EIA však vyplynulo, že reálné zůstávají varianty jsou pouze J a S.

 

  • Varianta J o délce 16,4 km vede přes Suchdol do Březiněvsi . Situativně je to stavba bezproblémová s výjimkou územního střetu s intravilánem Suchdola řešeného v návrhu tunelem. Trasa přechází přes vltavské údolí , umístění a konstrukce mostu je navržena tak, aby nezasahovala do skal na obou březích Vltavy, které jsou přírodní památkou. Dále stavba ještě zahrnuje ještě mosty přes Čimické a Drahanské údolí. Dopravně se jedná o řešení, které nejlépe splňuje účel stavby.

 

  • Varianta Ss o délce 25,1km je druhou nejdelší trasou Vedení trasy zahrnuje z hlediska provádění druhý nejnižší počet náročných inženýrských objektů. Z hlediska záborů se jedná o třetí největší trvalý zábor jakostní zemědělské půdy. Výrazně klesá význam navrhované komunikace pro řešení dopravního systému v Praze ve srovnání s variantou J. Celkově lze variantu Ss hodnotit jako přijatelnou z hlediska nejmenšího dopadu na životní prostředí v území lokalizace stavby, ale s výhradami k nevýraznému vlivu na zlepšení životního prostředí v centrální části Prahy.

 

  • V současné době se zpracovává dokumentace ke stavebnímu řízení na variantu J včetně vysokého přemostění Vltavy, která je zakotvena v územním plánu a je pro Prahu jako celek nejvhodnějším řešením trasování silničního okruhu.

 

Městská část Praha 6

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna