Lidé se mohou do konce dubna hlásit do soutěže Do práce na kole
Zájemci o jízdu na kole se mohou až do konce dubna hlásit do osmého ročníku soutěže Do práce na kole, která se uskuteční v květnu. Hlásit se mohou dvou až pětičlenné týmy a nově do ní budou kromě firem zapojeny rovněž vysoké školy. Cílem je přilákat lidi k městské cyklistice.
Novinářům to řekli zástupci sdružení Automat, které jízdu pořádá. Akce se uskuteční v 30 městech po celém Česku. Startovné je do konce března 290 korun, poté se zvýší na 390 korun. Loni se zúčastnilo asi 13.000 lidí.
„Soutěž spočívá v tom, že zaměstnanci a nyní nově i studenti mohou pravidelně dojíždět do práce a zapisovat si jízdy a na začátku června vybereme vítěze jednotlivých kategorií. Soutěž je zaměřena hlavně na pravidelnost, ale pro sportovce, kteří sbírají kilometry, máme i výkonnostní kategorie,“ řekla manažerka soutěže Lenka Myšáková.¨
V rámci akce chtějí pořadatelé dělat workshopy či přednášky o tzv. udržitelné dopravě. „Když už jsme připravovali to téma vzdělávání, tak jsme se rozhodli, že vyhovíme požadavkům, které se opakují, a připravíme soutěž i pro studenty. Takže letos otevíráme soutěž Do školy na kole,“ řekla Myšáková. Sdružení je již domluveno s několika univerzitami, mezi nimi například Česká zemědělská univerzita v Praze-Suchdole. Studenti budou mít zvýhodněné startovné.
Účastníci po zaplacení poplatku dostanou tričko, v kterém mají možnost získat různé benefity. Mezi nimi například výhodný vstup do bazénu nebo zdarma kávu ve vybraných kavárnách.
Rekordmanem loňského ročníku je Jan Kavalír z ČSOB, který loni v rámci soutěže ujel 3500 kilometrů. „Vyrážel jsem někdy v půl třetí ve tři ráno, takže jsem jezdil na Sadskou, Nymburk a vracel se do práce. Když strávíte sedm hodin na kole, tak se to dá ujet,“ řekl.
Účastníci po zaplacení poplatku dostanou tričko, v kterém mají možnost získat různé benefity. Mezi nimi například výhodný vstup do bazénu nebo zdarma kávu ve vybraných kavárnách. Rekordmanem loňského ročníku je Jan Kavalír z ČSOB, který loni v rámci soutěže ujel 3500 kilometrů.
Zdroj: ekolist.cz
Ilustrační foto: Hugo Charvát