Úsek 518 Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem. Foto: ŘSD

ŘSD představilo finální podobu Pražského okruhu v úseku Ruzyně – Suchdol

Ředitelství silnic a dálnic poslalo úřadům první kompletní dokumentaci pro úsek 518 z Ruzyně do Suchdola. Ta slouží pro takzvané zjišťovací řízení, zda musí být stavba řešena podle zákona o posuzování vlivu na životní prostředí. Jde o první oficiální dokument ŘSD, v kterém řeší vliv stavby na okolí i jeho přesné trasování. Má jít současně o finální podobu trasování okruhu.

Řidiči si na nový úsek budou muset počkat nejméně do roku 2029. Informační leták ŘSD uvádí zahájení stavby v roce 2026, současně ale dodává: „Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, které se nedají předem předvídat, jsou uvedená data pouze orientační.“ Předložený materiál je optimističtější, mluví o zahájení stavby v roce 2025.

informační leták ŘSD: infoletak_d0-518-ruzyne-suchdol

Materiál vychází z nově zpracované technické studie, která zohlednila dosavadní vývoj přípravy a platnou územně-plánovací dokumentaci. ŘSD tímto dokumentem současně zcela zavrhlo plán na takzvaný regionální okruh, který by vedl dál od Prahy.

Úsek 518 Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem. Foto: ŘSD

ŘSD počítá s úsekem dlouhým 8,26 kilometrů v šestipruhovém uspořádání. Začíná na mimoúrovňové křižovatce Přední Kopanina, která se bude muset ještě kvůli stavbě rozšířit. Končit má před levobřežní opěrou plánovaného mostu přes Vltavu. Součástí stavby bude i přivaděč Rybářka. Pomocí přivaděče bude Pražský okruh propojen z MÚK Rybářka s ulicí Kamýcká s napojením na úrovni ulice K Vinici. Velká část přivaděče je vedena v hloubeném tunelu délky 900 metrů. V tunelu budou vedeny dva jízdní pruhy se zpevněnou krajnicí a oboustrannými chodníky Podle textu dokumentace ŘSD chystá ještě v brzké době zveřejnění materiálu pro navazující část okruhu ze Suchdola do Březiněvsi, oba záměry mají být posuzovány společně. 

Podle plánu mají být na trase čtyři mimoúrovňové křižovatky: Přední Kopanina, Horoměřice, Suchdol, a Rybářka. Téměř dva kilometry okruhu mají vést pod zemí v tunelu Suchdol. Tunel bude hloubený, v každém tubusu budou 3 jízdní pruh, 1 nouzový či odbočovací pruh a dva únikové chodníky. Bude klesat směrem k Vltavě.

Aktuální odhady počítají s náklady na stavbu v celkové výši přes 12,5 miliardy korun.

 

Zdroj: Jan Sůra, zdopravy.cz 
Omlouváme se autorovi původního článku za opožděné zveřejnění zdroje

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna