Co přinese okruh Suchdolu dobrého?
V posledním čísle Suchdolských Listů se táže p. Petr Kraus co přinese okruh obci (Suchdolu) dobrého? Odpovídám – jednoznačně lepší ovzduší, vzdor lžím odpůrců.
V ČR umírá ročně zhruba 10 000 lidí na následky inhalace karcinogenních látek obsažených v ovzduší a vzniku chorob tím podmíněným. Jejich nositeli jsou jemné prachové částečky, hl. z dieselových motorů, tzv. PM 2,5; 1, které se udrží v ovzduší až týden a mají přenosovou vzdálenost až desítky kilometrů. Pokud nevěříte, vezměte si výskyt kouře z nedávných kanadských požárů ve Francii – přenos stovky km. Suchdol není terárium, izolované od negativních vlivů okolí. Leží na okraji pražské kotliny, t.j. ve středu české kotliny a je součástí systému (spolu s jeho negativy), ÚZEMNÍHO CELKU, COŽ ODPŮRCI NECHTĚJÍ PŘIPUSTIT.
V dokumentaci územního řízení DUR – AKTUALIZACE 2004 stavby SOKP 518 Ruzyně – Suchdol je tabulka, ze které vyplývá 6x vyšší spotřeba nafty (3x benzinu) při neexistenci obchvatu. To se pochopitelně týká i emisí. Cílem okruhu je podstatně redukovat najeté km (a emise), hl. osobní dopravy, která tvoří v Praze 91% najetých vozokm.
Prosím, pane Krausi, ujasněte si spolu s p. Hejlem, jaký je obvyklý vítr (usually wind) na západním okraji Prahy. Protestuje – li Suchdol proti paralelní dráze 06/24 (a dle mého názoru celkem oprávněně) uvědomte si, že čísla znamenají desítky stupňů, tudíž směr. Pan Hejl na výkresu, který byl kdysi prezentován v Bruselu, lživě, aby vyšlo zasažení obce zplodinami z výduchů schválil šipku směru větru cca 345°, prakticky kolmo na dráhu (!) vystavenou za min. republiky! Vy mu, svými tvrzeními, zdárně sekundujete. Nevím, zda-li si uvědomujete, že svými nepravdivými tvrzeními napomáhajícimi blokaci stavby se v důsledku podílíte na neklesající křivce nemocných respiračními chorobami. (Pozn. nyní je dráha značena 07/25).
Pane Krausi, chcete-li se trochu poučit o ovzduší v ČR, rozklikněte si, prosím, modře označenou zprávu v mém posledním příspěvku (Otevřený dopis), o 8 příspěvků níže. A půjdete-li hlouběji – viz. rubrika Doprava, str. 5 – 7, data 5.6, 15.6, 4.7, 13.7, 16.10 a další, najdete tam dost argumentů vyvracejících Vaše tvrzení.
Zdravím, ing. L. Martínek