Na Suchdole budou v komunálních volbách kandidovat 3 sdružení nezávislých kandidátů

Suchdolská radnice zatím žádné oficiální stanovisko nevydala, nicméně jak se podařilo zjistit Suchdolským novinám, na podzim budou na Suchdole kandidovat tři sdružení nezávislých kandidátů. Je to o jednu kandidátku méně proti minulým volbám kdy se o přízeň voličů ucházeli ANO 2011, ČSSD, ODS a sdružení SOS.

Do 13. srpna 2018 běží jednotlivým subjektům lhůta na opravu případných nedostatků v rámci podaných kandidátek. Pokud volební strana závady v této lhůtě neodstraní, rozhodne registrační úřad do 18. srpna 2018 o škrtnutí kandidáta na kandidátní listině nebo o odmítnutí celé kandidátní listiny. Pokud však kandidátní listina splňuje náležitosti podle volebního zákona, rozhodne registrační úřad ve stejné lhůtě o její registraci. Po 18. srpnu bude registrační úřad losovat pořadí volebních stran na hlasovacím lístku pro volby do Zastupitelstva městské části Praha – Suchdol.

Sdružení kandidující na Suchdole:

  • SOS, Sdružení občanů Suchdola
  • Žijeme pro Suchdol
  • SORS, Sdružení občanů za rozvoj Suchdola

 

V průběhu měsíce září Vám na našich stránkách všechna sdružení podrobně představíme.

 

 

Komentářů ( 5 )

  1. / OdpovědětAndrea Mináriková
    Důležitá otázka a asi jediná, která jednotlivá sdružení rozliší, se týká názoru na okruh přes území MČ Suchdol. Jediní, kdo si stojí pevně za svým, už několikáté volební období, je SOS. Nově založená sdružení (SORS a ŽPS) se k otázce staví vyhýbavě, ve smyslu: ´Okruh osobně sice nechceme, ale pokud tu bude muset stát, chceme získat nejlepší podmínky pro Suchdoláky´. Chápu to jako snahu, jak občany oklamat a přetáhnout voliče SOS. Je to pouze jemnější podání výroku: ´Ano, chceme zde okruh a budeme tento stavební záměr tlačit dopředu´. Osobně by mě zajímala otázka, proč současní zastupitelé politických stran ANO, ODS a ČSSD založili nová sdružení SORS a ŽPS? Snad z důvodu, aby při shánění podpisů mohli namazat lidem, ohledně otázky okruhu, med kolem úst?
    • / OdpovědětRobocop
      Uplne souhlasim. Pevne verim ze se lide ze Suchdola nenapali a neuveri panu Vavrikovi a spol.
      • / OdpovědětMarek Bor
        Vážená paní Mináriková, máte pravdu že okruh a letiště je jedinou věcí co SOS řeší a s oblibou toto téma vytahuje před volbami. Byť rozhodnutí o trase okruhu Suchdolu vůbec nepřísluší. Naše sdružení chce naopak řešit reálné nedostatky co Suchdol trápí a co může Suchdolská radnice opravdu zařídit. Pro nás je prioritou zvrátit zanedbaný stav naší městské části a nabídnout Suchdolákům stejnou životní úroveň jako mají obyvatelé Prahy, nebo například sousedních Roztok. Konkrétně mám na mysli, dokončení kanalizace, rekonstrukci silnic a chodníků, případně zařídit výstavbu novou tam kde dosud nejsou, zřídit bezpečné přechody pro chodce a domluvit parkování našich občanů na zónách Prahy 6. Dále chceme na Suchdole vybudovat dům s pečovatelskou službou pro naše seniory, zajistit místo v mateřských školkách pro všechny 3 leté děti a vystavět multifunkční halu pro sporty a kulturní akce. Chceme lépe pečovat o zeleň a více spolupracovat s našimi sousedy. Také chceme zlepšit obchodní vybavenost, aby zejména starší lidé nemuseli vozit nákupy ze sousedních vesnic, nebo Prahy 6. Tím Vám zároveň odpovím na Vaši druhou otázku, proč kandidujeme společně pod Sdružením za rozvoj Suchdola. Naše cíle jsou společné ať už jsme z ODS, ČSSD, ANO, nebo nestraníci. Nikdo se za svojí stranickou příslušnost nestydí a na kandidátce ji najdete uvedenou za jménem. Stejně jako bude uvedena u kandidátů SOS, které rovněž bude mít na kandidátce členy jiných stran. Více informací o našem sdružení budeme postupně přinášet na Facebookových stránkách: https://www.facebook.com/sdruzeniSORS/
      • / OdpovědětJan Hitzger
        Vážená paní Mináriková, zkuste si v klidu přečíst články na téma okruhu, vč. diskuse pod nimi v těchto novinách. V poslední době, zde byly 3 20.7. - O problematice SOPK 13.7. - "Boj" o okruh a (sídlo) paní Lněničkové 4.7. Čertoviny kolem okruhu Jsou tam opravdu některé "perly". Např. příspěvek radního Dolínka. V zájmu objektivnějšího pohledu je asi vhodné podívat se i na články a komentáře v Suchdolských listech. Každý Suchdolák si musí zvážit zda ve volbách podpořit snahu o zamezení problémů s výstavbou okruhu a s tím souvisejícím zhoršením životního prostředí nebo dát přednost koblihům ve formě nejistých slibů, které zde předestřel pan Marek Bor. Sám využívám příležitosti, abych připojil v tomto aktuálním článku, který se točí okolo okruhu,l 2. příspěvek na toto téma: Příspěvek 2: Tak se po návratu z dovolené opět vracím. Argumenty, zejména p. Ing. Martínka, mne přiměly, abych se jako laik podíval alespoň na základní informace o okruhu. Jinak dodávám, že pokud bych to bral z osobního hlediska, tak se pohybuji především na Praze 9, konkrétně v oblasti Rajské zahrady, odkud mám možnost sledovat každodenní provoz na východní spojce, Štěrboholské radiále i v Chlumecké, Poděbradské, Průmyslové a Kbelské ul. Argument naprosto zásadní - průběh trasy: Jsem rád, že je přijímán alespoň argument, že v budoucnu si situace "asi" vynutí pokračování spojky od Kralup na Neratovice, Kostelec atd., za Úvaly a že to již před 7 lety pochopili i ve Středočeském kraji, jak sdělil pan ing. Martínek. Škoda, že to tehdy nepochopil magistrát, vedení ŘSD a odborníci na dopravu v Praze, koncentrovaní na variantu J, kteří toto řešení společně zatloukli. Stavba obchvatu za Úvaly možná mohla začít současně s 511 a obchvatem Běchovic, Újezda a Úval nebo s kratším zpožděním. ŘSD si plně uvědomuje, že úsek 510, nyní převážně 2 pruhy v každém směru, je kapacitně nevyhovující. Ředitel ŘSD to před několika dny nepřímo potvrdil a informoval o výstavbě 3. pruhu D11 v úseku z Černého Mostu-Jirny. Samozřejmě je to i s ohledem na intenzivní urbanizaci okrajových částí Prahy a pásu kolem Prahy na východě doslova masivní, ale i v Čakovicích a jinde na severu Prahy. Tudíž situace je taková, že nikoli v daleké nejisté budoucnosti, ale okamžitě je nutné řešit pražský okruh za Úvaly a Jirny. Pak je ovšem nelogické a nepraktické ho vracet na území Prahy v její severní a severozápadní části. Z tohoto hlediska současná verze pražského okruhu nedává smysl, trvání na prosazované trase varianty J je schizofrenické, zejména když je tak velmi kontroverzní, a do budoucna jistě přinese závažné problémy a náklady. A v tomto kontextu samozřejmě blednou- i tak asi alespoň částečně sporné- argumenty typu " • výrazně lepší účinnost trasy • efektivnější distribuce dopravy na vnějším silničním okruhu Prahy v přiměřeně vzdálené poloze od vnitřní kompaktně zastavěné oblasti metropole • vyšší přínos pro ochranu území hlavního města před vnější cílovou dopravou • příznivější rozdělení dopravních intenzit mezi Pražským a Městským okruhem • kvalitnější zajištění dopravní obslužnosti dotčeného území • realizace chybějícího propojení městských částí Prahy 6 a Prahy 8 • výrazně nižší rizika zpoždění projektové přípravy staveb • vyšší ekonomická efektivita". A samozřejmě blednou všechna rozhodnutí orgánů, soudů, magistrátu aj. ve prospěch varianty J. Ing. Martínek ovšem má pravdu, že situaci v Dejvicích, ale i jinde z pohledu zdravotních a jiných dopadů, je třeba řešit. Myslím, že je třeba mít více vrstev okruhů ve vnitřní Praze. V prvním příspěvku jsem se zmínil o Vídni, kde máme tzv. Ring, potom Gürtel, pak Südosttangente s navazující čtyřproudovou komunikací kolem Schönbrunnu a od něj na sever a pak vnější okruh především pro tranzitní dopravu. Ve zmíněném Miláně je to ještě mnohem plastičtější, snad i díky tomu, že je město na rovině a jistě také díky prozíravosti při plánování jednotlivých 4 stupňů vnitřních okruhů. Lze se poučit i jinde. V Praze do budoucna bezpochyby nebude stačit pouze vnitřní okruh a v současnosti naplánovaný okruh v trase 510, 511, 518,519,520. Nebude. Tudíž je nutná vyšší prozíravost a velkorysost. Spojení vnitroměstské a tranzitní dopravy ve východní, severní části Prahy i Suchdole, vytvoří neúnosnou situaci /na východě je již velmi často dnes/, byť krátkodobě může, ale vůbec nemusí, trochu zlepšit ovzduší v Dejvicích při vjezdu do Blanky, kulaťáku, které ale za Dejvice jako celek asi není horší než na magistrále, Černém Mostě, křižovatce Kbelské s Poděbradskou a mnoha jiných místech Prahy. A samozřejmě je k zamyšlení využití dalších nástrojů, třeba z důvodů snížení znečištění ovzduší jako jsou, o kterých se zmiňuje Ing. Martínek, jako jsou opatření vůči kamionům, zvýšení mýtného, nebo také ekologické štítky, ceny městské dopravy, příp. jiné. Závěr: Možná, že se mýlím. Nejsem odborník na dopravní problémy. Jsem laik. Ale zvláštní je, že i neodborníka, laika, amatéra po celkem krátkém přemýšlení napadají často zásadní argumenty, které značně znevěrohodňují, mám pocit, až násilně prosazovanou variantu vnějšího pražského okruhu, bez toho, aby se záležitost řešila komplexně s využitím znalostí a zkušeností z měst, které jsou v tomto daleko před Prahou. Je proto nejvyšší čas se vzpamatovat, dříve než nastanou asi nevratné škody, problémy a náklady.
  2. / OdpovědětOrnitolog
    Ja bych se s dovolenim pridal, take do diskuze, jez je velmi zajimava. Vite me prijde az hrube omezenecke odmitat a bojovat proti necemu, co bude a musi byt. Prijde mi to hodne Ceske, ze lide nic nikde nechteji, ale nadavat budou na vsechno. Vite on obchvat, rozrustani letiste a velky rozvoj okrajovych casti a obci Prahy povazuji za prirozeny vyvoj kazdeho velkeho moderniho mesta. Jak psal pan Hitzger....vnitrni okruh ani okruh pres Suchdol casem stacit nebude a bude potreba jeste vnejsi okruh. To je vse pravda, ale pokud se deje co se deje, tak nebude zadny okruh, ci spise po prijeti zakona o liniovych stavbach okruh pres nas bez nas. Veskery rozvoj je o diskuzi a dialogu a ne si na tom budovat karieru. Vite Suchdol kazdym rokem upada a Lysolaje vzkvetaji....vi nekdo proc? Jen na zaver...pokud nekdo chce klid a cisty vzduch, necht se odstehuje na Sumavu ci poridi chalupu k rekreaci na horach ;) Tak rozum do hrsti a koukat do daleke bufoucnosti a ne pred spicky svych bot. Koukat jak deti a nemluvnata vdechuji prach a kour ve meste, jen kuli hrstce zabednencu, kteri chteji vesnici v Praze je vice nez sobecke a hulvatske. Kde jsou doby, kdy lidem zalezelo na druhych a sobectvi bylo sproste slovo. Tak nad tim uvazujte ;)

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna