Vzájemně se podporující suchdolská parta odpůrců okruhu podala žaloby na zrušení AZÚR Prahy z roku 2014

Redakce Suchdolských novin získala texty dvou žádostí v Brně a v Táboře sepsaných žádostí o zrušení části Zásad územního rozvoje týkajících se vymezení Silničního okruhu kolem Prahy a plánované stavby Nové paralelní vzletové a přistávací dráhy letiště Praha – Ruzyně. Žalovateli jsou Jiří Elicar a Ondřej Satrapa zastupovaní s dalšími šesti subjekty firmou Frank Bold Advokáti ve věci okruhu a Zdeněk Skála, Pavel Beneš a Karel Kuna na Suchdole známou právní firmou Dohnal&Bernard ve věci Letiště.

 

Jiří Elicar, Ondřej Satrapa i MČ Praha-Dolní Chabry, kteří se znovu domáhají zrušení části aktualizace Zásad územního rozvoje (ZÚR) ve věci okruhu, byli žalovateli soudně odmítnuté žádosti o zrušení části aktualizace ZÚR Hl. města Prahy č. 1 ze dne 1. října 2014 jako nezákonně přijatého opatření obecné povahy. Neúspěšná kasační stížnost, kterou ovšem podaly „jen“ zástupci jedenácti Městských částí Prahy, včetně MČ Suchdol, dále čtyři obce Středočeského kraje a jeden obyvatel Prahy-Běchovic k Nejvyššímu správnímu soudu, ukončila tehdy žalobu týkající se této kauzy.

 

Umanuté, až fanatické přehlížení výsledků soudního řízení je zřejmé i z podání ve věci zrušení části ZÚR týkající se plánované stavby nové přistávají plochy. Partner nynějšího právního zástupce tří Suchdoláků Mgr. Vítězslav Dohnala JUDr. Michal Bernard PhD tehdy zastupoval MČ Praha-Suchdol, Praha-Dolní Chabry, Praha-Ďáblice, Praha-Lysolaje i Praha-Nebušice, dále Geologického ústavu, Ústavu experimentální botaniky i Ústavu chemických procesů AV ČR a paní Evu Konečnou z Prahy-Lysolají a ing. Václav Vika ze Suchdola. Zástupce starosty obce ing. Vika nyní zastoupili Zdeněk Skála, Pavel Beneš a Karel Kuna. Smysl jejich účasti vysvětluje v žádostí V. Dohnal, když připomíná negativní rozhodnutí soudu k „původní“ žalobě.

 

„Výkladem pojmu „totožnost věcí“ se v případě opatření obecné povahy opakovaně zabývala judikatura správních soudů, která dospěla k závěru, že o stejnou věc se jedná tehdy, jde-li o nové řízení o tentýž nárok nebo stav, o němž již bylo pravomocně rozhodnuto, a týká-li se stejného předmětu řízení a týchž osob. Aktuální návrh je podán odlišnými osobami a liší s rovněž žalobní důvody. Jedná se tedy jinou věc a návrh je přípustný.“

Takže „noví“ bojovníci opravdu znova vstali.

 

TŘETÍ ŽALOBA A NADĚJE NA SOUDNÍ NAPADNUTÍ ZÚR PO TŘECH LETECH OD PŘIJETÍ

 

Oč jde? Jde o třetí žalobu, kterou chtějí „stále stejní“, ovšem v žalobách se střídající odpůrci stavby dosáhnout vymazání nové přistávací dráhy z územně plánovacího dokumentu, bez nějž nejde pro projekt získat územní a stavební povolení.

 

První žaloba byla úspěšná, město Praha proto muselo připravit aktualizaci Zásad územního rozvoje, kterou schválili pražští zastupitelé po několika letech práce úředníků na podzim roku 2014. Následovala první žaloba na aktualizované Zásady územního rozvoje u pražského městského soudu, kterou zamítl. Žalobci následně podali kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. I ten rozhodl negativně o žalobě vůči okruhu i letišti. Vzhledem k tomu, že skončilo tříleté období od schválení aktualizovaných Zásad územního rozvoje 1. října 2014, kdy je možné je soudně napadnout, parta vzájemně se podporujících odpůrců okruhu a rozšíření letiště podala další žaloby.

 

Návrh_na_zrušení_části_Aktualizace_č_1_ZÚR_Praha_letiště_(120…

Źaloba 10A 170-2017

Komentářů ( 4 )

  1. / OdpovědětIvan Vavřík
    Pan Kuna (zastupitel za SOS) si koupil asi před patnácti lety byt na Suchdole u Akcízu. A dobře před tím věděl, že nad Suchdolem létají a budou létat letadla. Nyní je zoufale ublížený, že se mu zhorší zdravíčko (možná i z těch letadel ohluchne) a chudákovi klesne cena nemovitosti. Tak proč k nám na Suchdol lezl? Tak podá žalobu na letiště, zoufalec jeden.
  2. / OdpovědětHasák
    Jooo tak takový případ je už i někde u Běchovic že? Já si spíš myslím, že mu to pan Hejl přikázal ať se tam nastěhuje, aby měl zase dalšího nohsleda a patolízala pro boj proti obchvatu a letišti. Mě se líbí, jak si každý hraje na ublíženého, ale když se tam stěhoval, tak tam určitě letiště ještě nestálo a letadla neexistovala. To je tak, když lidé mají život plný osobních neúspěchů a snaží si to pak kompenzovat bojem za jejich spravedlnost a pro dobro ´´všech´´ a potom se milion lidí dusí ve smogu a stojí to všechny daňové poplatníky miliardy z rozpočtu. A pokud by pan Kuna měl problém s mým komentem, tak mi napište a nebo se můžeme sejít. Takové lidi jako vy bych chtěl vidět, možná se s nimi i vyfotit. Takový člověk jako tento pán se opravdu vidí jednou za 50 let. PS. radši si sežeňte zahrádku a věnujte se ji než dělat škůdce společnosti a blokovat vše co je u mě za plotem jen kuli mylnému přesvědčení. Vy jste takový ekoterorista a ještě zmanipulovaný panem starostou!!!
  3. / OdpovědětKarel Kuna
    Jak vidím, tak počet komentářů k mé osobě nabyl úctyhodného počtu dvou kusů, tak k tomu přece jenom něco řeknu. Domnívám se, že Suchdol je souběhem plánovaných dopravních staveb, tj. silničního okruhu kolem Prahy a nové dráhy na letišti, postižen příliš, a že je v zájmu nás, co tady bydlíme, se bránit. Pro informaci čtenářů - žaloba, kterou jsem s spolu s dalšími podal, sama o sobě nic nezdržuje, soud prostě rozhodne, jestli naše námitky jsou důvodné, nebo ne. Teprve v případě, že by soud naše námitky uznal za oprávněné, mohl by vymezení dráhy zrušit. Pokud soud námitky neuzná, bude dál platit současný stav, ale fakt nevím, jestli zrovna my na Suchdole bychom pak měli oslavovat. Neexistuje žádný rozdíl v právech podle toho, kdo se kdy kam přistěhoval, navíc se v této konkrétní věci angažuje mnoho starousedlíků. Stavět lidi proti sobě podle toho, kdy se přistěhovali, je opravdu dost hloupé. Kdyby to někoho zajímalo, přestěhování na Suchdol jsem nikdy nelitoval a všem bych mohl naši městskou část jen doporučit. K invektivám pana Vavříka a pána s nickem Hasák se nijak vyjadřovat nebudu, podle mě k normální diskusi mezi lidmi, dokonce mezi sousedy, vůbec nepatří.
  4. / Odpovědětpivko
    Myslím, že je načase, aby MHD z centra do Suchdola jezdila tak v půlhodinových intervalech a s dobou jízdy alespoň 2 hodiny. Stejně tak bych zastavil jakékoli investice v této městské části. On se tento odpor, který provozuje ona "vzájemně se podporující parta", hezky provozuje, když doposud nic nestál. Je třeba to změnit. Nelze na jednu stranu požívat výhod z příslušnosti k metropoli a na druhou stranu požadovat klid jak na vesnici.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna